Carbon bidonhouders
Arundel Mandible. Van vlakke polderritjes op de racer tot stuiterende enduro-afdalingen op de MTB, de bidon blijft zitten. Ze zijn daarnaast licht en zien er fraai uit (vinnik dan). Zitten in huize 53x11 op vrijwel alle fietsen.
Wel netjes de originele kopen en niet de sjieneeze namaak!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Ik heb mijn eerste setje 10 jaar terug gekocht en ze gaan gewoon steeds mee naar mijn volgende fiets.
Veel geld, maar ze klemmen super en je haalt ze er ook makkelijk uit en dat laatste is bij vrijwel geen enkele ander houder.
Net als 53x11 zowel op de racer als MTB.
Tegenwoordig heb ik op de racer de tune wasserdragers omdat die lichter zijn en op de race gaat dat ook goed.
Maar daar pak je ze een stuk lastiger uit.
Veel geld, maar ze klemmen super en je haalt ze er ook makkelijk uit en dat laatste is bij vrijwel geen enkele ander houder.
Net als 53x11 zowel op de racer als MTB.
Tegenwoordig heb ik op de racer de tune wasserdragers omdat die lichter zijn en op de race gaat dat ook goed.
Maar daar pak je ze een stuk lastiger uit.
Tune Wasserträger 2.0 doen het heel goed met Podiums, en trouwens ook met andere bidons.
Zeer licht, en zien er IMHO goed uit.
Zeer licht, en zien er IMHO goed uit.
Ik heb er ooit eens 20 uit China laten komen, tegen kostprijs gedeeld met fiets maten. En de rest op marktplaats doorverkocht. De setjes die overhield leven nog steeds op mijn fietsen.
Niet op de atb, maar op racer en triathlon fiets.
Niet op de atb, maar op racer en triathlon fiets.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb de Lightweight Edelhelfer bidonhouders.
Behalve dat ze doen wat ze moeten doen, er mooi uitzien is de naam alleen al genoeg om met deze rond te rijden.
Behalve dat ze doen wat ze moeten doen, er mooi uitzien is de naam alleen al genoeg om met deze rond te rijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Op m'n BMC een setje Arundel Mandible en op de Scott en Factor een set 3T kunststof houders, werken allen erg goed.
Op de MTB een Elite race plus houder.
Op de MTB een Elite race plus houder.
Precies dit. Ik heb wel eens een 4 chinese namaak varianten van deze bidonhouder besteld. De kwaliteit was erg wisselend. De originele funcitoneren na jaren nog steeds perfect.53x11 schreef: ↑13 feb 2024 16:00 Arundel Mandible. Van vlakke polderritjes op de racer tot stuiterende enduro-afdalingen op de MTB, de bidon blijft zitten. Ze zijn daarnaast licht en zien er fraai uit (vinnik dan). Zitten in huize 53x11 op vrijwel alle fietsen.
Na goede ervaringen met de Elite Custom Race (kunststof) bidonhouders ben ik nu overgestapt op de Elite Vico (carbon) bidonhouders en ik ben daar wederom zeer tevreden over.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
-
- Forum-lid
Dikke +1 voor de Arundel Madible en de keuze voor de originele versie.53x11 schreef: ↑13 feb 2024 16:00 Arundel Mandible. Van vlakke polderritjes op de racer tot stuiterende enduro-afdalingen op de MTB, de bidon blijft zitten. Ze zijn daarnaast licht en zien er fraai uit (vinnik dan). Zitten in huize 53x11 op vrijwel alle fietsen.