Tja, als de wetgeving al in twijfel getrokken wordt, dan stopt de discussie al snel. Ik kan u echter als '40-jaar-ervaringsdeskundige' meegeven dat rijden in groep op de rijweg doorgaans véél veiliger is voor de fietsers, zeker als het wat vlot gaat, dan rijden op het gemiddelde (smalle) fietspad hier in België dat doorkruist wordt door opritten, zijwegen en dikwijls geplaveid is met uitstekende klinkers, enz... En groepen gaan reduceren tot een max. aantal is mooi in theorie, in de praktijk haast niet haalbaar. Hoe ga je 't trouwens doen? Bijvoorbeeld een A-categorie van een bepaalde club die 50 leden telt en een uitgestippelde rit gaan rijden opdelen in 10 groepjes van 5 met een tussenafstand van wat, 100, 200m? "Oei, we komen wat dichter, terug afremmen mannen!" Heel leuk voor de auto die dan wil voorbijsteken. Groepen tot 50 man mogen onbegeleid gebruik maken van de rijweg. Laat dat maar heel mooi zo zijn! Het is zo al erg genoeg gesteld. En wat verlies je als je 's zondags achter uw pistolekes gaat en je hangt een kilometertje achter een groep wielertoeristen? Vijf minuten? Komaan, wees toch eens wat verdraagzaam...Ernie C. schreef: ↑19 feb 2024 16:09
Ik zie hier iedere keer het argument terugkomen dat het België is en daarom mag het. Volgens de wet mag het, maar of het daarmee sociaal wenselijk gedrag is? Of het op deze manier veilig is? Dat zijn heel andere zaken.
Je zou als groep ook rekening kunnen houden met de mogelijke overlast voor het overige verkeer en de groep b.v. opknippen in 3 stukken, waardoor je niet voor ieder obstakel tot 5 man breed uitwaaiert. Dan kunnen die groepjes ook nog een beetje veilig ingehaald worden vanwege de verminderde lengte.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Je wilt het wel in het bijzondere trekken. Een vereniging die met 50 man vertrekt kan prima in groepen van laten we zeggen 8 man. Dan is het belachelijk om na 200m al te starten. De snelsten starten eerst en 5 minuten? maar kan ook een kwartier later de 2e groep. Maar ik begrijp al lang dat dit niet de oplossing is die @jakkel ziet. Terwijl er gelukkig wel groepen zijn waar het prima werkt.
Waarschijnlijk niet te geloven maar zo deden wij het 15 jaar geleden al.
Waarschijnlijk niet te geloven maar zo deden wij het 15 jaar geleden al.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Zelfs in België is wat op de foto te zien is asociaal gedrag.
Je kan dat polariseren, verzuren of weet ik wat nog noemen het is vooral goed praten wat fout is .
Ik heb het deze zomer nog meegemaakt, deelgenomen aan meerdere toertochten over veelal smallere baantjes en tegenliggers moesten maar in de berm springen.
In de polder over de ganse breedte van de weg in waaiers rijden.
Op de rijweg rijden behalve aan het rode licht, dan werden de auto's dan weer wel langs links, rechts en over het fietspad ingehaald om toch maar vooraan te staan en dan in de weg van de auto's te rijden.
Maar als je dat schrijft ben je volgens sommigen verzuurd of polariseer je.
Je kan dat polariseren, verzuren of weet ik wat nog noemen het is vooral goed praten wat fout is .
Ik heb het deze zomer nog meegemaakt, deelgenomen aan meerdere toertochten over veelal smallere baantjes en tegenliggers moesten maar in de berm springen.
In de polder over de ganse breedte van de weg in waaiers rijden.
Op de rijweg rijden behalve aan het rode licht, dan werden de auto's dan weer wel langs links, rechts en over het fietspad ingehaald om toch maar vooraan te staan en dan in de weg van de auto's te rijden.
Maar als je dat schrijft ben je volgens sommigen verzuurd of polariseer je.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dat werkt niet, wij hebben het ook ooit geprobeerd. Rij maar eens een deftige rit vanaf pakweg 80 km, dat troept bij elkaar.Jans schreef: ↑19 feb 2024 16:45 Je wilt het wel in het bijzondere trekken. Een vereniging die met 50 man vertrekt kan prima in groepen van laten we zeggen 8 man. Dan is het belachelijk om na 200m al te starten. De snelsten starten eerst en 5 minuten? maar kan ook een kwartier later de 2e groep. Maar ik begrijp al lang dat dit niet de oplossing is die @jakkel ziet. Terwijl er gelukkig wel groepen zijn waar het prima werkt.
Waarschijnlijk niet te geloven maar zo deden wij het 15 jaar geleden al.
Ik trek de wet niet in twijfel, ik betwijfel of het opzoeken van wat de wet maximaal toelaat altijd de beste oplossing is. Dat geldt mijnsinziens voor zowel de groep fietsers als de automobilist.
Ik zou die groep van 50 in 3 groepen opdelen. Die hoeven natuurlijk niet alledrie dezelfde route op hetzelfde tijdstip te fietsen. Of je laat de snellegroep als eerste gaan. Dan mag je gewoon veilig op de weg fietsen en verminder je de overlast tot een minimum.
Ik zou die groep van 50 in 3 groepen opdelen. Die hoeven natuurlijk niet alledrie dezelfde route op hetzelfde tijdstip te fietsen. Of je laat de snellegroep als eerste gaan. Dan mag je gewoon veilig op de weg fietsen en verminder je de overlast tot een minimum.
Campagnolo Ultra Dork
Heb ik gezegd dat ze correct rijden!? Dat iedereen correct rijdt? Neen. Voor de rest discussieer ik niet meer met u, kerel. Jij bent echt wel het verzuurde type dat maar al te dikwijls al te graag polariseert. Dat heb ik al langer kunnen afleiden uit bepaalde posts van u. Ah ja, want de snelle groepen van de wielertoeristen verkloten het voor iedereen. Wat een ongelooflijk zielige veralgemening. Hoe kan je als 'racefietser' nu zoiets zeggen? Ik stel voor dat je een fluo hesje aantrekt een e-bike koopt die max. 25 km/h haalt en met okra van taverne naar taverne rijdt om een pannekoekske te gaan eten, dat past u echt beter... Wel mooi op het fietspad blijven! Oh ja, en nog een welgemeende sorry dat ik in groep ooit de 40 per uur haal, hé.Lcsmet schreef: ↑19 feb 2024 16:50 Zelfs in België is wat op de foto te zien is asociaal gedrag.
Je kan dat polariseren, verzuren of weet ik wat nog noemen het is vooral goed praten wat fout is .
Ik heb het deze zomer nog meegemaakt, deelgenomen aan meerdere toertochten over veelal smallere baantjes en tegenliggers moesten maar in de berm springen.
In de polder over de ganse breedte van de weg in waaiers rijden.
Op de rijweg rijden behalve aan het rode licht, dan werden de auto's dan weer wel langs links, rechts en over het fietspad ingehaald om toch maar vooraan te staan en dan in de weg van de auto's te rijden.
Maar als je dat schrijft ben je volgens sommigen verzuurd of polariseer je.
Sorry hoor, het is gewoon duidelijk dat jij/jullie dat niet willen.jakkel schreef: ↑19 feb 2024 16:52Dat werkt niet, wij hebben het ook ooit geprobeerd. Rij maar eens een deftige rit vanaf pakweg 80 km, dat troept bij elkaar.Jans schreef: ↑19 feb 2024 16:45 Je wilt het wel in het bijzondere trekken. Een vereniging die met 50 man vertrekt kan prima in groepen van laten we zeggen 8 man. Dan is het belachelijk om na 200m al te starten. De snelsten starten eerst en 5 minuten? maar kan ook een kwartier later de 2e groep. Maar ik begrijp al lang dat dit niet de oplossing is die @jakkel ziet. Terwijl er gelukkig wel groepen zijn waar het prima werkt.
Waarschijnlijk niet te geloven maar zo deden wij het 15 jaar geleden al.
Wie polariseert hier het meest? Maar ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.
(Of je moet met nog meer drogredenen komen)
Grappig hoe fietsers onderling elkaar het leven zuur maken.
Ik heb eens naar de berichten van Lcsmet en Theo V gekeken, want ik kreeg het idee dat ze allebei trollen zijn. Zo heilig als zij zich voordoen kun je nooit zijn. Maar ze schrijven ook nog wel eens over andere zaken dan politiek en Geenstijl. Dus toch geen trollen.
En Jans, wie ben jij eigenlijk om vast te stellen dat jakkel jouw voorstel niet wil? Hij schrijft dat ze het hebben geprobeerd en dat het niet gaat. Dan is het wel behoorlijk arrogant om te concluderen dat hij niet wil.
Ik heb eens naar de berichten van Lcsmet en Theo V gekeken, want ik kreeg het idee dat ze allebei trollen zijn. Zo heilig als zij zich voordoen kun je nooit zijn. Maar ze schrijven ook nog wel eens over andere zaken dan politiek en Geenstijl. Dus toch geen trollen.
En Jans, wie ben jij eigenlijk om vast te stellen dat jakkel jouw voorstel niet wil? Hij schrijft dat ze het hebben geprobeerd en dat het niet gaat. Dan is het wel behoorlijk arrogant om te concluderen dat hij niet wil.
Grote wielertochten blijven welkom in Vaals https://1limburg.nl/nieuws/2565907/grot ... m-in-vaals #1limburg
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Met 1 grote tocht (>5000 fietsers) wordt dit alsnog een probleem. Van Vliet gaat overal roepen dat de AGR door moet gaan omdat anders de profversie omvalt.
En een ander instituut als Limburgs Mooiste zal ook de mooiste beklimmingen niet willen laten schieten.
https://nos.nl/l/2509612
Edit: zie dat het artikel hierboven van 1limburg genuanceerder is.
En een ander instituut als Limburgs Mooiste zal ook de mooiste beklimmingen niet willen laten schieten.
https://nos.nl/l/2509612
Edit: zie dat het artikel hierboven van 1limburg genuanceerder is.
Less is bore