Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 08 feb 2024 14:59

daniel1975 schreef: 08 feb 2024 12:51 Dat kan zeker wel. Alleen wordt er te lang gewacht met niet populaire maatregelen en daarna ineens teveel/te snel.
Stikstofcrisis is hier een mooi toegankelijk voorbeeld van. Al lang bekend en dan denken dat je met een beetje rommelen met de maximale snelheid op de A-wegen het probleem oplost (heel versimpeld gesteld).
2 jr geleden met veel tamtam geld aankondigen om boeren op te kopen etc, de uitvoering bij de provincies neerleggen en nu klagen de provincies dat er nog steeds geen geld en échte richtlijnen zijn.
Ik zit meer aan de kant: dat kan niet.
Want als je net gestart bent met je (inpopulaire) beleid, zijn er verkiezingen en kan je het niet afmaken.
Ook jij stemt dan niet op die partij.

De politiek kan maar beperkt iets, maar dan moet het wel in zijn geheel in minimaal Europ, Dat gaat niet.
We doen het vooral zelf en laat de buurman het dan maar oplossen. Want jij ik wil gewoon 23 keer per jaar vliegen en hij wil met zijn sleurhut op vakantie en een andere wil koste wat het kost elke dan van Arnhem naar Rotterdam voor het werk, terwijl die makkelijk 3 dagen thuis kan zitten.

Ben je echt bereid concessies te doen? 90% gewoon niet, die denkt alleen aan de portemonee en daarna het welzijn van morgen en niet aan over morgen.

Er is maar een juiste boodschap en dat is dat het minder moet en dat druist in tegen alles. Economie, welzijn etc.

We worden gek gemaakt dat we iets duurzaams moeten kopen. De boodschap zou moeten zijn, koop niets, tenzij je het nodig hebt en dan graag duurzaam.

De basis begint dat mensen niet meer weten wat ze gelukkig maakt.

pino
Forum-lid HC

pino 08 feb 2024 16:03

Aardig stuk in de Volkskrant van vandaag over sectoren die meer kosten dan opleveren (kassen, slachthuizen en distributiecentra).
Als je gesponsord wordt door Otto zit je aan de verkeerde kant.
Niet zijken maar reiden !

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 08 feb 2024 16:31

Ernie C. schreef: 07 feb 2024 16:46
marsman schreef: 07 feb 2024 16:06 Ik ben ook benieuwd naar de info die Pieter zo heeft laten schrikken, dat hij direct gestopt is.

Misschien dat het nog steeds een racistische populist bleek te zijn en dat die "mildere Wilders" meer mediahype dan werkelijkheid was?

Misschien heeft het ook meegeholpen dat het een beetje stil is rondom de Partij voor de Veevoerlobby terwijl hun achterban het land afbreekt?
Zoals ik het nu lees:

Wilders heeft Omtzigt voor Katholieke gluiperd uitgemaakt, vd Plas vind het wel prima dat haar achterban collega's van Omtzigt bedreigd en de huidige ministeries (VVD dus) wilden maar niet duidelijk zijn over de financiële situatie van het land. Daarbovenop is er ook nog gelekt naar de Telegraaf.
Ik zou voor minder al niet verder willen praten.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 feb 2024 17:23

Ernie C. schreef: 08 feb 2024 16:31
marsman schreef: 07 feb 2024 16:06 Ik ben ook benieuwd naar de info die Pieter zo heeft laten schrikken, dat hij direct gestopt is.

Misschien dat het nog steeds een racistische populist bleek te zijn en dat die "mildere Wilders" meer mediahype dan werkelijkheid was?

Misschien heeft het ook meegeholpen dat het een beetje stil is rondom de Partij voor de Veevoerlobby terwijl hun achterban het land afbreekt?
Zoals ik het nu lees:

Wilders heeft Omtzigt voor Katholieke gluiperd uitgemaakt, vd Plas vind het wel prima dat haar achterban collega's van Omtzigt bedreigd en de huidige ministeries (VVD dus) wilden maar niet duidelijk zijn over de financiële situatie van het land. Daarbovenop is er ook nog gelekt naar de Telegraaf.
Soms komen er leuke dingen langs, alsof het demissionaire kabinet alleen uit VVD bestond. Verder ben ik het wel eens hoor, als ik al zo geschoffeerd zou zijn als Omtzigt, was ik ook niet verder gegaan.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 feb 2024 17:26

Omzigt doet ook niet alles goed.
Echter komen er steeds meer details naar voren dat ieder normaal mens die fatsoenlijk behandeld wil worden waarschijnlijk veel heftiger had gereageerd.
Juist door zijn terughoudende reactie blijft alles open.

Iedereen kan het hebben als ze een keer over je schoenen plassen. Alleen als ze in je bek schijten ben je weg!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 feb 2024 17:39

Juist dat.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 08 feb 2024 19:51

Jans schreef: 08 feb 2024 17:23
Ernie C. schreef: 08 feb 2024 16:31

Zoals ik het nu lees:

Soms komen er leuke dingen langs, alsof het demissionaire kabinet alleen uit VVD bestond. Verder ben ik het wel eens hoor, als ik al zo geschoffeerd zou zijn als Omtzigt, was ik ook niet verder gegaan.
Het gedeelte ervan dat nu aan de onderhandelingstafel zit, bestaat volgens mij toch echt alleen uit de VVD
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 feb 2024 20:06

Vind je nu dat Yesilgus verantwoordelijk is voor de financiën van alle ministeries van het vorige kabinet?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 08 feb 2024 20:37

Jans schreef: 08 feb 2024 20:06 Vind je nu dat Yesilgus verantwoordelijk is voor de financiën van alle ministeries van het vorige kabinet?
Uiteraard niet, maar als er al invloed is vanaf de onderhandelingstafel om de aanlevering van die cijfers te vertragen, kan het alleen uit die hoek komen.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 feb 2024 20:57

Dat is nogal een aanname.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 feb 2024 21:00

Vind ik ook wel ver gaan. No way dat juffiezilguz dat in haar eentje voor elkaar krijgt. Denk dat de overdracht van Financiën niet goed is gegaan onderweg terug naar Gaza.
Less is bore

Enzz0
Forum-lid

Gebruikersavatar Enzz0 08 feb 2024 21:09

Onderschat de rol van Plasterk niet hè!! Dat is een slang hoor!

Overigens zitten ze er allemaal een beetje doorheen denk ik:
https://nos.nl/l/2508087

Powervrouw loopt tierend het debat uit…
:| The one formerly known as Enzzo :|

Gesloten