Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
07 feb 2024 18:04
bartdr schreef: ↑07 feb 2024 17:47
Vermoedelijk een Vlaams belang stemmer?
Ik snap eigenlijk niet goed waarom we nu al die jaren dat "niet mijn regering"-denken meegesleurd hebben.
Uiteindelijk hebben ze toch gewoon een rechtsgeldige regering gevormd met de stemmen die ze hadden? Het zijn NVA (en Vlaams Belang) die -al dan niet bewust- gefaald hebben in het vormen van een rechtsgeldige regering.
Als je dit topic een beetje volgt zou je dat moeten weten.
Het cordon als het ultieme middel om de democratie te beschermen.
Enzz0 schreef: ↑07 feb 2024 17:57
Lcsmet schreef: ↑07 feb 2024 17:39
marsman schreef: ↑07 feb 2024 15:12
D66 stapt never in een kabinet met de PVV. Ik denk dat het enige echte goede alternatief Timmerfrans + VVD + NSC + D66 is. Maar er zit overal zo'n oud zeer, dat er eigenlijk geen stabiele optie is.
Een beetje zoals in België dan, een kliekje van de verliezers die de winnaars van de verkiezingen opzij zetten.
Tja: parlementaire democratie…
Dictatoriale programma’s zijn daar lastig in te passen.
Het zou zomaar eens kunnen dat bij de volgende verkiezingen N-VA en Vlaams belang samen meer dan 50% van de zetels halen in het Vlaamse parlement. Mochten zij dan elkaar vinden en een Vlaamse regering vormen.
Ik ben oprecht benieuwd of "de anderen" dan ook gaan aanvaarden dat dit de werking van de democratie is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
bartdr
- Forum-lid
bartdr
07 feb 2024 18:08
Dan zal Vlaams belang toch een hoop water bij de wijn moeten doen. Ik zie een centrum rechtse partij in deze tijd niet meer samen regeren met een partij die tegen abortus, tegen homohuwelijken, tegen euthanasie en voor vrouwen aan de haard is.
N-VA zal wel willen regeren in Vlaanderen, maar niet ten koste van hun imago op lange termijn.
Als Vlaams belang al dat water bij hun wijn moet doen, dan verliezen ze trouwens ook een deel van hun kiezers. Iets wat ze ook niet zullen riskeren.
-
Enzz0
- Forum-lid
Enzz0
07 feb 2024 19:35
Even terug naar de Nederlandse formatie; eigenlijk is het één grote cluster fuck! Ik bedoel; dan heb je dus de kans om een super rechts kabinet te vormen en dan twitter je elkaar uit de onderhandelingen, heeft de VVD een serieus leiderschapsprobleem, laat de formateur belangrijke financiële informatie op zijn bureau liggen en stapt de meest midden georiënteerde partij er gewoon uit. Halleluja!
Rechts is gewoon niet in staat om zich sociaal op te stellen, zijn uitsluitend met elkaar bezig en geeft geen mallemoer om de prangende problemen die nu leven in dit land!
Bommen in grote steden, drugslabs die ontploffen in Rotterdam, mes en pistool moorden in de uitgaanswereld, boeren die asbest in de fik steken waardoor auto’s op elkaar botsen, vluchtelingen die buiten moeten slapen, kankerverwekkende industrie in Delft en IJmuiden, enzovoorts !!
Gaaf landje. Gaat prima hier!
Schandalig!!!!!
The one formerly known as Enzzo
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
07 feb 2024 19:59
Enzz0 schreef: ↑07 feb 2024 19:35
...Gaaf landje. Gaat prima hier!
Schandalig!!!!!
En dat zonder dat uiterst rechts ooit aan de macht geweest is, de linkse & centrumpartijen hebben er inderdaad een zooitje van gemaakt.
En toch kom ik graag in Nederland, echt he.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
Enzz0
- Forum-lid
Enzz0
07 feb 2024 20:59
Tja als je uit de buurt van Antwerpen komt zal het zeker vertrouwd voelen daar in de randstad
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
07 feb 2024 21:25
Lcsmet schreef: ↑07 feb 2024 19:59
Enzz0 schreef: ↑07 feb 2024 19:35
...Gaaf landje. Gaat prima hier!
Schandalig!!!!!
En dat zonder dat uiterst rechts ooit aan de macht geweest is, de linkse & centrumpartijen hebben er inderdaad een zooitje van gemaakt.
En toch kom ik graag in Nederland, echt he.
De geflopte war on drugs, gefaald armoedebeleid, te lang door blijven gaan met een manier van landbouw die niet past en het grootkapitaal dat min of meer carte blanche heeft. Dat zijn geen problemen die links (en centrum eigenlijk ook niet) veroorzaakt heeft. Overigens hebben we in Nederland nauwelijks linkse regeringen gehad.
Campagnolo Ultra Dork
-
hopjes
- Forum-lid
hopjes
07 feb 2024 22:03
Jaja het ligt allemaal aan rechts...
En nog weet jullie bewierookte links niet de stemmers te bereiken! Hoe triest is dat.
Succes de komende tijd.
-
thestudent
- Forum-lid HC
thestudent
07 feb 2024 22:20
Hoezo? Deze linkse rakker lacht zich de ballen uit de broek.
Des te langer er geen regering is des te minder er verprutst ( verrechtst?) kan worden. Alle ministeries doen ondertussen gewoon hun werk. De belastingen worden geïnd. Vrijwel alles draait gewoon door. Voor het grootste deel van de Nederlanders is er echt 0.0 reden om je ergens zorgen over te maken. Een tijdje geen nieuw beleid is eigenlijk best wel prima.
Ik meld me wel weer als ik weer een vakje rood moet komen kleuren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
hopjes
- Forum-lid
hopjes
07 feb 2024 22:25
Ik ben het volledig met je eens... Lees maar terug. De manier waarop er nu geregeerd werd was waardeloos en destructief.
Oa Ernie en enzzo vinden dat dit aan het rechtse regeren ligt en dat niet aan links. Tja... Mijn conclusie is dat hun links die stemmers niet weet te bereiken.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
07 feb 2024 22:26
hopjes schreef: ↑07 feb 2024 22:03
Jaja het ligt allemaal aan rechts...
En nog weet jullie bewierookte links niet de stemmers te bereiken! Hoe triest is dat.
Succes de komende tijd.
Links mist een aansprekende leider. Jetten heeft het niet, Kaag joeg iedereen weg, Timmermans is veel te veel een volgevreten Brusselse dino; niemand die de gemiddelde Nederlander aan kan spreken met een goed en eerlijk verhaal.
Ik snap dat mensen PVV hebben gestemd, maar ik snap de huidige houding van Wilders niet. Met name zijn Twittergedrag is kinderachtig.
Less is bore
-
Enzz0
- Forum-lid
Enzz0
07 feb 2024 22:47
thestudent schreef: ↑07 feb 2024 22:20
Hoezo? Deze linkse rakker lacht zich de ballen uit de broek.
Des te langer er geen regering is des te minder er verprutst ( verrechtst?) kan worden.
Alle ministeries doen ondertussen gewoon hun werk. De belastingen worden geïnd. Vrijwel alles draait gewoon door. Voor het grootste deel van de Nederlanders is er echt 0.0 reden om je ergens zorgen over te maken. Een tijdje geen nieuw beleid is eigenlijk best wel prima.
Ik meld me wel weer als ik weer een vakje rood moet komen kleuren.
Really?!
Er is geen woningnood, er is geen toeslag affaire, er is geen verzakkingsprobleem in Groningen, de randstad wordt niet dagelijks platgebombardeerd door drugscriminelen, in Rotterdam wordt er niet een heel appartementencomplex vernield door een drugslab in de kelder, de belastingdienst stuurt geen onevenredig hoge boetes naar mensen die een uur te laat betalen, er leven geen mensen in pure armoede, er zijn geen kinderen die zonder ontbijt naar school moeten, er zijn geen steek en schietpartijen in het uitgaansleven in het weekeinde, mensen hoeven niet buiten te slapen in Ter Apel, het stoomnetwerk raakt totaal niet overbelast waardoor ondernemers niet kunnen innoveren, de woningbouw ligt niet volledig stil, de boeren verbranden geen asbest- plastic en strobalen op de snelweg, de politie heeft niet zijn volle mankracht nodig aan klimaatklevers-snelwegbezetters en boze boeren, etc!
Nee het gaat echt super goed hier!!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
07 feb 2024 22:51
Enzz0 schreef: ↑07 feb 2024 22:47
Really?!
Er is geen woningnood, er is geen toeslag affaire, er is geen verzakkingsprobleem in Groningen, de randstad wordt niet dagelijks platgebombardeerd door drugscriminelen, in Rotterdam wordt er niet een heel appartementencomplex vernield door een drugslab in de kelder, de belastingdienst stuurt geen onevenredig hoge boetes naar mensen die een uur te laat betalen, er leven geen mensen in pure armoede, er zijn geen kinderen die zonder ontbijt naar school moeten, er zijn geen steek en schietpartijen in het uitgaansleven in het weekeinde, mensen hoeven niet buiten te slapen in Ter Apel, het stoomnetwerk raakt totaal niet overbelast waardoor ondernemers niet kunnen innoveren, de woningbouw ligt niet volledig stil, de boeren verbranden geen asbest- plastic en strobalen op de snelweg, de politie heeft niet zijn volle mankracht nodig aan klimaatklevers-snelwegbezetters en boze boeren, etc!
Nee het gaat echt super goed hier!!
Dat dus!!
Politieke gekonkel moet gewoon stoppen en constructief aan de slag.
Ik droom nog even verder…..
Less is bore