Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Opbrengsten komen eenzijdig bij een beperkte groep terecht: horeca en vrijetijdsbedrijven.
Lasten komen bij de bevolking terecht.
Parkeren kost gratis overal en altijd en wordt door de gemeenschap gedragen.
Lasten komen bij de bevolking terecht.
Parkeren kost gratis overal en altijd en wordt door de gemeenschap gedragen.
hun fietsen.
En Gulpen is het in dit geval ook weer niet eens met Vaals.t2300 schreef: ↑09 feb 2024 19:49Ook dat was gemeente Vaals. Verschillende wegen rondom Camerig moesten dicht voor (motoren) verkeer.
Leidde tot een juridische conflict met buurgemeente Gulpen-Wittem en is door de rechter van tafel geveegd.
https://knmv.nl/2022/augustus/rechter-p ... -doorgaan/
Nu dat het niet gehaald heeft maar richten op toertochten
https://www.1limburg.nl/nieuws/2561781/ ... plan-vaals
Benieuwd of dat nog een staartje krijgt.
-
- Forum-lid HC
Het is toch caranval daar nu, dan staat de wereld toch stil.
Toen ik daar klanten had de enige week dat ze je niet hoorde en alles in kon laten storten
Toen ik daar klanten had de enige week dat ze je niet hoorde en alles in kon laten storten
Volgens mij is het algemeen dat een wielrenner pas vervelend wordt voor mensen als ie in grote groepen komen, en allemaal tegelijk. Ik snap die zuid-limburgse aversie tegen die grote evenementen wel. Het worden er steeds meer dus ieder weekend overlast. Woon zelf in het stadscentrum en ook hier worden de evenementen steeds meer en met langere afzettingen. Dan zeggen mensen, dan moet je er niet gaan wonen, maar toen ik er ging wonen was het allemaal een stuk minder. En dat geldt denk ik ook voor Limburg. En om alle Zuid-Limburg nou te laten verhuizen...
Vroeger reed ik ook wel eens Limburgs Mooiste ofzo, maar inderdaad, met navigatie, en die gepijlde lussen van de AGR kun je prima in je eentje of met 2/3 man je rondje doen zonder dat mensen er last van hebben. Ik merk dat ik sinds corona sowieso geen behoefte meer heb aan van de grote evenementen. Niet omdat ik ben ben voor mensenmassa's, maar omdat ik gemerkt heb dat ik zonder die massa ook lol heb.
Vroeger reed ik ook wel eens Limburgs Mooiste ofzo, maar inderdaad, met navigatie, en die gepijlde lussen van de AGR kun je prima in je eentje of met 2/3 man je rondje doen zonder dat mensen er last van hebben. Ik merk dat ik sinds corona sowieso geen behoefte meer heb aan van de grote evenementen. Niet omdat ik ben ben voor mensenmassa's, maar omdat ik gemerkt heb dat ik zonder die massa ook lol heb.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Maar dat argument... De parkeerdruk is te hoog, waarom is die te hoog?
Is dat dan omdat andere er niet meer kunnen parkeren?
Met andere woorden, zodra de parkeerdruk verlaagd is - waar "persoon ikke" zoveel last van had. Dan gaat deze "persoon ikke" die plek wel innemen. Met onder de streep dezelfde parkeerdruk, maar dan door andere mensen... de mensen voor wie de parkeerdruk eerder "te hoog" werd bestempeld?
Het is een beetje pot verwijt de ketel verhaal in zo'n situatie. "Het is te druk in het bos, zodat ik er niet meer rustig kan wandelen". Met corona mensen die in de supermarkt geinterviewd werden en klaagden dat er teveel mensen in de winkels waren...
Dat idee.
En dat is toch wat anders, denk ik, dan in zuid limburg. Waar de verkeerssituatie gewoon onveilig wordt. Smalle wegen, hoge snelheden in afdalingen, veel rommel dat achtergelaten wordt, etc.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
Maar daar hebben ze met alle gemeenten in Zuid Limburg toch al afspraken over. Er mogen 3 grote evenementen per jaar plaatsvinden. Dus dat het er steeds meer worden, dat klopt dan niet.rikkert schreef: ↑12 feb 2024 10:40 Volgens mij is het algemeen dat een wielrenner pas vervelend wordt voor mensen als ie in grote groepen komen, en allemaal tegelijk. Ik snap die zuid-limburgse aversie tegen die grote evenementen wel. Het worden er steeds meer dus ieder weekend overlast. Woon zelf in het stadscentrum en ook hier worden de evenementen steeds meer en met langere afzettingen. Dan zeggen mensen, dan moet je er niet gaan wonen, maar toen ik er ging wonen was het allemaal een stuk minder. En dat geldt denk ik ook voor Limburg. En om alle Zuid-Limburg nou te laten verhuizen...
Knip
Volgens mij is het ook onwenselijk voor alle partijen om dit soort evenementen te verbieden. Wel kan ik mij voorstellen dat er een strenger maximaal aantal deelnemers zal komen. AGR met 7.500 deelnemers is ook een groot evenement, maar de verkeersdruk is vele malen minder.
-
- Forum-lid HC
Maar dit speelt al 20 jaar.
20 jaar terug waren er echt veel leuke (MTB) tochten in zuid Limburg en de Ardennen.
Vaak nog met timing ook. Nu amper meer. Was toen de laatste keren ook altijd gezeik.
Nu heb je een AGR, lekker met een paar duizend over de toch al extreem smalle fietspaden in zuid Limburg, waar heb je zin in.
@markveenstra, altijd rustig als ik naar Amerongen ga, maar ik ga op vrijdag of zaterdagochtend.
Dan zie je vrijwel niemand. Probleem dat het gros autistisch volhoud aan zaterdag ochtend boodschappen doen, dan naar de stad en zondag de natuur in.
20 jaar terug waren er echt veel leuke (MTB) tochten in zuid Limburg en de Ardennen.
Vaak nog met timing ook. Nu amper meer. Was toen de laatste keren ook altijd gezeik.
Nu heb je een AGR, lekker met een paar duizend over de toch al extreem smalle fietspaden in zuid Limburg, waar heb je zin in.
@markveenstra, altijd rustig als ik naar Amerongen ga, maar ik ga op vrijdag of zaterdagochtend.
Dan zie je vrijwel niemand. Probleem dat het gros autistisch volhoud aan zaterdag ochtend boodschappen doen, dan naar de stad en zondag de natuur in.
In het heuvelland (dus niet in heel Zuid-Limburg) komt van alles. Auto's, motoren, fietsers, wandelaars. Heel veel volk in een klein gebied. Er zijn veel klachten over geluidsoverlast én veel klachten over wielrenners. Die geluidsoverlast kan ik me iets bij voorstellen. Er rijden auto's en motoren die veel kabaal maken. Wanneer je in het heuvelland woont dan hoor je dat constant van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. En het geluid draagt daar ver. Klachten over wielrenners heb ik minder begrip voor. Daar heb je alleen maar last van wanneer je onderweg bent, niet wanneer je in de tuin zit. Of zou het zo zijn dat het de mensen daar irriteert wanneer ze niet door kunnen rijden wanneer er een groep fietsers voor ze rijdt?MarkVeenstra schreef: ↑12 feb 2024 11:27 En dat is toch wat anders, denk ik, dan in zuid limburg. Waar de verkeerssituatie gewoon onveilig wordt. Smalle wegen, hoge snelheden in afdalingen, veel rommel dat achtergelaten wordt, etc.
Ik vind het trouwens behoorlijk asociaal van het bestuur in Vaals dat ze toertochten op zo'n korte termijn gaan verbieden. Ik hoop dat de organisatoren van de toertochten een kort geding aanspannen want dit is gewoon onfatsoenlijk bestuur.
-
- Forum-lid HC
Dat laatste is typisch politiek. Daarmee zet je de organisaties van de evenementen op scherp en laat je zien aan de klagers dat je ze serieus neemt.
Uiteindelijk zal het niet zo'n vaart lopen verwacht ik en gaan dit jaar de evenementen nog gewoon door. Wel verwacht ik als tegenprestatie van de organisatie, dat er nog meer gehandhaafd gaat worden op het gedrag op de weg. (Wat ik terecht vind) gewoon lik op stuk beleid bij verkeersovertredingen.
Uiteindelijk zal het niet zo'n vaart lopen verwacht ik en gaan dit jaar de evenementen nog gewoon door. Wel verwacht ik als tegenprestatie van de organisatie, dat er nog meer gehandhaafd gaat worden op het gedrag op de weg. (Wat ik terecht vind) gewoon lik op stuk beleid bij verkeersovertredingen.