Ik ga binnenkort naar de Ardennen toe, wat zijn nu goede binnenbanden om mee te nemen. Ik heb Nobby Nic er op liggen voor en achter 26 x 2.25 en heeft iemand ervaring met Pit stop van Vittoria of Tyre's leaks ? Ik heb deze gekregen
:rolleye:
binnenbanden MTB
-
- Forum-lid
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13 feb 2009 13:58
Maresiabiker
Zonder binnenbanden werkt het beste, dan kun je namelijk geen stootlekken krijgen. Als je dan nog een dichtvloeistof in de band gebruikt worden alle kleine gaatjes gedicht zonder al te veel lucht te verliezen. Met Vittoria pit stop heb ik geen ervaring, maar NoFlats en NoTubes werken in ieder geval goed.
Heb je echter geen UST wielset dan moet wel je een vrij duur velglint kopen om je wielen luchtdicht te maken.
Heb je echter geen UST wielset dan moet wel je een vrij duur velglint kopen om je wielen luchtdicht te maken.
binnenbanden: SV of AV 14 van Schwalbe. Licht, maar niet extreem licht. Bombproof: SV 13
Indien je niet kiest voor tubeless, dan zou ik voor latex binnenbanden gaan. Kunnen net even meer hebben dan de meeste butyl banden en rollen soepeler.
Echter, tubeless is de way to go. Lekrijden gebeurt nauwelijks meer, stootlek is al helemaal geen sprake meer van.
Echter, tubeless is de way to go. Lekrijden gebeurt nauwelijks meer, stootlek is al helemaal geen sprake meer van.
Ik rij al 2 jaar met binnenbanden van Joe's noflats. Niet de lichtste banden, maar ik heb sinds dien nooit meer lek gereden!
Pausing on top of a hill after an endorphin-inducing climb and imagining everyone else slouched in front of the TV below is always a great feeling!
---
http://www.mountain-bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
---
http://www.mountain-bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik rij al jaren met Nobby Nics, inclusief aardig serieus werk in Zuid Europa (inclusief de mediterane doornen) en rij zelden lek. Gewoon met nummer 14 van Schwalbe erin.
Tubeless ready is de mooiste optie, maar zeker niet noodzakelijk.
Tubeless ready is de mooiste optie, maar zeker niet noodzakelijk.
Less is bore
[offtopic]
Ik rij ook gewoon met binnenbanden, Schwalbe, Conti, etc maakt niet heel veel verschil.
Je banden Tubeless maken kan zeker voordelen hebben, maar brengt ook weer een hoop technisch gedoe met zich mee. En er hangt ook nog eens een prijskaartje aan waar ik op jaarbasis geen binnenbanden voor verslijt...
Rij je wedstrijden, dan zou ik het weer wel overwegen.
[ontopic]
Maar daar ging het niet over de vraag was wat goede binnenbanden zijn: ik rij ook gewoon met binnenbanden, Schwalbe, Conti, etc maakt niet heel veel verschil in mijn beleving. Veel merken maken een extra sterke, een gewone en een extra lichte versie, waarbij je zelf wel kan invullen welke concessies er gedaan zijn bij de 1e en 3e optie.
Latex binnenbanden zou je kunnen proberen, maar zijn wel weer erg duur in vergelijking.
Verder moet je ff opletten dat je een frans ventiel hebt dat je open kan schroeven wanneer je dat goedje in je band wil stoppen: dat kan met een autoventiel niet. Of het nodig is is een ander verhaal: met Nobby Nics rijdt men over het algemeen sowieso weinig lek.
Ik rij ook gewoon met binnenbanden, Schwalbe, Conti, etc maakt niet heel veel verschil.
Je banden Tubeless maken kan zeker voordelen hebben, maar brengt ook weer een hoop technisch gedoe met zich mee. En er hangt ook nog eens een prijskaartje aan waar ik op jaarbasis geen binnenbanden voor verslijt...
Rij je wedstrijden, dan zou ik het weer wel overwegen.
[ontopic]
Maar daar ging het niet over de vraag was wat goede binnenbanden zijn: ik rij ook gewoon met binnenbanden, Schwalbe, Conti, etc maakt niet heel veel verschil in mijn beleving. Veel merken maken een extra sterke, een gewone en een extra lichte versie, waarbij je zelf wel kan invullen welke concessies er gedaan zijn bij de 1e en 3e optie.
Latex binnenbanden zou je kunnen proberen, maar zijn wel weer erg duur in vergelijking.
Verder moet je ff opletten dat je een frans ventiel hebt dat je open kan schroeven wanneer je dat goedje in je band wil stoppen: dat kan met een autoventiel niet. Of het nodig is is een ander verhaal: met Nobby Nics rijdt men over het algemeen sowieso weinig lek.
-
- Forum-lid
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 07 aug 2006 23:48
Hier van hetzelfde. Latex binnenbanden voldoen meer dan voldoende en zijn (bijna) hufterproof
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!