Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Dat wel inderdaad, maar ik geniet vandaag juist dat de eerste madeliefjes weer de kop opsteken.
En een grasveld met veel onkruid, dat niet teveel gemaaid wordt, doet b.v. meer voor bijen dan onzin als insectenhotels en 'bijenplanten' uit het tuincentrum.
En een grasveld met veel onkruid, dat niet teveel gemaaid wordt, doet b.v. meer voor bijen dan onzin als insectenhotels en 'bijenplanten' uit het tuincentrum.
Campagnolo Ultra Dork
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik ben thuis niet degene die álles bepaalt
We wonen hier nu dik 6 jaar en dat gras heeft al de nodige verbouwingen, zwembaden en trampolines te verwerken gehad. Dit mag de naam gras eigenlijk niet meer dragen. Daar zijn we nu klaar mee (hopelijk) dus mag het wel een keer vers. Maar gelukkig houden we nog genoeg groen over dat ook bloeit, dus de bijen en hommels blijven welkom!
En: we hebben een heg van ca. 3 meter breed tussen ons en één van de buren waar tussendoor ook nog klimop woekert, dus op de zorg-voor-een-goede-winterslaapplek-voor-de-egel-meter scoor ik weer wat punten
Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat laatste ben ik zeer zeker niet met je eens.
Wij hebben in juni altijd flinke demovelden met allerhande perk- en patioplanten staan en bezoekers vragen regelmatig of wij de boel foppen door bijen- of hommelkasten vlakbij neer te zetten. Dat is pertinent niet het geval. Je ziet echt dat het bij de bee-friendly gewassen gonst van allerhande vliegbeesten die achter de stuifmeel aan zitten wat je bij andere gewassen duidelijk minder of zelfs helemaal niet ziet.
Less is bore
Het probleem is van die bijenplanten dat het wel bijen aantrekt, maar je hebt juist de inheemse planten nodig want daar kunnen de wilde bijen de nectar uithalen. In die gekweekte planten komen niet alle bijen even goed bij.daniel1975 schreef: ↑01 mar 2024 14:46Dat laatste ben ik zeer zeker niet met je eens.
Wij hebben in juni altijd flinke demovelden met allerhande perk- en patioplanten staan en bezoekers vragen regelmatig of wij de boel foppen door bijen- of hommelkasten vlakbij neer te zetten. Dat is pertinent niet het geval. Je ziet echt dat het bij de bee-friendly gewassen gonst van allerhande vliegbeesten die achter de stuifmeel aan zitten wat je bij andere gewassen duidelijk minder of zelfs helemaal niet ziet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ligt aan de bloemvorm inderdaad.
Aan de andere kant, ze halen het zelfs uit een leeuwenbekbloemetje. Daar wrikken ze zichzelf gewoon in.
Aan de andere kant, ze halen het zelfs uit een leeuwenbekbloemetje. Daar wrikken ze zichzelf gewoon in.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik volg de insecten die ik in Frankrijk om ons huis zie. Zitten bijzondere soorten bij (pun intended)
Een houtbij, lief beestje maar een beetje lomp. Doet ondanks zijn naam geen vlieg kwaad
Een wilde bij op onze blumkes:
Een dappere vlinder…
Een houtbij, lief beestje maar een beetje lomp. Doet ondanks zijn naam geen vlieg kwaad
Een wilde bij op onze blumkes:
Een dappere vlinder…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
En nog een dier wat klaarblijkelijk van nectar houdt maar die volgens mij niet helemaal tot de categorie insecten behoort
En als er ooit een bijenvolk rondvliegt op zoek naar een plekje dan zij de imkers er als de kippen bij!
Levert ons weer goede oogst op
En als er ooit een bijenvolk rondvliegt op zoek naar een plekje dan zij de imkers er als de kippen bij!
Levert ons weer goede oogst op
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind