Fietsendrager voor 3 fietsen
Aangezien de stangen op een Thule er simpel af te halen zijn zie ik de moeilijkheid niet zo.
Heb zelf ook de Euroway. Gaan met vakantie standaard 2 E-bikes en een racefiets op. Gaat prima. Hooguit stuur plus zadel wel eens een gepuzzel.
Heb zelf ook de Euroway. Gaan met vakantie standaard 2 E-bikes en een racefiets op. Gaat prima. Hooguit stuur plus zadel wel eens een gepuzzel.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16473
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Zelfs voor 2 fietsen is het met de Thule Easyfold XT soms een (beetje) gepuzzel.daniel1975 schreef: ↑07 feb 2024 16:02 Die 3e stang op de Thule door 2 frames heen halen lijkt mij anders ook niet heel handig. Met de huidige framevormen kan dat ook best een uitdaging zijn om die zonder iets te raken er doorheen te halen. Of zie ik dat verkeerd?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
In het blije bezit van een Thule Easyfold XT voor 3 fietsen: ook met 3 fietsen erop ging het plaatsen van de stangen voor de fietsen telkens prima. Je moet eventjes de tijd nemen, maar zeker als je het regelmatig doet is het super simpel en rap gedaan. Aangezien zo'n apparaat uiteindelijk 99% van de tijd niet wordt gebruikt, ben ik met name zeer gelukkig met de opvouwbaarheid en daarmee de relatief weinig ruimte die 'ie inneemt. Was voor mij de doorslaggevende reden destijds om dit model te komen en zou, mocht ik er nu eentje nodig hebben, opnieuw beslissend zijn. Ja, het is een smak geld, maar je gaat er vervolgens heel lang blij mee zijn.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16473
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik vind de opvouwbaarheid juist weer heel gemakkelijk eens je op de plaats van bestemming bent, kan heel gemakkelijk in de koffer.iroel schreef: ↑07 feb 2024 19:42 In het blije bezit van een Thule Easyfold XT ......
Was voor mij de doorslaggevende reden destijds om dit model te komen en zou, mocht ik er nu eentje nodig hebben, opnieuw beslissend zijn. Ja, het is een smak geld, maar je gaat er vervolgens heel lang blij mee zijn.
En dat deze iets duurder is/was ben je al direct na de aankoop vergeten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb na het lezen van dit topic misschien ook wel interesse in de hapro active 2.
Maar wat me niet helemaal duidelijk wordt:
-kun je de goten in lengte richting verstellen?
-of kun je ze per goot topzv elkaar verschuiven?
(Zodat stuur vd ene fiets en zadel vd andere fiets elkaar niet kunnen raken)
Maar wat me niet helemaal duidelijk wordt:
-kun je de goten in lengte richting verstellen?
-of kun je ze per goot topzv elkaar verschuiven?
(Zodat stuur vd ene fiets en zadel vd andere fiets elkaar niet kunnen raken)
De Hapro Active 3 is net binnen.
Downside van een goedkopere drager is dat je 'm zelf in elkaar moet zetten. Heel veel stelt dat gelukkig niet voor.
Ding is netjes afgewerkt. Licht is ie niet, want van staal. [edit] Maar 1 kg zwaarder dan mijn Uebler, dus dat valt nog mee.
De goten kun je niet in lengte stellen MAAR ze zijn wel heel lang dus je kunt je fiets wel meer naar links of juist meer dan rechts neerzetten. Precies zoals dat bij Thule of Uebler ook kan.
Trekhaakmechanisme nog niet getest, het regent hier, geen zin om nat te worden
7-polige stekker heeft plussen en minnen. Ik had nog een adapter liggen, die doe ik er permanent aan.
Downside van een goedkopere drager is dat je 'm zelf in elkaar moet zetten. Heel veel stelt dat gelukkig niet voor.
Ding is netjes afgewerkt. Licht is ie niet, want van staal. [edit] Maar 1 kg zwaarder dan mijn Uebler, dus dat valt nog mee.
De goten kun je niet in lengte stellen MAAR ze zijn wel heel lang dus je kunt je fiets wel meer naar links of juist meer dan rechts neerzetten. Precies zoals dat bij Thule of Uebler ook kan.
Trekhaakmechanisme nog niet getest, het regent hier, geen zin om nat te worden
7-polige stekker heeft plussen en minnen. Ik had nog een adapter liggen, die doe ik er permanent aan.
Laatst gewijzigd door havana op 08 feb 2024 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40075
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De Hapro is 17,1 kg.
Mijn Uebler i31 was 16 kg, dat scheelt dus niet zo gek veel.
Thule Euroride 3 weegt 18 kg
Thule Epos voor 3 weegt zelfs 22,7 kg
Pro User Diamant 3 weegt 21 kg
Mijn Uebler i31 was 16 kg, dat scheelt dus niet zo gek veel.
Thule Euroride 3 weegt 18 kg
Thule Epos voor 3 weegt zelfs 22,7 kg
Pro User Diamant 3 weegt 21 kg
Laatst gewijzigd door havana op 08 feb 2024 15:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Die kun je pivoteren meer naar links of rechts ja.
Topic even afstoffen, omdat de keuze voor een nieuwe fietsendrager thans voor mij speelt. Momenteel een Easy & Go Touring II. Kunnen 2 fietsen op. Omdat de afstand tussen de goten 19 cm is, vorig jaar tot de pijnlijke conclusie gekomen dat de e-Bikes van mijn vrouw (Cube Kathmandu) en zoon (KTM Macina Race) niet naast elkaar passen op de drager. Daarom uiteindelijk op vakantie de fiets van mijn vrouw en mijn gravelbike meegenomen en voor onze zoon een e-MTB gehuurd op locatie. Het liefst neem ik 3 fietsen mee op vakantie: de e-Bikes en de gravelbike of de racefiets. Ik kijk alleen naar opties waarbij de fietsen alle 3 worden bevestigd aan de drager. Ik wil geen oplossing waarbij de 3e fiets wordt bevestigd aan de 2e fiets, dus ook oplossingen met een extra fiets op een adapter vallen af (nog los van de vraag of de afstand tussen de 2e en 3e fiets groot genoeg is). Ik heb de shortlist inmiddels beperkt tot dragers van Thule. De grootste uitdaging momenteel is de maximale kogeldruk van de auto (2018 Mini Countryman Cooper automaat). Die is 75 kg (maximale kogeldruk van de trekhaak zelf is > 100 kg). Als ik ga voor een drager voor 3 fietsen, ga ik altijd over de maximale kogeldruk heen. Ik kijk daarom ook naar de optie waarbij de 2 e-Bikes op de trekhaakdrager gaan en de gravel en/of racefiets op het dak. Opties nu:
- Thule VeloSpace 938 (2 fietsen) + dakdrager . Afstand wielgoten 25 cm, kogeldruk 67,9 kg
- Thule VeloSpace 939 (3 fietsen). Afstand wielgoten 19 cm, kogeldruk 80,3 kg. Ik vermoed (!) dat wanneer ik de gravel/racefiets tussen de e-Bikes plaats, dit moet passen. Dat is helaas geen zekerheidje
- Thule Epos 3 (3 fietsen). Afstand wielgoten 25 cm, kogeldruk 82,4 kg
Ik neem de totale kosten in eerste instantie even niet mee in de overweging: eerst de beste oplossing vinden. Los van de kogeldruk, zou ik zonder twijfel voor de Epos 3 zijn gegaan. Maar ik weet niet hoe verstandig het is de maximale kogeldruk met 7,4 kg te overschrijden (=10%). Overschrijding met de VeloSpace 939 is nog steeds significant, maar al wel minder (5,3 kg, 7%).
Oh ja, de reden dat ik naar deze dragers kijk is mede de maximale wielbasis: occassionaly gaat ook de Fully e-MTB van onze neef op de drager.
Any thoughts? Hoe erg is overschrijding van de maximale kogeldruk? Andere opties? Ik zou één of twee accu's tijdens het vervoer kunnen verwijderen, maar hoe bescherm ik dan de contactpunten? Klinkt niet als de beste optie.
Optie van 2 fietsen achterop + 1 of 2 op het dak lijkt goede optie, maar ik vervoer mijn Orbea op de een of andere manier liever niet op het dak. Is dat onzin?
- Thule VeloSpace 938 (2 fietsen) + dakdrager . Afstand wielgoten 25 cm, kogeldruk 67,9 kg
- Thule VeloSpace 939 (3 fietsen). Afstand wielgoten 19 cm, kogeldruk 80,3 kg. Ik vermoed (!) dat wanneer ik de gravel/racefiets tussen de e-Bikes plaats, dit moet passen. Dat is helaas geen zekerheidje
- Thule Epos 3 (3 fietsen). Afstand wielgoten 25 cm, kogeldruk 82,4 kg
Ik neem de totale kosten in eerste instantie even niet mee in de overweging: eerst de beste oplossing vinden. Los van de kogeldruk, zou ik zonder twijfel voor de Epos 3 zijn gegaan. Maar ik weet niet hoe verstandig het is de maximale kogeldruk met 7,4 kg te overschrijden (=10%). Overschrijding met de VeloSpace 939 is nog steeds significant, maar al wel minder (5,3 kg, 7%).
Oh ja, de reden dat ik naar deze dragers kijk is mede de maximale wielbasis: occassionaly gaat ook de Fully e-MTB van onze neef op de drager.
Any thoughts? Hoe erg is overschrijding van de maximale kogeldruk? Andere opties? Ik zou één of twee accu's tijdens het vervoer kunnen verwijderen, maar hoe bescherm ik dan de contactpunten? Klinkt niet als de beste optie.
Optie van 2 fietsen achterop + 1 of 2 op het dak lijkt goede optie, maar ik vervoer mijn Orbea op de een of andere manier liever niet op het dak. Is dat onzin?
Laatst gewijzigd door Soepkop op 25 jun 2024 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Orbea Orca M30iLTD PWR 2024
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018