Zodra je een aantal (race)fietsers hetzelfde shirtje geeft, dan is verstand heel ver te zoeken.wasbeer2006 schreef: ↑16 feb 2024 10:41<knip>, gebruik je verstand. Je zou zeggen zo moeilijk is dat niet.......
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als je er enkel iets van mag zeggen als je daadwerkelijk van de weg wordt gebeukt.ColumsbusMJ schreef: ↑16 feb 2024 11:21 Hoe vaak komt het nou voor dat je door asociale wielrenners van de weg wordt gebeukt? ..........
Ik denk dat sommigen het probleem van groepen wannabe's gewoon niet onder ogen willen zien en het blijven minimaliseren.
Kijk gewoon eens op de websites van bijna alle wielertoeristen ploegen, ze hebben behalve enkele uitzonderingen bijna allemaal een "snelle" of "nog snellere" groep. Zo'n groepen houden meer rekening met hun gemiddelde dan met de andere weggebruikers.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Dit wordt weer een discussie van niets.
Ik begrijp niet dat je überhaupt nog op een fiets stapt. Je etaleert zoveel sjagrijn in dit draadje. In jouw plaats zou ik al lang gestopt zijn. Maar ja, je kent jezelf het beste....
Uitzonderingen bevestigen de regel.
In mijn club wordt er echt op gelet dat je je fatsoenlijk gedraagt en de wegkapitein ziet er op toe dat je niet buiten het potje piest.
Daarnaast is de grootte van de groep beperkt tot maximaal 12 personen. Zijn er meer dan splitsen we op in meerdere groepen met een ruime tussen afstand.
In mijn club wordt er echt op gelet dat je je fatsoenlijk gedraagt en de wegkapitein ziet er op toe dat je niet buiten het potje piest.
Daarnaast is de grootte van de groep beperkt tot maximaal 12 personen. Zijn er meer dan splitsen we op in meerdere groepen met een ruime tussen afstand.
...
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Inderdaad. Het ging eigenlijk over grote fietsevenementen die sommige gemeenten niet meer willen laten passeren over hun grondgebied vanwege overlast en problemen die dergelijke tochten veroorzaken.
Maar nu willen sommigen hier blijkbaar elke vorm van fietsen in groep verbieden.
Doet me wat denken aan Corona maatregelen.
Ik ben vandaag al gaan fietsen (alleen ), ben heel veel clubjes tegengekomen, zelfs op smalle jaagpaden en ben zowaar zonder kleerscheuren terug thuis geraakt.
- Enzzo
- Forum-lid HC
daniel1975 schreef: ↑17 feb 2024 13:22Thijs Zonneveld heeft het woord finies gepikt en weggegeven aan het schaatsen. Iedereen weet dat finies bij Roxanne Kneet hoort.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik fiets bijna altijd alleen, heeft zijn voordelen. Tussen Vroenhoven en Tongeren (België) rij ik langs een doorgaande weg met fietspad. Ergens kom ik 4 mannen tegen, racefiets, allemaal andere soorten kleding. En aan de verkeerde kant van de weg, op een fietspad dat eigenlijk breed genoeg is voor 1 fiets maar zeker niet voor 2 bedoeld is. Dus ik zwaai normaal en zeg "ja mannen, Hallo". Nou, de scheldkanonnade die daarop volgde was ronduit asociaal.dwangarbeider schreef: ↑17 feb 2024 13:27
Ik ben vandaag al gaan fietsen (alleen ), ben heel veel clubjes tegengekomen, zelfs op smalle jaagpaden en ben zowaar zonder kleerscheuren terug thuis geraakt.
Je rijdt met 4 man tegen het verkeer in, op een plek waar dat niet goed te verdoezelen valt, over langere afstand, en dan kun je zelfs geen opmerking verdragen?
Dogma F
Wtf, kerel?
Tuurlijk hebben wielertoeristen ploegen verschillende groepen. Nogal logisch lijkt me, niet iedereen is immers van hetzelfde niveau.