Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
07 feb 2024 16:59
kxlight schreef: ↑07 feb 2024 15:30
wasbeer2006 schreef: ↑07 feb 2024 15:15
Voorbeeld:
AOW naar 65, kan, dan gaat de saldering eraf. houd je nog 700 miljoen over.
Wat bedoel je met saldering? En 700mln?
Salderings regeling van de zonnepanelen, die levert 2.8 miljard op.
Aow naar 65 kost 2.1 miljard. Dan houd je er 700miljoen over.
Als je dat inderdaad voor de verkiezingen uitlegt is het allemaal een stuk simpeler.
En zo moeilijk is dat allemaal niet te verzinnen als ik dat hier al kan na 3 minuten nadenken.
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
07 feb 2024 17:08
Is dit niet een beetje simplistisch. Zou alleen die AOW verlaging van het stoppen van de saldering betaald moeten worden? Niet het afschaffen van de eigen bijdrage? Niet het goedkoper maken van de kinderopvang? Niet het verhogen van toeslagen? En zo nog een heel lijstje?
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
07 feb 2024 17:08
Maar als de AOW naar 65 gaat, hebben we wel extra arbeidsmigranten nodig om dat werk te doen. Leg dat maar eens uit...
Campagnolo Ultra Dork
-
kxlight
- Forum-lid HC
kxlight
07 feb 2024 17:11
Ernie C. schreef: ↑07 feb 2024 17:08
Maar als de AOW naar 65 gaat, hebben we wel extra arbeidsmigranten nodig om dat werk te doen. Leg dat maar eens uit...
Niemand verbied je om te blijven werken na ingang van je Aow hoor. Het is gewoon een uitkering voor iedereen die bepaalde leeftijd heeft bereikt. Zal richting de toekomst steeds gebruikelijker worden. Zeker als de gemiddelde ZZP-erachter komt dat geen pensioen, toch wel weinig is.
-
hopjes
- Forum-lid
hopjes
07 feb 2024 17:13
VVD zal voorlopig niet samengaan met D66, daar is teveel gebeurd.
Timmermans mag nu dan wel even juichen, als je ziet hoe zijn EU plannen alweer zijn gekapseisd dan is het nog maar afwachten of het wel zo'n goed bestuurder is.
NSC... wat een farce! Grote mond over bestuurs-cultuur en vervolgens eerst de media informeren en daarna middels een appje de mensen met wie je 8 weken in overleg hebt gezeten. Eerst al (terecht) zeuren over toetsen aan de grondwet en als dat klaar is komen met een drogreden. Omtzigt is een uitstekend persoon voor de administratie en dossiertijger, maar voor besturen zijn andere kwaliteiten nodig.
Geert Wilders en zijn PVV zijn uiteraard enorme populisten maar vergeet niet dat er zeer veel mensen gestemd hebben op deze partij omdat ze geen andere keuze zagen. Velen zijn helemaal klaar met het beleid van de afgelopen jaren en gezien de actuele problemen is dat niet meer dan terecht. Ik denk dat er veel PVV stemmers tegen een aantal standpunten zijn van deze partij, echter de minst slechte. En met een PVV stem voorkom je wel dat het beleid van de afgelopen jaren voortgezet word. Geen seconde spijt van mijn PVV stem. De partijen(SP, NSC en VVD) waar ik over nagedacht had hebben mij toch teleurgesteld. CDA is geen optie zolang Hugo de Jonge daar rondloopt.
VVD mag eerst wel eens duidelijk maken welke kant ze op willen en mensen als Nijpels zorgt voor een hoop afkeer bij eerdere VVD-stemmers.
Uiteraard lopen er bij de PVV en BBB niet veel capabele bestuurders rond. Die waren er wel bij de VVD en D66 (kuipers, dijkgraaf van buiten de politiek) en zie de puinhopen. En toch nog maar eens goed kijken hoe het komt dat het in Italië nu goed lijkt te gaan en wat nu wel en niet goed gaat in Zwitserland. Daarnaast is sowieso verstandig om te kijken naar de landen om ons heen, de opkomst van rechts overal afdoen als dom/extreem/blind/asociaal kan als een boomerang werken.
Ik blijf hopen op een soort van parlementair of zaken kabinet met veel macht voor de kamer.
-
Enzz0
- Forum-lid
Enzz0
07 feb 2024 17:23
daniel1975 schreef: ↑06 feb 2024 22:46
Denk dat je de huidige idiote protesten hier los van moet zien.
Dat gewasbeschermingsmiddelenplan was ondoordacht en niet realistisch.
Heel Nl werd in 1e instantie als gevoelig gebied ingekleurd, waarna er bijna niets meer mogelijk was. Dat kan niet in een van de meest efficiënt producerende gebieden ter wereld.
Ik heb er alle vertrouwen in dat jij meer ingewijd bent in deze materie Daniël. En ik begrijp en volg je redenering ook wel. Maar mijn punt was meer dat de EU nu op dit moment ineens zo’n draai maakt uit angst voor steun voor de geweldige acties van boeren vanuit extreem rechts.
Dat deze -in mijn optiek- te ondoordachte regelgeving is teruggedraaid vind ik prima.
Maar zwichten voor de dreiging van geweld die hier impliciet mee gepaard gaat vind ik buitengewoon betreurenswaardig. En dat zegt mijnsinziens veel over hoe de EU tot besluitvorming komt; niet op basis van kennis en onderzoek maar op basis van stromen in de maatschappij…
The one formerly known as Enzzo
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
07 feb 2024 17:39
marsman schreef: ↑07 feb 2024 15:12
D66 stapt never in een kabinet met de PVV. Ik denk dat het enige echte goede alternatief Timmerfrans + VVD + NSC + D66 is. Maar er zit overal zo'n oud zeer, dat er eigenlijk geen stabiele optie is.
Een beetje zoals in België dan, een kliekje van de verliezers die de winnaars van de verkiezingen opzij zetten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
bartdr
- Forum-lid
bartdr
07 feb 2024 17:47
Vermoedelijk een Vlaams belang stemmer?
Ik snap eigenlijk niet goed waarom we nu al die jaren dat "niet mijn regering"-denken meegesleurd hebben.
Uiteindelijk hebben ze toch gewoon een rechtsgeldige regering gevormd met de stemmen die ze hadden? Het zijn NVA (en Vlaams Belang) die -al dan niet bewust- gefaald hebben in het vormen van een rechtsgeldige regering.
-
Enzz0
- Forum-lid
Enzz0
07 feb 2024 17:52
Ik blijf hopen op een soort van parlementair of zaken kabinet met veel macht voor de kamer.
Ik ook. En volgens mij is dat ook iets waar Omtzicht op aan stuurt
-
Enzz0
- Forum-lid
Enzz0
07 feb 2024 17:57
Lcsmet schreef: ↑07 feb 2024 17:39
marsman schreef: ↑07 feb 2024 15:12
D66 stapt never in een kabinet met de PVV. Ik denk dat het enige echte goede alternatief Timmerfrans + VVD + NSC + D66 is. Maar er zit overal zo'n oud zeer, dat er eigenlijk geen stabiele optie is.
Een beetje zoals in België dan, een kliekje van de verliezers die de winnaars van de verkiezingen opzij zetten.
Tja: parlementaire democratie…
Dictatoriale programma’s zijn daar lastig in te passen.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
07 feb 2024 17:58
NicoNB schreef: ↑07 feb 2024 16:16
Is die 20 miljard al gevonden die buiten het parlement om is uitgegeven?
Of zijn er weer bonnetjes zoek?
Buiten dat, er schijnen nog al wat Europese schulden te zijn aan gegaan, maar die worden klaarblijkelijk niet geboekt omdat het “ Europese schulden “ zijn…..
Arno Wellens kan je daarover alles vertellen.
-
hopjes
- Forum-lid
hopjes
07 feb 2024 18:03
Ik vind het overigens teleurstellend dat bijna alle verliezers van de afgelopen verkiezing (CDA uitgezonderd) hun focus met name hebben op het bashen van de bbb, pvv en hun stemmers in plaats van te kijken naar de reden van die verschuiving en de toekomst. Niet alleen in de politiek (Timmermans, Jette, Nijpels) maar ook de stemmers en de media. Geen enkele vorm van zelfreflectie... hoe ga je dan de toekomst in behalve met 'hou elkaar even vast en boe pvv' ?!
De verkiezings-uitslag zat er aan te komen, tenzij je alleen in bepaalde bubbels verkeerde. Het tij is niet bepaald gekeerd gezien recente peilingen, dat zal na de move van Omtzigt alleen maar sterker worden.