Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
12 feb 2024 20:33
daniel1975 schreef: ↑12 feb 2024 18:51
En weeeeer gaat de rechter op de stoel van de politiek zitten. Doorleveren van amerikaanse F35 onderdelen is een politieke keuze, niet van een rechtbank.
Bizar dat dat weer kan.
Precies, in feite is het een magazijn van de NAVO en Lockheed wat beheerd wordt door Nederland.
Met de levering van onderdelen wint de Nederlandse staat helemaal niets.
-
Enzz0
- Forum-lid
Enzz0
12 feb 2024 20:36
Daar gaat het helemaal niet om!! De F35’s worden ingezet bij genocide. Althans dat is het oordeel van de rechtbank.
The one formerly known as Enzzo
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
12 feb 2024 21:08
Enzz0 schreef: ↑12 feb 2024 20:36
Daar gaat het helemaal niet om!! De F35’s worden ingezet bij genocide. Althans dat is het oordeel van de rechtbank.
En op basis welke bewijzen?
Heb je zelf de moeite genomen om eerst eens te bekijken wat juridisch precies de term genocide inhoud en welke bewijzen daarvoor nodig zijn.
Als je die moeite had genomen dan had je geweten dat Daniel een belangrijk punt maakt.
Deze verwarde uitspraak gaat op een moment van tafel wegens het volledig ontbreken van elk bewijs.
-
Enzz0
- Forum-lid
Enzz0
12 feb 2024 21:17
NicoNB schreef: ↑12 feb 2024 21:08
Enzz0 schreef: ↑12 feb 2024 20:36
En op basis welke bewijzen?
Heb je zelf de moeite genomen om eerst eens te bekijken wat juridisch precies de term genocide inhoud en welke bewijzen daarvoor nodig zijn.
Als je die moeite had genomen dan had je geweten dat Daniel een belangrijk punt maakt.
Deze verwarde uitspraak gaat op een moment van tafel wegens het volledig ontbreken van elk bewijs.
Ik begrijp niet waarom je mij nu meent te moeten terechtwijzen?!
Iemand stelt dat er een kosten argument is en ik meld dat het om andere zaken gaat.
En, zoals duidelijk vermeld, dat dit het oordeel van de rechtbank is. (En dus niet mijn idee)
Wat ik hier persoonlijk van vind doet totaal niet terzake en is ook nergens benoemd.
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
12 feb 2024 21:21
Dan ben ik wel benieuwd wat volgens jou genocide is Nico. Voor mij is het, bewust, uitroeien van een bevolking. Dat is toch waar Netanyahu steeds zegt mee bezig te zijn? Ik heb me ingelezen wat volgens verschillende groeperingen genocide is en ik kan er niets anders van maken. Maar misschien begrijp ik het allemaal niet.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
12 feb 2024 21:38
Als je aan de "goede kant" staat en je bombardeert af en doe om wat burgers heen, is het geen genocide.
Wat betreft die uitspraak: Als de rechter de overheid niet meer kan terugfluiten, hebben wij als burger een heel groot probleem. De rechter moet dus weldegelijk op die stoel moeten kunnen zitten. Wel zou ik graag zien dat ze het bij bepaalde grote zaken wat meer aan de democratie overlaten. In dit geval was dat dan weer niet mogelijk omdat het een acute situatie betreft.
Wel vraag ik mij af wat die rechter denkt te veranderen met deze uitspraak. Israël gooit er geen bom minder om en de kans is vrij groot dat het magazijn uit Nederland vertrekt. Dat kost aardig wat mensen hun baan.
Blijft de staat gewoon doorgaan met leveren, moeten ze dan een boete betalen aan zichzelf?
Campagnolo Ultra Dork
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
12 feb 2024 22:27
Ernie C. schreef: ↑12 feb 2024 21:38
Wel vraag ik mij af wat die rechter denkt te veranderen met deze uitspraak. Israël gooit er geen bom minder om en de kans is vrij groot dat het magazijn uit Nederland vertrekt. Dat kost aardig wat mensen hun baan.
Blijft de staat gewoon doorgaan met leveren, moeten ze dan een boete betalen aan zichzelf?
Dit dus.
Korte termijn denken.
Less is bore
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
12 feb 2024 22:45
We hebben hier nog altijd trias politica in Nederland. De rechter moet de politiek controleren.
-
MPolleke
- Forum-lid
-
Contact
MPolleke
12 feb 2024 22:52
Een Nederlandse rechter heeft natuurlijk niets te zeggen over de genocide die Israël met de bommen pleegt, of met de NAVO die het magazijn weghaalt uit Nederland. Hij heeft enkel iets te zeggen over wat er binnen Nederland gebeurt.
Maar om dan maar niks te doen en het leveren van wapens aan genocide te laten doorgaan is toch te zot. Als Nederland mogen we niet meewerken aan genocide, ook al zou de politiek dat wel willen.
"Laten we maar niets doen want er verandert toch niets" klinkt wel erg fatalistisch.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
12 feb 2024 22:55
Die materialen zijn strikt gezien niet van ons. Geen NL eigendom.
Less is bore
-
Enzz0
- Forum-lid
Enzz0
12 feb 2024 23:21
Nogmaals: daar gaat het niet om!
Als er materieel wordt ingezet voor (vermeende) genocide of oorlogsmisdaden dan kan daarover een proces gevoerd worden.
Dat gaat dan formeel uitsluitend over het leveren van goederen die onderdeel vormen van een strijd waar mogelijk genocide wordt gepleegd. Blijkbaar heeft deze rechter geconcludeerd dat (het vermoeden van) genocide voldoende reden is om de uitvoer van onderdelen -die een significante rol spelen in het conflict waar een vermoeden van genocide is- te verbieden.
Meer of minder is het niet. Dit is gewoon rechtspraak in een land waar democratie nog steeds het leidende systeem is en waar mensen of groepen binnen die democratie de heersende machten kunnen toetsen aan het systeem waar ze hun eed aan hebben gezworen.
Daar kun je uiteraard vanalles van vinden maar het systeem op zich heeft gewoon gefunctioneerd binnen de kaders waarbinnen het moet opereren.
-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
13 feb 2024 07:17
Even voor de goede orde;
Hamas is een terroristische organisatie met als doel de vernietiging van de Joodse staat en het Joodse volk.
Dat is volgens mij de blauwdruk van genocide.
Nu ze de deksel op hun neus krijgen verschuilen de lafaards zich achter hun eigen volk, die zij trouwens ook terroriseren maar dat terzijde.
En dan gaan al de linkse rakkers hier lopen roepen dat Israël genocide pleegt?
Sorry hoor maar die leven echt in een andere wereld.
Hou me ten goede;
Ik ben zeker voor de Palestijnse zaak en Israël is, volgens mij, het land wat de meeste resoluties van de VN naast zich neer legt.
Wat zeker een slechte zaak is.
Maar deze vergeldingsactie begrijp ik voor 100%.