Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 feb 2024 13:17

Allemaal waar wat je schrijft, maar het stinkt aan alle kanten naar klassenjustitie.
Je kunt niet voor smaad een hogere straf uitdelen (incl strafblad!!) dan voor betrokkenheid bij de dood van een mens.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 feb 2024 13:32

daniel1975 schreef: 22 feb 2024 13:17 Allemaal waar wat je schrijft, maar het stinkt aan alle kanten naar klassenjustitie.
Je kunt niet voor smaad een hogere straf uitdelen (incl strafblad!!) dan voor betrokkenheid bij de dood van een mens.
Tuurlijk wel, wat een naïeve gedachte. Blijkbaar is de realiteit van de wereld waarin we leven nog niet helemaal doorgedrongen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 feb 2024 13:35

hopjes schreef: 22 feb 2024 10:40

Ik denk dat 99% van de Nederlanders wil dat Poetin uit Oekraïne geschopt word, inclusief de pvv stemmers. .........
Dat zal wel zoiets zijn. Alleen is de vraag, wat heb je daarvoor over? Ben je bereid om daar elke maand ik zeg maar wat honderd euro per gezinslid voor te betalen, een jaar langer te werken vooraleer op pensioen te gaan, je kinderen naar de oorlog te sturen, etc....
Woorden zijn één ding, de prijs ervoor betalen een ander.

bever
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 22 feb 2024 15:47

lugosi schreef: 22 feb 2024 13:32
daniel1975 schreef: 22 feb 2024 13:17 Allemaal waar wat je schrijft, maar het stinkt aan alle kanten naar klassenjustitie.
Je kunt niet voor smaad een hogere straf uitdelen (incl strafblad!!) dan voor betrokkenheid bij de dood van een mens.
Tuurlijk wel, wat een naïeve gedachte. Blijkbaar is de realiteit van de wereld waarin we leven nog niet helemaal doorgedrongen.
gezien de jurisprudentie was die straf inderdaad naar verhouding meen ik me te herinneren. Voor de pers uiteraard niet

hopjes
Forum-lid
Berichten: 831
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 22 feb 2024 15:48

lugosi schreef: 22 feb 2024 13:35
hopjes schreef: 22 feb 2024 10:40

Ik denk dat 99% van de Nederlanders wil dat Poetin uit Oekraïne geschopt word, inclusief de pvv stemmers. .........
Dat zal wel zoiets zijn. Alleen is de vraag, wat heb je daarvoor over? Ben je bereid om daar elke maand ik zeg maar wat honderd euro per gezinslid voor te betalen, een jaar langer te werken vooraleer op pensioen te gaan, je kinderen naar de oorlog te sturen, etc....
Woorden zijn één ding, de prijs ervoor betalen een ander.
Klopt. De kwestie Oekraïne - Rusland is complex. Ik ben tegen Oekraïne bij de Navo of bij de EU, destijds in het referendum ook tegen gestemd. Maar de humanitaire ellende en verwoestingen mogen van mij zsm gestopt worden.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2537
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 feb 2024 15:53

Ik betaal maar wat graag honderden euro's per maand om Poetin Oekraïne uit te jagen. Betalen doen we nu natuurlijk al. Ik durf nog steeds niet te voorspellen wat zijn stap 2 gaat zijn na eventuele winst. Ik geloof echt niet dat hij een Navoland gaat aanvallen. Daarvoor is de strijd in Oekraïne volgens mij ook te uitputtend voor de Russen, los van het feit dat het natuurlijk zelfmoord is.

Hij zal Wit-Rusland mogelijk toevoegen aan zijn grondgebied, die zullen er weinig tegenin brengen. Moldavie wellicht nog. Maar dat zal het toch wel zijn. Tenzij hij gek is. En alleen daarom al betaal ik graag.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 feb 2024 17:35

bever schreef: 22 feb 2024 15:47
lugosi schreef: 22 feb 2024 13:32
daniel1975 schreef: 22 feb 2024 13:17 Allemaal waar wat je schrijft, maar het stinkt aan alle kanten naar klassenjustitie.
Je kunt niet voor smaad een hogere straf uitdelen (incl strafblad!!) dan voor betrokkenheid bij de dood van een mens.
Tuurlijk wel, wat een naïeve gedachte. Blijkbaar is de realiteit van de wereld waarin we leven nog niet helemaal doorgedrongen.
gezien de jurisprudentie was die straf inderdaad naar verhouding meen ik me te herinneren. Voor de pers uiteraard niet
Hij kreeg in eerste aanleg een taakstraf opgelegd maar die zou hij weigeren uit te voeren. Toen heeft de rechter er dit van gemaakt
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 feb 2024 20:42

Nou Putin is niet gek, hij doet misschien gek. De vraag is altijd wat er daarna weer opstaat.
We doen allemaal heel zielig over Navalny, ja die was misschien beter voor het westen. Maar dat was ook niet zo,n fijn mannetje.
Pure racist. Bijna Hitler achtig.

Ik steek mijn handen er niet voor in het vuur dat Putin geen navo land aanvalt. Ik zie de Nederlandse talkshows nog 2 jaar terug met alle "experts". nee hoor, hij valt de Oekraïne niet binnen, 2 dagen later deed ie het.

Laat de Navo zorgen dat we ons goed bewapenen, dat is de beste afschrikking. We kunnen Rusland als Navo makkelijk aan, ook nu, en ook zonder de Amerikanen, maar het vervelende is een beetje wat gaat ie aan bommen gooien en hoeveel levens kost dat.
Wij vrezen een oorlog hij een democratie. Wie had er nog zo,n old skool grond oorlog verwacht?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 feb 2024 20:57

marsman schreef: 22 feb 2024 15:53 Ik betaal maar wat graag honderden euro's per maand om Poetin Oekraïne uit te jagen. Betalen doen we nu natuurlijk al. Ik durf nog steeds niet te voorspellen wat zijn stap 2 gaat zijn na eventuele winst. Ik geloof echt niet dat hij een Navoland gaat aanvallen. Daarvoor is de strijd in Oekraïne volgens mij ook te uitputtend voor de Russen, los van het feit dat het natuurlijk zelfmoord is.

Hij zal Wit-Rusland mogelijk toevoegen aan zijn grondgebied, die zullen er weinig tegenin brengen. Moldavie wellicht nog. Maar dat zal het toch wel zijn. Tenzij hij gek is. En alleen daarom al betaal ik graag.
Met woorden of met geld? Of bedoelt u monopoly-geld.
Er zijn organisaties genoeg waar u uw geld aan kwijt kan die dit doel ambiëren. Ik zou zeggen laat u volledig gaan en zet uw woorden om in daden.

Estland zit overigens ook met pakje in de broek hoor.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 feb 2024 21:04

wasbeer2006 schreef: 22 feb 2024 20:42 ...........

Ik steek mijn handen er niet voor in het vuur dat Putin geen navo land aanvalt. Ik zie de Nederlandse talkshows nog 2 jaar terug met alle "experts". nee hoor, hij valt de Oekraïne niet binnen, 2 dagen later deed ie het.
............
Maar dat heeft dan te maken met het feit dat de media veel mensen opvoeren die zichzelf expert vinden.

Er zijn genoeg mensen die gewaarschuwd hebben dat dit zou gebeuren, zelfs al eind jaren negentig. Grote namen zelfs. Maar die wilde men niet horen omdat dan de strategie van het Westen in het gedrang komt. Later moeten we dan allemaal doen alsof we verrast zijn en worden enkel 'experten' opgevoerd die dit spelletje meespelen.
Lees de Rand publicatie Extending Russia - Competing from Advantageous Ground en zie hoe de Westerse strategie de Russische reactie beoogde.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 feb 2024 21:13

wasbeer2006 schreef: 22 feb 2024 20:42

Laat de Navo zorgen dat we ons goed bewapenen, dat is de beste afschrikking. We kunnen Rusland als Navo makkelijk aan, ook nu, en ook zonder de Amerikanen, maar het vervelende is een beetje wat gaat ie aan bommen gooien en hoeveel levens kost dat.
Wij vrezen een oorlog hij een democratie. Wie had er nog zo,n old skool grond oorlog verwacht?
Ben je er dan zeker van dat dit geen nucleaire oorlog wordt? Wie is het meest gek denk je, de Russen of het Westen en waarom denk je dat diegene die het meest gek is geen nucleaire wapens zou durven gebruiken. Als Poetin het bakje overdraagt aan iemand als Medvedev of radicalere elementen is het klaar.

Dat we Rusland makkelijk aankunnen zonder de VS is op z'n minst overdreven met de beschamende militaire capaciteit die we in Europa nu hebben in een conventionele oorlog. En nucleaire capaciteit hebben we al helemaal niet. (de Franse speelgoedkernwapens wegen echt niet op tegen de Russische, ook niet als afschrikking)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 feb 2024 21:34

Ik vind het sowieso bizar dat we het hier überhaupt over moeten hebben :-(
Lang leve de westerse politiek die zo nodig de invloedssfeer maar meer en meer oostelijk moest uitbreiden en een idioot met grootheidswaanzin die niet genoeg had aan het onmetelijk grote Rusland. Triest.
We hebben min of meer 45 jaar Koude oorlog gehad en toen gebeurde er niks. En nu is het een puinhoop zonder oplossing.
Less is bore

Gesloten