Giant
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40115
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
7.6kg in maat M.
Wel met de zware 11-34 105 cassette en een relatief zwaar zadel. Komt denk ik straks rond de 7.35kg uit. Zadel wordt sowiso al 120gr lichter als het goed is.
Moet alleen de flatmounts nog even laten vlakken, beide calipers zitten niet perfect recht
Wel met de zware 11-34 105 cassette en een relatief zwaar zadel. Komt denk ik straks rond de 7.35kg uit. Zadel wordt sowiso al 120gr lichter als het goed is.
Moet alleen de flatmounts nog even laten vlakken, beide calipers zitten niet perfect recht
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Das netjes toch. Ik staar niet meer zo naar het gewicht.
Een racer moet geen 9kg zijn. Maar of ie nou 7.1 of 7.6 is.
Ik merk bv dat die supersix evo van mijn maat eigenlijk gewoon te licht is als frame.
Dat is gewoon minder stijf/fijn en dat frame is dan 200 - 400 gram lichter dan het doorsnee frame.
6.5 weegt ie met 55mm en in maat 58
Een racer moet geen 9kg zijn. Maar of ie nou 7.1 of 7.6 is.
Ik merk bv dat die supersix evo van mijn maat eigenlijk gewoon te licht is als frame.
Dat is gewoon minder stijf/fijn en dat frame is dan 200 - 400 gram lichter dan het doorsnee frame.
6.5 weegt ie met 55mm en in maat 58
Wielset van Philippos vandaag binnen gekregen. Hoger zal wel mooier zijn, maar deze zijn ideaal voor harde wind en in de bergen. Zijn lekker licht in verhouding met de 65mm wielen. DT350 naven met Galfer schijven. Erg blij mee! Sowieso fijn om altijd een reserve setje erbij te hebben.
Ja eens, ik vind het zo ook zeker mooi, maar hoger smoelt net iets beter. Toch is dit wel het meest handig voor in de bergen en bij harde wind. Vandaag nog een ritje met 65mm gemaakt en het waaide amper, maar als er dan een vrachtwagen langs vliegt op de weg naast het fietspad, maakt het stuur een zwieper, dus daar wil ik sowieso geen afdaling mee in.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40115
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind het een hele mooie verhouding zoKornuit schreef: ↑04 mar 2024 15:01 Wielset van Philippos vandaag binnen gekregen. Hoger zal wel mooier zijn, maar deze zijn ideaal voor harde wind en in de bergen. Zijn lekker licht in verhouding met de 65mm wielen. DT350 naven met Galfer schijven. Erg blij mee! Sowieso fijn om altijd een reserve setje erbij te hebben.
Scheelt ook dat je frame geen maatje dranghek is.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Het gaat voornamelijk om het voorwiel dat die zwiepers krijgt, daarom een iets lager voorwiel gecombineerd met een hoog achterwiel.
Laag laag staat 'm minder goed...
Laag laag staat 'm minder goed...
Maar, mijn mening, hoog / laag is geen gezicht. Je wil met hoog toch niet de bergen in. Niet vanwege het gewicht maar ook vanwege de wind soms. Maar zoals ik al heb gezegd, ik vind dit absoluut niet ondermaats staan.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@Kornuit. Ik vind het bij deze maat en het frame zeker niet misstaan.
Ziet er gewoon prima uit.
Het lekkerste rijd achter hoog en voor laag. Of dat mooi is zijn de meningen over verdeeld.
Ik doe het vaak meer uit nood als het echt hard waait zet ik er ff een laag voorwiel in.
Ziet er gewoon prima uit.
Het lekkerste rijd achter hoog en voor laag. Of dat mooi is zijn de meningen over verdeeld.
Ik doe het vaak meer uit nood als het echt hard waait zet ik er ff een laag voorwiel in.
Bedankt. Ja ik doe dat ook wel, maar dan is het achter 55 en voor 38. Nu zou achter 65 zijn en voor 35.wasbeer2006 schreef: ↑04 mar 2024 18:57 @Kornuit. Ik vind het bij deze maat en het frame zeker niet misstaan.
Ziet er gewoon prima uit.
Het lekkerste rijd achter hoog en voor laag. Of dat mooi is zijn de meningen over verdeeld.
Ik doe het vaak meer uit nood als het echt hard waait zet ik er ff een laag voorwiel in.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40115
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
50~55mm vind ik mooiste maat voor hoge wielen. 65 is meestal too much. Zowel qua looks als bruikbaarheid.
Less is bore