Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 feb 2024 16:49

Ik denk dat er best markt is voor een linkse partij die wel iets aan immigratie doet.
Ohja die hebben we al de PVV -:)

Al vind ik die vooral conservatief en niet perse rechts.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 feb 2024 17:18

De mythe dat de PVV eigenlijk nogal links is in haar ideeën is inmiddels toch echt wel uit de boeken hoor.

Mat mij vooral opvalt in dit -blijkbaar (?) nogal gepolariseerde- topic is dat er vooral zwart en wit geredeneerd wordt over links en rechts als zijnde de stemmers;

Links is woke, zijn voornamelijk havermelk drinkende hipsters die ondanks hun millieu-idealisme toch graag even naar Thailand vliegen voor een yoga clinic, voelen zich als intellectuelen verheven boven het plebs van de rechts stemmers, op de zuidas meedoen aan puppy yoga, de economie en de woningmarkt ondergraven met hun milieu activisme en alleen thee willen drinken met migranten zonder het daadwerkelijke probleem op te lossen.

Rechts is dom, veracht de MSM en neemt toevlucht tot X en Facebook voor hun nieuwsgaringen, vindt het milieubeheer een complottheorie maar plakt wel zijn hele dak vol met zonnepanelen, fietst voornamelijk in irritatie opwekkende groepen die de spaarzame recreatiegebieden terroriseren met hun gedrag, wil probleem migranten onwettig opsluiten achter hekken en rijdt het liefst een dikke diesel of benzine V6 die best 200 kan op snelwegen waar je maar 100 mag (tenzij ze een dikke Tesla van hun baas mogen rijden natuurlijk)

Ergo: de polarisatie is allang een feit!

De werkelijkheid is gelukkig wat weerbarstiger en over het algemeen veel genuanceerder dan al die onzin die op social media wordt uitgekotst.

Ik ben het voor een groot deel eens met de emotie die Hopjes hier neerschreef over eerwraak, Noord-Afrikaanse probleemjongeren (criminelen feitelijk) en de overdosis veiligelanders die in de hoofdsteden als ontheemden de boel verzieken. Maar dat is echt een beleidskwestie die opgelost moet worden in de politiek.

Ik ben erg van cultuur en heb weinig met de vermeende Nederlandse cultuur waarbij het credo is “Nederland voor de Nederlanders”
Cultuur verandert nu eenmaal en daar sta ik open voor.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 feb 2024 17:40

ColumsbusMJ schreef: 17 feb 2024 11:22 ............... Ik ben ook van mening dat het integratiebeleid gefaald heeft. Dit ligt ook voor grote mate aan Nederland doordat de gastarbeiders allemaal bij elkaar gezet zijn en in eerste instantie amper bekommerd is over een eventueel langer/permanent verblijf. Ik vind ook dat er een stop/grote mindering moet komen op arbeidsmigranten en asielzoekers uit veilige landen. Ik denk alleen niet dat door het uitsluiten van bepaalde bevolkingsgroepen je tot een oplossing komt. Er moeten meer mensen met een migratieachtergrond een voorbeeldfunctie hebben en mensen met een migratieachtergrond moeten die kansen ook krijgen. Een inclusieve samenleving houdt in dat wij allemaal een soortgelijk stuk van de taart krijgen. Zolang er institutioneel racisme bestaat, zolang mensen als tweederangsburgers worden geboren, zolang er sprake is van een wij/zij verwacht ik niet dat er een oplossing komt voor de wijken die jij in je bericht noemt. Strenger straffen gaat het probleem niet oplossen, met elkaar in gesprek gaan en de ander begrijpen en begrip hebben voor de ander wel. Als jij wordt behandeld als vuil, dan ga je je gedragen als vuil. Met Wilders aan de macht gaan al die klootzakjes zich als nog grotere klootzakjes gedragen, want waarom zouden ze hun best nog doen in een land dat ze uitkotst? Ik snap het heel goed als mensen rechts stemmen en het feit dat rechts de boventoon voert in Nederland, dat heb ik te accepteren. Hoe bepaalde groepen mensen nu worden weggezet is echter van een andere orde dan een verschil over rechtsom of linksom een land besturen.  
Hoe komt het dat er weinig problemen ervaren worden met joden, hindoes, protestanten, katholieken?
Hoe komt het dat er weinig problemen ervaren worden met Italiaanse migranten die hier ooit komen werken zijn?
Ik weiger om de schuld bij de West-Europeaan te leggen dat vooral (moslim-) jongeren zich als (je bent criminele vergeten) klootzakjes en binnenkort nog grotere klootzakjes gaan gedragen.

In de islamitische landen in het Midden-Oosten worden de minderheden bedreigd met uitroeiing. Wat in de asielzoekerscentra gebeurt, is gewoon de voortzetting van de Midden-Oosterse islamitische cultuur en traditie: dreigend, intimiderend en soms gewelddadig.
......
Een moslimfundamentalist eist altijd de ruimte op voor gebed, voor de gebedsoproep, voor een grote moskee, voor halal-eten, voor het dragen van een hoofddoek en het respect voor de profeet. In Budel, in Gilze-Rijen, dan wel in Bagdad, in Teheran, of in Raqqa blijft een moslimfundamentalist een ernstige dreiging voor andersdenkende
Dit komt niet van mij he maar van een Iraanse professor.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bever
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 17 feb 2024 17:49

daniel1975 schreef: 17 feb 2024 16:00 ;) geloofuitingen te dragen. 3x raden welk geloof we het meest tegen gaan komen. Ik wil dat niet, ik accepteer dat niet. De overheid vraagt om het niet te doen maar twee linkse rakkers doen gewoon hun eigen ding.
Maarre..niet om te jamaaren ;) , maar in bijna de hele Angelsakisische wereld dragen ze in overheidsfuncties geloofsuitingen, ook de politie en zelfs rechters. Is dat dan echt zo raar ? Ik zie het probleem niet :like:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 feb 2024 18:46

Ik houd ook niet van loze eden “zo helpe mij god bla bla” ;-)

Maar blijft nog wel mijn stelling staan dat als Urk en Staphorst tegen links beleid in zouden gaan de wereld te klein is….
Landelijke beleid is om het niet te doen. Je bent als burgemeester dan imho niet geschikt als je toch dan je eigenlijk ideeen doorzet.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 feb 2024 18:54

Lcsmet schreef: 17 feb 2024 17:40
Dit komt niet van mij he maar van een Iraanse professor.
Afshin Ellian, de man waarvan Faouid Laroui beweert dat hij met opzet taalfouten maakt omdat zijn taalperfectie "buitenaards" is.
Ik hou wel van de stijl van argumenteren van Afshin Ellian.
Laroui is natuurlijk veel leutiger, maar is toch behoedzaam wanneer het gaat over islamisme.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 feb 2024 19:04

daniel1975 schreef: 17 feb 2024 18:46 Ik houd ook niet van loze eden “zo helpe mij god bla bla” ;-)

Maar blijft nog wel mijn stelling staan dat als Urk en Staphorst tegen links beleid in zouden gaan de wereld te klein is….
Landelijke beleid is om het niet te doen. Je bent als burgemeester dan imho niet geschikt als je toch dan je eigenlijk ideeen doorzet.
Als je geloofsuitingen wilt uitsluiten (direct aan jou gericht Daniël) dan moet je wel consequent zijn. Een kruisbeeld in een Limburgs gemeentehuis mag dan ook niet meer.
Tattoos met kruisbeelden bij (bijvoorbeeld ) voetbal supporters mogen dan ook niet meer.
Vrouwen in lange rokken met zwarte kousen in Urk en Staphorst mogen dan ook niet meer. Etcetera!

Als je gaat schiften in al die uitingen ben je aan het discrimineren

Waarmee ik maar wil zeggen dat het allemaal niet zo simpel is! We leven in een maatschappij waar zelfexpressie een vrijheid is.
Als daarbinnen bepaalde expressies gaat verbieden dan is er niets meer over van wat we zo graag “het vrije westen” noemen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4924
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 feb 2024 19:06

We zijn echt helemaal van het padje af,

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/162844 ... erlast-azc

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 feb 2024 19:09

bever schreef: 17 feb 2024 17:49

Maarre..niet om te jamaaren ;) , maar in bijna de hele Angelsakisische wereld dragen ze in overheidsfuncties geloofsuitingen, ook de politie en zelfs rechters. Is dat dan echt zo raar ? Ik zie het probleem niet :like:
Is het een pro-argument dat het in de Angelsaksische wereld zo is? Het is een vaststelling, dat is dan ook alles.
Scheiding van kerk en staat lijken me redelijk logische basis van een democratische rechtstaat.

Er heeft dan ook nooit geen echte Verlichting plaatsgevonden in het VK. Wat de Burke-o-fielen (als Bart DeWever) ook mogen beweren, laat staan een secularisering.

Het Westers model heeft zijn fundamenten vooral in de Franse Verlichting, het neutraliteitsprincipe maakt daar deel van uit. Zelfs een schijn van partijdigheid moet vermeden worden.

Ik heb niets met Macron maar als hij zegt dat: Laïcité est une valeur cardinale, dan volg ik hem daarin.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 feb 2024 19:13

mao schreef: 17 feb 2024 19:06 We zijn echt helemaal van het padje af,

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/162844 ... erlast-azc
Tja, iedereen mag toch alle 4 of 5 jaar gaan stemmen. Blijkbaar vind een meerderheid dit nog altijd ok.
Dus als je zegt "we"; dan is dat eigenlijk de meerderheid. Dus bij neerleggen. Of is die particratie, die men representatieve democratie noemt misschien toch niet zo'n geweldig systeem.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 feb 2024 19:18

Enzzo schreef: 17 feb 2024 19:04
daniel1975 schreef: 17 feb 2024 18:46 Ik houd ook niet van loze eden “zo helpe mij god bla bla” ;-)

Maar blijft nog wel mijn stelling staan dat als Urk en Staphorst tegen links beleid in zouden gaan de wereld te klein is….
Landelijke beleid is om het niet te doen. Je bent als burgemeester dan imho niet geschikt als je toch dan je eigenlijk ideeen doorzet.
Als je geloofsuitingen wilt uitsluiten (direct aan jou gericht Daniël) dan moet je wel consequent zijn. Een kruisbeeld in een Limburgs gemeentehuis mag dan ook niet meer.
Tattoos met kruisbeelden bij (bijvoorbeeld ) voetbal supporters mogen dan ook niet meer.
Vrouwen in lange rokken met zwarte kousen in Urk en Staphorst mogen dan ook niet meer. Etcetera!

Als je gaat schiften in al die uitingen ben je aan het discrimineren

Waarmee ik maar wil zeggen dat het allemaal niet zo simpel is! We leven in een maatschappij waar zelfexpressie een vrijheid is.
Als daarbinnen bepaalde expressies gaat verbieden dan is er niets meer over van wat we zo graag “het vrije westen” noemen.
Ho ho, het gaat over BOA’s of politie, wetsdienaren in een publieke functie!!
Wat iemand in zijn vrije tijd draagt moet hij/zij volledig zelf weten.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 feb 2024 19:22

Enzzo schreef: 17 feb 2024 19:04

Als je geloofsuitingen wilt uitsluiten (direct aan jou gericht Daniël) dan moet je wel consequent zijn. Een kruisbeeld in een Limburgs gemeentehuis mag dan ook niet meer.
Tattoos met kruisbeelden bij (bijvoorbeeld ) voetbal supporters mogen dan ook niet meer.
Vrouwen in lange rokken met zwarte kousen in Urk en Staphorst mogen dan ook niet meer. Etcetera!

Als je gaat schiften in al die uitingen ben je aan het discrimineren

Waarmee ik maar wil zeggen dat het allemaal niet zo simpel is! We leven in een maatschappij waar zelfexpressie een vrijheid is.
Als daarbinnen bepaalde expressies gaat verbieden dan is er niets meer over van wat we zo graag “het vrije westen” noemen.
Ik denk niet dat een kruisbeeld nog zijn plaats heeft op een gemeentehuis.

Verder haal je wel een aantal voorbeelden aan die niets met neutraliteit te maken hebben.
Er is een verschil tussen een openbare instelling of ambtenaar en een prive-persoon.

Een volwassen prive-persoon kleedt zich hoe hij wil. Maar als die 's ochtends achter het gemeenteloket gaat zitten niet meer, tenzij je segregatie wil bevorderen en alternatieve loketten aanbied. Maar dat wil niemand meer.

Ik snap ook het probleem niet zo met discrimineren, vanaf het moment dat je geboren wordt tot het moment dat je sterft wordt je gediscrimineerd en discrimineer je zelf op eigenschappen waar je geen verantwoordelijkheid voor draagt. Je bent als mens gewoon een onderdeel van de natuur.
Blijkbaar mag dat discrimineren ook, maar niet voor alles. Er is een bepaalde elite die bepaalt in welke gevallen je mag discrimineren en in welke gevallen niet.

Gesloten