Het "nieuwe" Puck Moonen topic
Maar op foto's ziet ze er wel beter uit dan in het echt (gebaseerd op die ene keer dat ik haar in levende lijve zag), en als daar dan haar boterham mee verdient ...
Ze is niet de eerste, niet de laatste en ook niet de enige die dat doet. Leven en laten leven.
Ze is niet de eerste, niet de laatste en ook niet de enige die dat doet. Leven en laten leven.
Time is (almost) on my site, 3 more days
Eens met Ernie, ik denk ook dat FOMO een belangrijke rol speelt bij veel marketing afdelingen.
Eigenlijk heb je het over conversie, wat levert het op ten opzichte van wat je investeert.
En ik denk eigenlijk dat het met influencers gewoon een shot in the dark is. Er wordt geïnvesteerd maar hoeveel je daarvoor terugkrijgt weet je niet. En die meetbaarheid is ook gewoon lastig omdat clicks steeds minder waard worden.
Steeds meer influencers, tja dat is gewoon wat in marketing termen een red ocean heet, veel hetzelfde aanbod en steeds minder kopers. Blue Ocean Strategy
Influencer Moonen doet het nu nog even goed maar net als in de wereld van dating op een moment wordt je te oud en word je vervangen door jongere frisse modellen. Ik heb niet het idee dat influencer Moonen echt een plan heeft, dat zou de wisselvalligheid kunnen verklaren mbt de merken die ze kortstondig promoot.
Ze geniet nu onder een bepaalt publiek een zekere bekendheid, zonder plan verliest ze op een moment relevantie omdat het enige dat ze in lijkt te brengen haar looks zijn.
Maar goed, het legt haar geen windeieren, misschien is haar plan gewoon niets anders dan een beetje cashen en met wat geluk hoeft ze als ze haar relevantie verloren heeft niet heel erg hard meer te werken.
Met zo'n lichaam zijn er natuurlijk ook nog andere platforms waar je jezelf kunt verkopen maar dat heeft helemaal niets meer met fietsen te maken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40169
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Op die platforms met alleen vrienden loopt de cash-teller wel harder denk ik
Less is bore
Volgens mij al eerder gedeeld hier, maar Puck heeft inmiddels 825K volgers op Insta. Dat is echt veel en ik heb er respect voor. Dat heeft ze zorgvuldig opgebouwd en ik blijf zeggen dat ze slimmer is dan veel denken. Kudo's voor Puck (geen haat hier!)
Een beetje afhankelijk van de post, maar per post kun je met zo'n schare volgers zo maar tussen de 5K en 10K vragen. Dus ik denk dat we Puck vooralsnog niet op andere platforms zullen vinden (en ik hoop echt dat ze er ver van blijft).
Sportief gezien zou het tof zijn als ze dit jaar nog een keer een Gravel podium pakt. Maar nu we de profs steeds meer in de gravelscene zien, verwacht ik het niet.
Een beetje afhankelijk van de post, maar per post kun je met zo'n schare volgers zo maar tussen de 5K en 10K vragen. Dus ik denk dat we Puck vooralsnog niet op andere platforms zullen vinden (en ik hoop echt dat ze er ver van blijft).
Sportief gezien zou het tof zijn als ze dit jaar nog een keer een Gravel podium pakt. Maar nu we de profs steeds meer in de gravelscene zien, verwacht ik het niet.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Maar hoeveel van die volgers zijn actief volger? Of hebben ze ooit lang geleden een keer op "volgen" geklikt?
En dan blijft altijd de optie vsn volgers kopen nog over. Onder de streep weet je helemaal niet hoeveel mensen die plaatjes echt bekijken.
Voor de 5 a 10k koop je dat aantal volgers. Dan maak je in theorie met je tweede post al twee dikke maandsalarissen. Natuurlijk moet je het iets meer gedecideerd aanpakken, maar die simpele rekensom maakt al dat je zeker weet dat ermee gesjoemeld wordt.
En dan blijft altijd de optie vsn volgers kopen nog over. Onder de streep weet je helemaal niet hoeveel mensen die plaatjes echt bekijken.
Voor de 5 a 10k koop je dat aantal volgers. Dan maak je in theorie met je tweede post al twee dikke maandsalarissen. Natuurlijk moet je het iets meer gedecideerd aanpakken, maar die simpele rekensom maakt al dat je zeker weet dat ermee gesjoemeld wordt.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 23 feb 2024 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Ik vraag me wel af hoe zo'n contract met Pinarello tot stand is gekomen - en weer is beëindigd. En dan niet eens specifiek deze Puck-case, maar ook in het algemeen. En hoe komt Assos opeens bij haar terecht? En doet ze dat allemaal zelf of heeft ze een marketingbureau voor haar werken?
Het is aardig wat, daar heb je gelijk in, maar wat zegt het precies.
Ze heeft veel volgers en dat speelt denk ik in op het idee van het potentieel wat erachter zit.
In één keer 800k+ volgers bereiken is veel maar in de business gaat het erom die die volgers zijn en op welke manier zij hun geld besteden.
Het doet mij vooral denken aan de hockeystick grafiek over hoe een producten de markt gaat veroveren.
Ik kan me best voorstellen dat als jij een nieuw product de wereld in wil slingeren je het idee kan hebben dat je niet zonder een of meer influencers kunt. FOMO
5k tot 10k.
Als bedrijf moet er dan heel veel meer omzet dan 5k tot 10k uitkomen.
Beetje afhankelijk van de marge heb je het dan al over een veelvoud of veelvouden hiervan.
Ik heb geen idee wat fietsmerken uitgeven per fiets aan marketing, laten we zeggen dat het 100 Euro is.
Als influencer Moonen iets over jouw merk schrijft en dat kost 5k per post, dan moet je dus aantoonbaar minimaal 50 fietsen meer verkopen, liefst natuurlijk minstens 100 of meer.
Als je als koffieboer 50 cent per kilo koffie uitgeeft aan marketing, reken maar uit hoeveel meer je moet verkopen.
En dan neem ik nog niets eens de andere marketing opties mee die 50 cent kosten en ook een bepaalde opbrengst hebben.
Nee maar dat was in het vorige topic al vroeg duidelijk dat influencer Moonen alleen op papier een competitieve fietser is, ze is er voor het plaatje. Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee want zo is ze op haar manier toch een prof fietser.
Alleen na zoveel jaar nog steeds denken/hopen haar een wedstrijd van enig niveau te zien uitrijden en hoog te klasseren, dat punt zijn we toch al lang gepasseerd?
Als je via het merkenbureau zoekt op haar naam dan kom je uit bij SB Business.nespresso schreef: ↑23 feb 2024 12:33 Ik vraag me wel af hoe zo'n contract met Pinarello tot stand is gekomen - en weer is beëindigd. En dan niet eens specifiek deze Puck-case, maar ook in het algemeen. En hoe komt Assos opeens bij haar terecht? En doet ze dat allemaal zelf of heeft ze een marketingbureau voor haar werken?
Zij hebben voor Influencer Moonen haar merk geregistreerd, ik denk dat de site je vraagt beantwoord.
Op de site van SB valt het volgende te lezen
SB Business legt zich toe op sponsor acquisitie, bedrijfsevents, online activiteiten, advies en management. SB Business staat voor een no nonsense, maar vooral een gedegen aanpak.
SB Business verzorgt het management van
Marijn de Vries
Puck Moonen
Nynke de Vries
Kirsten Wild
Ze kan natuurlijk wel altijd data voorleggen met bereik en vooral interactie. Stel je koopt een hoop volgers, dan zijn dat allemaal een soort van inactieve accounts, die voor een lager interactiecijfer zorgen. Nu is de gemiddelde interactie altijd lager wanneer je groter bent qua volgers, maar het is wel een indicatie. Voor m'n werk ben ik wel met influencertools bezig en bij sommige zie je soms ineens een heel scherpe groei qua volgers, dan weet je wel genoeg. En weinig influencers die die cijfers delen. Ik denk niet dat Puck Moonen iemand is die volgers koopt. Daarnaast heeft ze ook wel een aardige mate van bekendheid, in de zin dat er genoeg mensen zijn die haar niet volgen, maar wel weten wie ze is.Ernie C. schreef: ↑23 feb 2024 12:32 Maar hoeveel van die volgers zijn actief volger? Of hebben ze ooit lang geleden een keer op "volgen" geklikt?
En dan blijft altijd de optie vsn volgers kopen nog over. Onder de streep weet je helemaal niet hoeveel mensen die plaatjes echt bekijken.
Voor de 5 a 10k koop je dat aantal volgers. Dan maak je in theorie met je tweede post al twee dikke maandsalarissen. Natuurlijk moet je het iets meer gedecideerd aanpakken, maar die simpele rekensom maakt al dat je zeker weet dat ermee gesjoemeld wordt.
En waarom je als merk met haar in zee moet gaan? Ze zal een groot bereik hebben, maar echt creatief is ze nu ook weer niet met haar content. Als je ziet wat sommige YouTubers aan series/vlogs maken, veel leuker om te zien.
Likes en comments kun je ook gewoon kopen. En natuurlijk koop je ze niet met 10.000 tegwlijk in. Je moet serieus onderzoek doen voor je je geld aan een influencer uitgeeft en ik zou niemand op voorhand vertrouwen. Daar is het te gemakkelijk geld voor.
Campagnolo Ultra Dork