Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Issue Wahoo Kickr Bike

Pitti Carabinieri
Forum-lid

Pitti Carabinieri 19 feb 2024 13:51

Beste forum collega's,

Half december heb ik een reconditioned Wahoo Kickr bike V1 gekocht via Wahoo fitness zelf.
Vanaf ontvangst viel me op dat er tijdens het trappen tussen de 70-90 rpm een vibratie een heftige vibratie voelbaar is in de crank bij iedere omwenteling van de trappers. Het voelt alsof de crank ergens aanloopt, waardoor de trappers niet soepel lopen en daarbij ook een erg irritant hard geluid hoorbaar is.

De supportafdeling van wahoo is tergend langzaam, waarbij continu gestuurd wordt op het repareren van de fiets ipv het terugsturen en omruilen voor een nieuw apparaat wat wel werkt.
2 weken geleden heb ik een nieuw bottom bracket toegestuurd gekregen. Toevallig woont een fietsenmaker bij mij in de straat dus die heeft mij geholpen met de vervanging. Het probleem is daarna nog steeds niet opgelost en de trilling is intussen erger geworden. Wellicht doordat ik het apparaat wel blijf gebruiken en het kapotte onderdeel verder slijt.

Wahoo is intussen alweer 2 weken op de achtergrond in onderzoek naar de juiste oplossing en reageert niet op mijn uitdrukkelijke verzoek om de trainer op te pikken en mij een werkend apparaat te geven. Het is frustrerend te noemen en ik heb dan ook de neiging nooit meer een wahoo product te kopen. Ook al was ik tot dusver een enorme wahoo fan en altijd tevreden over mijn wahoo fietscomputers en kickr trainer.

Heeft iemand dit probleem toevallig ook gehad en kun je mij helpen met jouw ervaringen en oplossing?
Als iemand tips heeft hoe wel wahoo te dwingen tot vervanging van het apparaat hoor ik het ook graag.

Dank!

Pitti Carabinieri
Forum-lid

Pitti Carabinieri 22 feb 2024 08:50

Inmiddels is wahoo na serieus aandringen toch overstag gegaan. Ze sturen me een vervangende kickr bike op en deze gaat terug.

Plaats reactie