Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Vorig jaar tijdens MH2D:
Ik draai ergens linksaf met nog 10 man/vrouw. Ik ken dat kruispunt uiteraard niet en ik zag even niet dat we aan de overkant een fietspad moesten opdraaien. Ik belandde zodoende op de weg en volgde de weg 100 meter lang (ik kon ook niet door de berm heen alsnog het fietspad op). Daarna kwamen fietspad en weg weer samen. Een busje achter mij vond dat maar niks en probeerde mij de berm in te drukken. Leuke gast, hoor.
Ik draai ergens linksaf met nog 10 man/vrouw. Ik ken dat kruispunt uiteraard niet en ik zag even niet dat we aan de overkant een fietspad moesten opdraaien. Ik belandde zodoende op de weg en volgde de weg 100 meter lang (ik kon ook niet door de berm heen alsnog het fietspad op). Daarna kwamen fietspad en weg weer samen. Een busje achter mij vond dat maar niks en probeerde mij de berm in te drukken. Leuke gast, hoor.
Live fast; die young. mijn blog
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Volgens mij is dit nu precies het probleem. We praten alles wat we doen goed. Heel simpel in mijn ogen als je de situatie niet goed hebt gezien/ingeschat dan reed je dus te hard of te veel als onderdeel van de groep waarin je reed. Je kunt altijd terug, of afstappen en door de berm lopen of of of, Maar wij wananbee wielrenners willen niet lossen uit zo'n groepje en praten ons foutieve gedrag dan maar goed. ........ de rest nog niet door groen (oranje) dus ik maar door rood, wil de groep toch niet laten gaan. precies een zelfde redenatie. Als je een kruispunt niet kunt overzien, stop je en kijke je hoe het zou moeten en niet dan maar een stukje over de weg. Dat is precies de reden, waaom wij zoveel anderen irriteren. (en uiteraard geen enkele automobilist heeft het recht voor eigen rechter dan wel beul te spelen).rob74 schreef: ↑13 feb 2024 10:06 Vorig jaar tijdens MH2D:
Ik draai ergens linksaf met nog 10 man/vrouw. Ik ken dat kruispunt uiteraard niet en ik zag even niet dat we aan de overkant een fietspad moesten opdraaien. Ik belandde zodoende op de weg en volgde de weg 100 meter lang (ik kon ook niet door de berm heen alsnog het fietspad op). Daarna kwamen fietspad en weg weer samen. Een busje achter mij vond dat maar niks en probeerde mij de berm in te drukken. Leuke gast, hoor.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
Wil de dader zich gewoon even melden...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Weer zo'n typische wielrenner met velgremmen.
Amen!ophetkantje schreef: ↑13 feb 2024 13:19Volgens mij is dit nu precies het probleem. We praten alles wat we doen goed. Heel simpel in mijn ogen als je de situatie niet goed hebt gezien/ingeschat dan reed je dus te hard of te veel als onderdeel van de groep waarin je reed. Je kunt altijd terug, of afstappen en door de berm lopen of of of, Maar wij wananbee wielrenners willen niet lossen uit zo'n groepje en praten ons foutieve gedrag dan maar goed. ........ de rest nog niet door groen (oranje) dus ik maar door rood, wil de groep toch niet laten gaan. precies een zelfde redenatie. Als je een kruispunt niet kunt overzien, stop je en kijke je hoe het zou moeten en niet dan maar een stukje over de weg. Dat is precies de reden, waaom wij zoveel anderen irriteren. (en uiteraard geen enkele automobilist heeft het recht voor eigen rechter dan wel beul te spelen).rob74 schreef: ↑13 feb 2024 10:06 Vorig jaar tijdens MH2D:
Ik draai ergens linksaf met nog 10 man/vrouw. Ik ken dat kruispunt uiteraard niet en ik zag even niet dat we aan de overkant een fietspad moesten opdraaien. Ik belandde zodoende op de weg en volgde de weg 100 meter lang (ik kon ook niet door de berm heen alsnog het fietspad op). Daarna kwamen fietspad en weg weer samen. Een busje achter mij vond dat maar niks en probeerde mij de berm in te drukken. Leuke gast, hoor.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Hij lost zijn fout toch op door zo snel mogelijk de weg weer te verlaten.., in 100m?ophetkantje schreef: ↑13 feb 2024 13:19Volgens mij is dit nu precies het probleem. We praten alles wat we doen goed. Heel simpel in mijn ogen als je de situatie niet goed hebt gezien/ingeschat dan reed je dus te hard of te veel als onderdeel van de groep waarin je reed. Je kunt altijd terug, of afstappen en door de berm lopen of of of, Maar wij wananbee wielrenners willen niet lossen uit zo'n groepje en praten ons foutieve gedrag dan maar goed. ........ de rest nog niet door groen (oranje) dus ik maar door rood, wil de groep toch niet laten gaan. precies een zelfde redenatie. Als je een kruispunt niet kunt overzien, stop je en kijke je hoe het zou moeten en niet dan maar een stukje over de weg. Dat is precies de reden, waaom wij zoveel anderen irriteren. (en uiteraard geen enkele automobilist heeft het recht voor eigen rechter dan wel beul te spelen).rob74 schreef: ↑13 feb 2024 10:06 Vorig jaar tijdens MH2D:
Ik draai ergens linksaf met nog 10 man/vrouw. Ik ken dat kruispunt uiteraard niet en ik zag even niet dat we aan de overkant een fietspad moesten opdraaien. Ik belandde zodoende op de weg en volgde de weg 100 meter lang (ik kon ook niet door de berm heen alsnog het fietspad op). Daarna kwamen fietspad en weg weer samen. Een busje achter mij vond dat maar niks en probeerde mij de berm in te drukken. Leuke gast, hoor.
Iedereen maakt wel eens fouten, waarvan je achteraf kan zeggen dat je vooraf wat meer had moeten kijken of minder hard had moeten gaan. Dat gebeurd ook in de auto of op de stadsfiets of bij het te voet oversteken van een weg.
Heel vaak volstaat een verontschuldigend gebaar dan. Maar ook heel vaak heb je niet de kans om iets uit te leggen, want ja iedereen gaat door en zit in zijn eigen wereld (of metalen blik).
En, mijn mening hoor, maar zo'n situatie waar je de weg op draait en ziet dat je verkeerd zit. Is het dan veiliger om rustig door te rijden en te kijken hoe je zo snel mogelijk weer op dat fietspad kunt komen? Of dat is omdat er 100m verder een opritje is, of dat je moet besluiten een U-turn te maken (ook mooie filmpjes van hoe dat gruwelijk mis kan gaan trouwens), of stoppen en de berm doorkruizen.
Of moet je direct in de ankers en stil gaan staan langs de weg.. dan ben je net zo goed (of nog meer) een blokkade voor dat busje. Dan had ie ook boos geweest. Dus had je het ook niet goed gedaan.
Ik praat ook niet al mijn fouten in het verkeer goed. Maar het is niet zo dat je geen fouten mag maken!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Nee,. niet te hard. Nee, geen onderdeel van een groep. Ik kende die 10 anderen niet. Ik had geen haast. Ik moet en 10 anderen in de gaten houden én overig verkeer én de route zoeken én het fietspad spotten. Ik maakte een kleine fout. Mijn schuldophetkantje schreef: ↑13 feb 2024 13:19 Volgens mij is dit nu precies het probleem. We praten alles wat we doen goed. Heel simpel in mijn ogen als je de situatie niet goed hebt gezien/ingeschat dan reed je dus te hard of te veel als onderdeel van de groep waarin je reed.
Nee,.... dan zou ik omver worden gereden door een busje
Nee, Afstappen was nog gevaarlijker. Er stond een heg in de berm. Daarom zag ik dat fietspad aan de overkant minder goed.
Het voorbeeld is dat ik een klein foutje maak, gewoon omdat het druk was en ik ook beperkte capaciteit heb om alle info rap te verwerken en dan de goede keuze maken. En het gevolg is direct agressief verkeer. Als ik alleen was geweest, had ik wellicht de fout niet gemaakt en indien toch was de bus wellicht ook minder agressief geweest. Heel veel mensen in een kleine ruimte gaat irrirtatie geven. Ook als niemand van de aanwezigen als individu kwade bedoelingen heeft
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
Echt hè!! Als er eens een leuk en waardevol en economisch goed evenement is dan gaan de zeikerds die gelegenheid weer aanpakken om hun eigen punten door te drukken.
Zo wordt het totaal onmogelijk om nog om het even wat te organiseren in dit bekrompen landje! (Afgezien van plakblokkades, soepsmijterijen of andere ontwrichtende “demonstraties”
Echt te triest voor woorden dit!
Zo wordt het totaal onmogelijk om nog om het even wat te organiseren in dit bekrompen landje! (Afgezien van plakblokkades, soepsmijterijen of andere ontwrichtende “demonstraties”
Echt te triest voor woorden dit!
The one formerly known as Enzzo
-
- Forum-lid
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Een partij naar mijn hart. Het belang van de mens wordt eindelijk eens ondergeschikt gesteld aan het belang van dier en natuur. Hopelijk dat ze ook snel stoppen met dat circus in Zandvoort, dat is helemaal een farce.