Beste allen,
Ik rijd sinds jaar en dag op een Cannondale quick, die me met de juiste bandenkeuze alle flexibiliteit biedt die ik nodig heb. Van ritjes door het bos en mtb-paden (42mm, smart sam) tot touren (40mm marathons) en het snellere tourfietsen.
Voor dat laatste doel heb ik altijd op Schwalbe Marathon Supreme gereden, 32mm. Fantastische banden natuurlijk, maar mijn laatste setje is op en ze zijn uit productie. De nieuwe 40mm's vind ik voor deze fiets niet ideaal.
Ik overweeg voor maximum snelheid over te stappen op een 32mm Lugano. Is dat aan te bevelen, of zou ik toch beter voor een meer allround alternatief kiezen? Ik gebruik de fiets behalve voor wielrenrondjes ook voor langere ritten in en om de stad en regelmatig met (lichte) fietstassen.
Benieuwd naar jullie blik.
Peter
Vervangen snelle marathon supreme
-
- Forum-lid
Als je dan toch bezig bent zou ik in één keer all the way gaan en een 32mm raceband monteren. Een Schwalbe Pro One, Continental GP5000 of zoiets. Niet alleen zijn die banden sneller, maar omdat ze veel soepeler zijn, zijn ze ook comfortabeler. En als je ze beu bent, of het bevalt niet, kan je nog altijd zo'n Lugano monteren als de racebanden versleten zijn want ze slijten natuurlijk wel sneller.
-
- Forum-lid
Dat is een idee, ik neem hem mee, dank!
ik heb op mijn gravel schwalbe X-ons speed 33mm liggen.
best leuke band, snel en niet vies van een gravelpaadje of bospaadje als't niet te modderig is.
best leuke band, snel en niet vies van een gravelpaadje of bospaadje als't niet te modderig is.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
-
- Forum-lid