Heb je daar voorbeelden van . . . . . ? trouwens GP4000s als tubeless . . . . nooit van gehoord.wasbeer2006 schreef: ↑29 feb 2024 08:21De comments eronder. Mensen snappen het echt niet.....thestudent schreef: ↑29 feb 2024 07:18 Even een update over deze specifieke crash.
https://www.bikeradar.com/news/vittoria ... kless-rims
Volgens vittoria is de velg kapot gegaan.
De haak heb je niet nodig als de band velg combo goed is. Ik durf mijn jaarsalaris erop te zetten dat mijn combo bij druk verlies echt geen probleem is. Sterker ik heb onderweg een probleem als de band eraf moet. De laatste moest ik eraf snijden.
Daar ligt natuurlijk wel het probleem. Kan iedereen bepalen of de combo die ze rijden geschikt is?
Echter gaat een haak je niet redden, zie de vele afgeklapte Ultremo,s en GP4000s een jaar of 8 a 9 terug.
Het gaat erom dat het middengedeelte van de velg diep genoeg is en het bed waar de band steunt aansluit op de band.
Andere discussie die wel hier al hebben gehad en niet uitkwamen. Ik vind dat je het tl tape niet tegen de zijkant op moet laten lopen, als daar net je band niet lekker zit is dat mijn inziens ook een risico.
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bij Bontrager velgen en velglint is dit juist onderdeel van het concept. De bepalende aansluiting van band op strip maakt daarmee de velg minder belangrijk.wasbeer2006 schreef: ↑29 feb 2024 08:21 . Ik vind dat je het tl tape niet tegen de zijkant op moet laten lopen, als daar net je band niet lekker zit is dat mijn inziens ook een risico.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Heb je daar voorbeelden van . . . . . ? trouwens GP4000s als tubeless . . . . nooit van gehoord.
[/quote]
Klopt draad op hooked velgen, om aan te geven dat het net zo mis ging.
Aantal gevallen in de marmot, hier op het forum iemand.
Zelf gehad met diverse Ultremo's ook tubeless, niet alleen van mij, ook van andere.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat kan zeker, als daar vooraf over nagedacht is. Maar dan liever nogsteeds niet op de opstaande kant.pino schreef: ↑29 feb 2024 10:19Bij Bontrager velgen en velglint is dit juist onderdeel van het concept. De bepalende aansluiting van band op strip maakt daarmee de velg minder belangrijk.wasbeer2006 schreef: ↑29 feb 2024 08:21 . Ik vind dat je het tl tape niet tegen de zijkant op moet laten lopen, als daar net je band niet lekker zit is dat mijn inziens ook een risico.
Iedere velg heeft een dedicated rimstrip. En daarbij komt de rand van de strip helemaal op de opstaande kant (en net onder de hoek).wasbeer2006 schreef: ↑29 feb 2024 10:31Dat kan zeker, als daar vooraf over nagedacht is. Maar dan liever nogsteeds niet op de opstaande kant.pino schreef: ↑29 feb 2024 10:19Bij Bontrager velgen en velglint is dit juist onderdeel van het concept. De bepalende aansluiting van band op strip maakt daarmee de velg minder belangrijk.wasbeer2006 schreef: ↑29 feb 2024 08:21 . Ik vind dat je het tl tape niet tegen de zijkant op moet laten lopen, als daar net je band niet lekker zit is dat mijn inziens ook een risico.
Niet zijken maar reiden !
Klopt draad op hooked velgen, om aan te geven dat het net zo mis ging.wasbeer2006 schreef: ↑29 feb 2024 10:30Heb je daar voorbeelden van . . . . . ? trouwens GP4000s als tubeless . . . . nooit van gehoord.
Aantal gevallen in de marmot, hier op het forum iemand.
Zelf gehad met diverse Ultremo's ook tubeless, niet alleen van mij, ook van andere.
[/quote]
In het gehele topic "tubeless"is er met geen enkel woord gerept over het afklappen van de Ultremo tubeless band . . . . . dus waar het je het over.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
De renners zijn toch niet helemaal overtuigd van hookless :
https://www.hln.be/wielrennen/op-een-da ... ~afadd042/
https://www.hln.be/wielrennen/op-een-da ... ~afadd042/
Vandaag was het weer raak... glas...
de sealant spray niet gezien, maar ik hoorde wel wat tegen mn spatbord aankomen. +/- 30sec later was het lek gedicht terwijl ik rustig doorfietste. Thuis een mini drupje sealant van mn fiets gehaald, de fiets was toch al vol met bagger want wat is het weer vies buiten.... Dus ik hoefde niet eens extra te poetsen.
Wat is tubeless toch fijn! Max 0.5 bar verloren en ik kon gewoon lekker doorfietsen.
Na een inspectie van de band twijfel ik wel of dit nu een zwak punt gaat zijn van de band. Er zit toch wel een klein sneetje. Iemand ervaring? Als het zichzelf heeft gedicht is het dan gewoon goed? Maakt een plug dit sterker? Bij bibas zou ik even met seconde lijm het sneetje dichtplakken.
Van het voorjaar gaan er sowieso nieuwe banden op.
de sealant spray niet gezien, maar ik hoorde wel wat tegen mn spatbord aankomen. +/- 30sec later was het lek gedicht terwijl ik rustig doorfietste. Thuis een mini drupje sealant van mn fiets gehaald, de fiets was toch al vol met bagger want wat is het weer vies buiten.... Dus ik hoefde niet eens extra te poetsen.
Wat is tubeless toch fijn! Max 0.5 bar verloren en ik kon gewoon lekker doorfietsen.
Na een inspectie van de band twijfel ik wel of dit nu een zwak punt gaat zijn van de band. Er zit toch wel een klein sneetje. Iemand ervaring? Als het zichzelf heeft gedicht is het dan gewoon goed? Maakt een plug dit sterker? Bij bibas zou ik even met seconde lijm het sneetje dichtplakken.
Van het voorjaar gaan er sowieso nieuwe banden op.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zou hem inderdaad vanaf de binnenkant plakken als je er nog lang mee wilt doen. Dat is altijd de beste optie.
Tav hookless: op de nieuwe Liv van mevr1975 leg ik toch 30mm 5000tr ipv 28mm. Ze heeft 25mm intern hookless wielen (Giant CX-R1), dus een 30mm past dan denk ik net ff mooier.
Tav hookless: op de nieuwe Liv van mevr1975 leg ik toch 30mm 5000tr ipv 28mm. Ze heeft 25mm intern hookless wielen (Giant CX-R1), dus een 30mm past dan denk ik net ff mooier.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zeker mooier! en een verstandig besluit.
Het is net als 15 jaar terug met van 23mm naar 25mm. Ergens 30 a 32 mm in met een moderne velg nu gewoon de way to go voor 95% van ons.
Deze past ook mooi hier, gaan nog even verder!
https://racefietsblog.nl/nieuwe-breedte ... etsbanden/
Het is net als 15 jaar terug met van 23mm naar 25mm. Ergens 30 a 32 mm in met een moderne velg nu gewoon de way to go voor 95% van ons.
Deze past ook mooi hier, gaan nog even verder!
https://racefietsblog.nl/nieuwe-breedte ... etsbanden/