Ik lever zelf geen onderdelen.
En ik ben óók een potentieel betalende klant, hetgeen ik aangepast wil hebben is volgens mij helemaal geen absurd gek lijstje en zijn allemaal relatief eenvoudig te swappen onderdelen, er hoeven geen kabels etc opnieuw getrokken te worden (want elektrisch), geen remsystemen opnieuw afgevuld en/of gekalibreerd, in feite praten we over een paar schroeven los en vast draaien (en nee, voor mijzelf nog steeds te lastig om zelf te gaan doen).Ik kan geen inschatting maken hoeveel tijd een werkplaats hiermee bezig is, maar in de tijd dat hij jouw eigen onderdelen er gratis opzet, kan hij ook een betalende klant helpen.
Het gaat om:
-een crankstel
-een front + achter derailleur
-een freehub (NX --> XDR) + cassette
-een ketting
Volgens mij kan een fietsenmaker dit in 1,5 tot 2 uurtjes makkelijk redden en nog tijd over hebben voor een kopje koffie tussendoor.
Overigens, een werkplaatstarief van 75 eu p/u? Dat betaal ik nu bij de Audi-garage, volgens mij zit een fiets iets simpeler in elkaar, een absurde prijs in mijn ogen.
Dit was ook mijn veronderstelling, ik zag op Reddit ook een amerikaanse prijslijst voorbij komen met flinke kortingen.daniel1975 schreef: ↑03 feb 2024 07:57 Spesh heeft forse kortingen gegeven online deze winter. Dus plenty marge.
Verder +1 voor 53-11.
Klopt, het was ook pas de 1e winkel en ik ben van plan er zeker nog een paar langs te gaan; het ging me meer om het wat hautaine toontje en de houding dat ze liever gewoon een kant-en-klare fiets schuiven dan met een klant mee te denken. Hopelijk bij de volgende een wat meer open en flexibelere instelling. Maar voor de aanpassingen die ik voor ogen heb ga ik niet 4 uur in de auto zitten, dat vind ik meer iets voor als je 10k+ uit gaat geven bij het laten bouwen van je droomfiets van de grond af.
Snap ik, alleen wil ik niet eerst een losse fiets en alle losse onderdelen gaan kopen om vervolgens nog een kruistocht door Nederland te voeren op zoek naar die paradijsvogel die het voor me om wilt zetten en waarbij ik vervolgens ook nog achter blijf met de ongebruikte onderdelen die ik dan zelf moet gaan zien te verkopen. Ik wil bij problemen ook terug kunnen vallen op garantie, service krijgen als er na 500km testrijden een spaak uit het wiel valt, een schijfrem aanloopt of de ketting er steeds af valt.
Omgeving Arnhem/Nijmegen.@Rog3r Waar woon je ongeveer? Heb niet de hele posting gelezen.
Het is een fantastisch en idyllisch verhaal, maar klinkt ook heel erg als het vinden van die parel in de oester. Ik heb daar simpelweg geen tijd en zin voor en heel eerlijk is mijn wensenlijstje ook helemaal niet zo gecompliceerd en lang.
Dit is ook niet mijn verwachting hoor, en volgens mij zit helaas niemand tegenwoordig meer voor een dubbeltje op de 1e rang, dat dubbeltje is namelijk de afgelopen jaren meerdere keren over de kop gegaan door de gekte waarin we ons bevinden. De huidige prijzen zijn al van god los, maar goed, dat is een andere discussie...daniel1975 schreef: ↑03 feb 2024 09:26 Je moet voor je dit traject ingaat goed bedenken dat je niet voor een dubbeltje op de 1e rang gaat zitten.