Geen idee hoe het berekend wordt, maar met deze site kun je flink wat opzoeken. (Hij staat op La Bresse).
https://www.linternaute.com/voyage/clim ... ille-88075
Tips zomervakantie 2024
Weekje 2 persoons stacaravan geboekt op le medieval in Turckheim net naast Colmar. Ben benieuwd, voor het weer zonder kinderen op pad... enerzijds lekker, anderzijds toch wel einde van een periode.
Als er mensen goede fiets rondjes weten, hoor ik het graag. Ik ga geen ritten van 100 plus doen daar. Ik fiets, mvrRikkert niet. Dus paar uurtjes vroeg op de dag
Als er mensen goede fiets rondjes weten, hoor ik het graag. Ik ga geen ritten van 100 plus doen daar. Ik fiets, mvrRikkert niet. Dus paar uurtjes vroeg op de dag
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Op OpenRunner.com zoeken op Colmar en activiteit Cyclisme Route. Zo al een flink aantal routes met hoogteprofielen.
(OpenRunner heeft ook een app die ik voor vakanties in Frankrijk altijd op de beginpagina zet)
Niet zijken maar reiden !
Ik heb onlangs een weekje in Bormio zelf gezeten via Italianway. Zij hebben diverse accomodaties in en rond Bormio, niet per se low budget, maar wel op kruipafstand van het centrale plein om elke ochtend op zijn italiaans met een cappucino te beginnen - als dat je ding is.
Ik denk dat het goed is om eerst te bepalen wat en waar jullie willen gaan fietsen, welke bergen staan er op je lijstje... de bekendste kant van Stelvio is de noordkant... Dan zou ik wat zoeken richting Merano, dan kun je ook de umbrailpass meepikken en val martello bijvoorbeeld.
Wil je bijvoorbeeld de mortirolo en gavia ook meepikken in die week dan wat zoeken in Bormio of bv Livigno.
Let op, de stelvio kan begin juni nog helemaal dicht zitten ivm sneeuw.
Er zijn legio campings, huisjes en hotels in die hele regio.