Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 feb 2024 21:30

mao schreef: 17 feb 2024 21:18
Enzzo schreef: 17 feb 2024 20:42
mao schreef: 17 feb 2024 20:00 Ze gaan vrolijk verder in hun nieuwe “thuis land”
https://www.omroepwest.nl/nieuws/480728 ... s-in-brand
Zeg MAO, denk je nu echt dat mensen hier niet de actualiteiten volgen? Dat ze dit bericht niet hebben meegekregen?!
Ik heb daar echt niet jouw extremistische visie en commentaar bij nodig hoor.
Spaar je toetsenbord aub voor berichten over het wielrennen!

Die spam van X berichten en andere bronnen met complottheorieën zijn wellicht leuk voor de hits en reclame inkomsten van deze site maar mij hangen ze heel ver de strot uit
Excuses ik had nog niet door dat het hier een privé draadje was van je…

Spam van X ? Complottheorieën?
Het is gewoon een video tijdens main stage panel discussion van de week met Ursula von der Leyen ( je weet wel de baas van Eu )en oa met Rutte die er zit namens ons. Gewoon gezellig keuvelen waar het naar toe gaat met Europa.

Gewoon even uit je NPO / Volkskrant bubbel komen en luisteren wat ze te bieden hebben…..
Mijn punt was dat dit algemeen nieuws is en dat jouw extremisme commentaar daar niets aan toevoegt. We kunnen zelf wel bepalen hoe we het nieuws interpreteren
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 feb 2024 22:11

Die Iritreers zijn wel een “mooi” voorbeeld van mensen die dus gewoon op moeten zouten. Als je écht vlucht heb je hier wat mij betreft gewoon een plek. Als je je zo gedraagt moet je wegwezen.
Overigens relboeren die zich niet gedragen gewoon aanpakken, net als XR.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 feb 2024 22:23

Enzzo schreef: 17 feb 2024 21:30
Mijn punt was dat dit algemeen nieuws is en dat jouw extremisme commentaar daar niets aan toevoegt. We kunnen zelf wel bepalen hoe we het nieuws interpreteren
Extremisme commentaar?
Ik hou me gewoon bij de feiten… ( zelfs zonder oordeel )

Grappig dat ik altijd kans zie om bij jou op een of andere manier de open zenuw te raken.
Jouw aversie betreft X is ook raar, tenzij je tegen vrije nieuwsgaring bent.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 feb 2024 22:42

daniel1975 schreef: 17 feb 2024 22:11 Die Iritreers zijn wel een “mooi” voorbeeld van mensen die dus gewoon op moeten zouten. Als je écht vlucht heb je hier wat mij betreft gewoon een plek. Als je je zo gedraagt moet je wegwezen.
Overigens relboeren die zich niet gedragen gewoon aanpakken, net als XR.
Eritreërs zijn inderdaad een raar geval. Ik ken meerdere gezinnen die gewoon terug op vakantie gaan in Eritrea.
Campagnolo Ultra Dork

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 18 feb 2024 07:40

Lees ik hier nu dat X onder 'vrije nieuwsgaring ' valt? Mijn hemel.

X is the human centipede.
Laatst gewijzigd door Fietsgenieter op 18 feb 2024 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 18 feb 2024 07:44

Eritrea staat nog onder Noord Korea qua vrijheden. Een groep ontvlucht de ellende, een andere groep komt ze treiteren, opjagen en afpersen. En dan lijkt Ethiopië elk moment de aanval te kunnen openen. Wat je noemt een clusterfuck.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 feb 2024 08:55

Waar het probleem zit is dat we culturen hier toe hebben gelaten die zeg even 500 jaar achter liggen.
Precies wat LCsmet aangeeft, heb je last van Japanners, Italianen of chinezen.....

Waar je last van hebt zijn vooral Marokanen, Altilianen en Turken.
Ik ben bevriend met een hoop marokanen en die snappen echt niet dat we hier niets aan doen.
Die zeggen allemaal, jullie zijn zo soft en laten alles maar gebeuren.

Kijk naar programma,s als opsporing verzocht ed. 90% zijn noord afrikanen.
Maarja het COA is ook gewoon een verdienmodel, met mensen die daar heel veel geld aan verdienen.

Dan nog van die open deuren onderzoeken dat er wordt gediscrimineerd bij de politie, wat zou je zelf doen als 90% wat je tegenkomt dezelfde groep is. Dat is geen discrimineren, maar gewoon de werkelijkheid.

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 18 feb 2024 09:18

'verdienmodel' is natuurlijk klinkklare onzin. Even voor de goede orde: niemand wil meer vluchtelingen. Niemand. Links niet, rechts niet, zelfs Stichting Vluchtelingenwerk niet. De vraag is alleen: hoe ga je met ze om als ze eenmaal hier zijn?

Maar ik deel je mening: waarom gebruiken douane, politie en andere instanties etnisch profileren? Omdat het werkt. Treurig, zeker. Maar niet uit de lucht gegrepen.

Maar goed, 'wij' brengen ook boerenterreur, hooligans, Covid-rellen en fascistische straathorden voort. Ook niet fijn. En daar kan je ook prima etnisch profileren op loslaten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 feb 2024 09:31

Vergeet je ook de alto’s van XR niet te noemen? Die mogen ze gewoon aanpakken, net als relboeren of hooligans. Maar ook daar is de aanpak te soft.

Amnesty heeft nu zo’n belachelijk reclamespotje op de radio dat de politie jonge noord afrikaanse mensen in dure auto’s te vaak controleert. Hoe belachelijk naief kun je zijn, de kans dat die crimineel zijn is groter dan de gemiddelde 40-er in een BMW 320 of Passat. Amnesty snapt niet dat zulke spots alleen maar irritatie opwekken.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 18 feb 2024 09:54

Fietsgenieter schreef: 18 feb 2024 09:18 'verdienmodel' is natuurlijk klinkklare onzin. Even voor de goede orde: niemand wil meer vluchtelingen. Niemand. Links niet, rechts niet, zelfs Stichting Vluchtelingenwerk niet.
Mwooaaa. Familie Van der Valk denkt daar wel anders over hoor. :mrgreen:

https://www.welingelichtekringen.nl/eco ... chtelingen

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 18 feb 2024 10:10

Het grote nadeel van etnisch profileren: de eerlijke, hardwerkende Marokkaan die na jaren sappelen eindelijk een mooie auto kan kopen, wordt dan steeds aangehouden. En dat heeft dan weer invloed op zijn perceptie op de politiek van zijn geboorteland. Wat heeft al het gedoe sinds Fortuyn opgeleverd? Denk.
XR is van iets andere orde. Die staan niet met fakkels bij de politici aan de deur. Rijden ook niet rond met galgen en doodskisten. Rammen ook niet met materieel provincie huizen in. Maken geen dreigvideo'ds. En plegen ook geen terroristische aanslagen. Asbest is dodelijk. Dat lukraak storten om je zin door te drijven is terrorisme, vergelijkbaar met poederbrieven, op een andere schaal. En dat de dader doelbewust het risico neemt zelf ook te overlijden? Daar is een term voor. Onder de goede inzendingen wordt een boekenbon verloot.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8870
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 feb 2024 10:12

Ik vraag mij af wie wil in de toekomst nog bij de Politie of een relevant beroep wil werken als het zo doorgaat in dit land.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gesloten