Of deze: https://youtu.be/GTKjdTBCw58?si=awea4VXarlMxQIqg als het specifiek om 32 vs 34 slicks gaat.scottwilko schreef: ↑22 jan 2024 12:55 https://youtu.be/u3TDWw_fPME?si=1wJnBiljEIfQWDAm
Bekijk dit filmpje maar eens, laat heel mooi het verschil zien plus conclusie.
Uiteraard niet tussen echte gravelbanden en gladde wegbanden, maar wel de breedtes dus.
34mm banden
Ik rijd op dit moment met 32mm voor en 34mm achter schwalbe pro one tle op m'n grizl slechtweer fiets.
Maar om nou te zeggen dat ik echt direct verschil merk met 30 of 32 nee niet echt, je kan iets lagere druk rijden maar verder..
Kwa snelheid ontloop het elkaar ook niet echt.
Maar om nou te zeggen dat ik echt direct verschil merk met 30 of 32 nee niet echt, je kan iets lagere druk rijden maar verder..
Kwa snelheid ontloop het elkaar ook niet echt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
En hoe is dan jouw gevoel van grip DDX? Dat is dus wat ze zeggen, hoe breder hoe meer vertrouwen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40486
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lollige filmpjes trouwens.
Denk dat ik een keer Pirelli Cinturato Velo TLR ga proberen in 35mm. Weer eens iets anders en klein beetje meer lek-proof zonder ineens aan traktorband a la Rubino te worden.
Denk dat ik een keer Pirelli Cinturato Velo TLR ga proberen in 35mm. Weer eens iets anders en klein beetje meer lek-proof zonder ineens aan traktorband a la Rubino te worden.
Less is bore
Pirelli Cinturato Velo TLR kan ik zeker aanraden. Ik rijd met de 32mm en ben er erg tevreden over. 35mm past net (niet) onder mijn spatborden, dat is een perfecte winterband als t past. Ik woon in Denemarken dus de band is in vrijwel alle (slechte) winterse omstandigheden aan de tand gevoeld en is veruit het beste wat ik geprobeerd heb voor de winter
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40486
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Komt bij mij in een Grizl, dus 35mm is geen probleem.
We gaan het zien, hopelijk dit weekend beetje fatsoenlijk fietsweer.
We gaan het zien, hopelijk dit weekend beetje fatsoenlijk fietsweer.
Less is bore
Ik rijd in de winter veel met mijn (racey) gravelfiets op het asfalt. Heb er Schwalbe G-One RS banden op liggen. Ik merk vrijwel geen verschil met mijn Cervelo S3 racefiets met 25mm GP5000 banden. Ik kijk dan naar de snelheid/vermogen verhouding en mijn gevoel (subjectief, i know)
Deze Schwalbes zijn er ook in 35mm. Bicycle Rolling Resistance was ook zeer te spreken over de rolweerstand: https://www.bicyclerollingresistance.co ... -one-rs-35
En je hebt toch een gravelband, dus ook veel (meer) grip op nat asfalt. Je kunt dan echt alle kanten uit.
Deze Schwalbes zijn er ook in 35mm. Bicycle Rolling Resistance was ook zeer te spreken over de rolweerstand: https://www.bicyclerollingresistance.co ... -one-rs-35
En je hebt toch een gravelband, dus ook veel (meer) grip op nat asfalt. Je kunt dan echt alle kanten uit.
Gek van de weg, de MTB en het gravel
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13948
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb wel eens gemeten MTB vs Race.
40 vergijkare ritjes op asphalt. scheelte 8% in snelheid met een 26 en 6% met een 29.
MTB gewoon met racing ralph / raceking banden op 2,5 bar.
een paar mm breder dezelfde band ga je echt niet merken qua snelheid.
40 vergijkare ritjes op asphalt. scheelte 8% in snelheid met een 26 en 6% met een 29.
MTB gewoon met racing ralph / raceking banden op 2,5 bar.
een paar mm breder dezelfde band ga je echt niet merken qua snelheid.
Grip niet direct, aangezien het slick zijn maar bredere banden meer comfort ofzo zegmaar.scottwilko schreef: ↑22 jan 2024 20:51 En hoe is dan jouw gevoel van grip DDX? Dat is dus wat ze zeggen, hoe breder hoe meer vertrouwen.
En reageert iets minder nerveus.
-
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 18 mar 2009 16:45
Als je toch al een ander gravelwielset hebt, waarom dan nog een derde bandensetje? Je geeft aan dat je niet zoveel rolweerstand wilt (en waarschijnlijk een redelijk robuuste band wilt). Ik heb goede ervaringen met Vittoria Rubino Pro G2 28 mm (met binnenband). Die liggen op mijn winter- en zomerset. Voordeel is dat je de banden dan zonodig kunt uitwisselen en altijd verse banden hebt. Ik vind ze lekbestendig, gripvol en slijtvast. Die eigenschappen komen het gehele jaar van pas. Op mijn alu wintersetje doe ik er voor/achter 4,4/4,8 bar in, carbon zomer 5,0/5,5.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540
-
- Forum-lid
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Had je die banden al gekocht? Na lang zoeken ben ik bij de Pirelli Cinturato uitgekomen voor een bikepack tripje later dit jaar. Op de racefiets, over (lichte) gravelpaden en asfalt. Cinturato moeten beide ondergronden aankunnen en is - zeker als je 'm tubeless rijdt - lekbestendig. Ik ben alleen benieuwd hoe de 35mm valt. Mijn frame kan volgens de fabrikant 32mm aan. Ik heb een WTB Ridler van 37mm erin gezet en toen draaide het wiel geruisloos rond. Maar het was wel heel erg krap. Als de 35mm een beetje goed valt, moet het kunnen. Ben alleen op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben, vandaar de vraag.daniel1975 schreef: ↑22 jan 2024 22:01 Lollige filmpjes trouwens.
Denk dat ik een keer Pirelli Cinturato Velo TLR ga proberen in 35mm. Weer eens iets anders en klein beetje meer lek-proof zonder ineens aan traktorband a la Rubino te worden.
Michiel
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40486
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb ze nu 100km erop zitten. Kan er eigenlijk weinig over zeggen als ik eerlijk ben. Rolt beter dan de G-one bite, maar dat is logisch.
Breedte kan ik helaas nu niet voor je meten, zit op Texel zonder schuifmaat.
Breedte kan ik helaas nu niet voor je meten, zit op Texel zonder schuifmaat.
Less is bore