Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
12 feb 2024 10:06
daniel1975 schreef: ↑11 feb 2024 22:06
pino schreef: ↑11 feb 2024 21:49
Tenminste geen plastic.
Maar compleet zinloos. Waarom zou je een bidon zo inpakken.
Wel mooi, maar compleet zinloos.
Net zoals je bv een tostiapparaat besteld en ze die doos ook weer in een doos doen..... dat snap ik ook nooit.
Amazon doet dat steeds minder, staat er soms ook bij.
-
Vangalo74 2.0
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12 feb 2024 15:29
Vangalo74 2.0
12 feb 2024 15:35
Beetje de omgekeerde wereld, Combi van Look pedalen en CafeduCyclist gravel pantoffels. Nu nog een fietsje dat matched
-
tjerk1121
- Forum-lid
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45
tjerk1121
13 feb 2024 08:38
De fietsenmaker heeft geprobeerd om het derailleurpad van de Genesis te richten (vast onderdeel van het frame helaas) en op het oog leek het recht, maar helaas......het was niet alleen naar binnen gebogen maar ook een fractie gedraaid en het lukte me niet om het schakelen goed te krijgen. Overigens: de fietsenmaker en ik hadden al afgesproken dat hij het zou proberen maar gezien de schade het ook een 'probeersel' zou zijn en er geen garantie gegeven zou worden.
Dus: project 'kanibaliseren van de Genesis t.b.v. de Gravix gravelbike' kan beginnen! In de Genesis zit een mooi setje DT Swiss velgen met Hope Pro4 naven maar die ombouwen van racefiets maten QR naar 12 x 142 en 100 x 15 leek mij op iets teveel adapters en spacers te stuiten dus bij Rose heb ik voor relatief weinig geld een setje huismerk wielen gekocht. Omdat deze wielen een centerlock sluiting hebben i.p.v. de huidige 6-bolt ook maar een nieuw setje schijven.
Zodra alles binnen is gaat de Force AXS groep over naar de gravelbike en gaan de overige onderdelen van de Genesis, waaronder de wielen en de Sram APEX 1 x 11 groep (met nog geen 125 km op de teller) de verkoop in.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
13 feb 2024 09:10
Die pro4's bouw je toch met twee endcaps per naaf om, meer zit er niet in die naven. (tenzij je breedte veranderd)
-
tjerk1121
- Forum-lid
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45
tjerk1121
13 feb 2024 09:25
wasbeer2006 schreef: ↑13 feb 2024 09:10
Die pro4's bouw je toch met twee endcaps per naaf om, meer zit er niet in die naven. (tenzij je breedte veranderd)
Klopt, maar het achterwiel gaat van 135 mm naar 142 mm en dat levert problemen op
-
rikkert
- Forum-lid
- Berichten: 3812
- Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
- Locatie: N-H
rikkert
13 feb 2024 15:59
Mouwloos windstoppertje en Silca Mattone knockoff bij tante Ali. Windstoppertje is er in 8 dagen, tasje wordt later verstuurd omdat ze in china vakatie hebben to overmorgen (denk chinees nieuwjaar).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
Maruss
- Forum-lid
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31
Maruss
13 feb 2024 18:03
wasbeer2006 schreef: ↑12 feb 2024 10:06
Net zoals je bv een tostiapparaat besteld en ze die doos ook weer in een doos doen..... dat snap ik ook nooit.
Amazon doet dat steeds minder, staat er soms ook bij.
In een ideale wereld waar mensen alleen bestellen en niets terug sturen heb je geen omdoos nodig. Helaas is dat niet het geval. De kans is 100% dat als je geen omdoos gebruikt en het terug gestuurd wordt het niet meer (als nieuw) verkoopbaar is.
Zodra je er een verzendlabel op plakt is het voorbij.
Daarbij nog de pakketdienst die vrij hardhandig met pakjes omgaan. Van vastlopers op de sorteerband tot gooien en niet goed vangen, maar ook regen.
Daarnaast komen dan ook nog eens de niet zo goed voorverpakte goederen, en een verrassende (of toch niet zo verrassend) toename van vermiste pakjes.
Al met al is het beter voor iedereen om het toch in een omdoos te stoppen.
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
ColumsbusMJ
13 feb 2024 18:12
Of even naar de winkel fietsen in plaats van alles op het interwebs te bestellen, maar het is makkelijker te klagen over het verpakkingsmateriaal van een bedrijf dan het eigen gedrag aan te passen.
-
MarcFaFo
- Forum-lid
- Berichten: 1544
- Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39
MarcFaFo
13 feb 2024 20:29
Cassette 11 speed HG8000 25-12
Latex Vittoria binnenband
oh ja ............wordt morgen bezorgd
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
Philippos
- Forum-lid
- Berichten: 2985
- Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
- Locatie: Castricum
-
Contact
Philippos
13 feb 2024 22:03
tjerk1121 schreef: ↑13 feb 2024 09:25
wasbeer2006 schreef: ↑13 feb 2024 09:10
Die pro4's bouw je toch met twee endcaps per naaf om, meer zit er niet in die naven. (tenzij je breedte veranderd)
Klopt, maar het achterwiel gaat van 135 mm naar 142 mm en dat levert problemen op
Bij Hope blijft de naaf tussen 135 en 142 dezelfde. De breedte wordt geregeld door de endcaps. Alleen boost is echt een andere naaf.
-
abdr
- Forum-lid
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 09 mar 2019 14:16
abdr
14 feb 2024 16:25
Dat is toch altijd zo? Om steekas-wielen juist te positioneren worden er uitsparingen van 3,5mm diep in de dropouts voorzien. De totale breedte van de steekas-naaf wordt dan 135mm + 2 * 3,5mm = 142mm.
-
rene
- Forum-lid HC
- Berichten: 6443
- Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53
rene
14 feb 2024 18:27
Nog een SLR superflow via MP, met een Carbon rails. Zal vermoedelijk op reserve blijven liggen - maar beter mee verlegen dan óm verlegen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless