Poeh dat zou ik zo niet weten. Maar als ik de ratel vergelijk met de ratel van de DT350 en ook DT240 naven dan klinken ze wel een heel stuk harder en anders.leon1 schreef: ↑05 mar 2024 14:11 Vraagje over die wielen van Giant: ik heb een groot vermoeden dat de naven van de SLR1 afkomstig zijn van DTSwiss. Maar ik lees verschillende zaken online. Is er iemand hier met de kennis dat het daadwerkelijk DTSwiss naven zijn?
Ik zoek nl. voor een SLR1 setje met XDR een Shimano body. En die zijn onder het met Giant bijna nergens te krijgen (online dan). Maar als het DTSwiss is dan kan ik natuurlijk universeel online een passende body kopen. En ik heb die wielen nog niet in mijn handen gehad. Vandaar de vraag. Donderdag of vrijdag kan ik zelf kijken want dan verwacht ik wel de wielset in handen te hebben.
Giant
Ik las inderdaad iets over een 30t ratchet. Die heeft DT natuurlijk niet. Maar dat zegt ook niet alles. Misschien hebben ze voor Giant wel een speciale ratchet gemaakt...
En anders even geduld hebben tot later deze week Ik heb nog wel een DT 240 body voor Campa liggen. Dus ik zou kunnen proberen of die past.
En anders even geduld hebben tot later deze week Ik heb nog wel een DT 240 body voor Campa liggen. Dus ik zou kunnen proberen of die past.
Ride bikes, not tanks!
Ik weet dat je bij de slr1 de shimano body kunt vervangen voor een sram body. Wat je nu precies wil weten is mij niet geheel duidelijk.leon1 schreef: ↑05 mar 2024 14:11 Vraagje over die wielen van Giant: ik heb een groot vermoeden dat de naven van de SLR1 afkomstig zijn van DTSwiss. Maar ik lees verschillende zaken online. Daar word ik dus niet echt wijzer van. Is er iemand hier met de kennis dat het daadwerkelijk DTSwiss naven zijn?
Ik zoek nl. voor een SLR1 setje met XD of XDR een Shimano body. En die zijn onder het met Giant bijna nergens te krijgen (online dan). Maar als het DTSwiss is dan kan ik natuurlijk universeel online een passende body kopen. En ik heb die wielen nog niet in mijn handen gehad. Vandaar de vraag. Donderdag of vrijdag kan ik zelf kijken want dan verwacht ik wel de wielset in handen te hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Giant gebruikt bij sommige wielen idd "echte" DT Swiss naven, maar dan staat het er ook bij in de specs.
Zie bijv https://www.giant-bicycles.com/nl/cxr-1
Zie bijv https://www.giant-bicycles.com/nl/cxr-1
Less is bore
Die carbon stuurpen (voor de nieuwe TCR en Defy) heb ik ook op mijn propel gezet. 120 gram lichter dan de alu versie en de kabels kunnen er ook onderdoor (soort geultje waar ze in komen te liggen). Ideaal, want je kan een stuurpen veranderen zonder de leidingen los te hoeven maken.
Soms klets ik misschien onbegrijpelijk uit mijn bakkes ja.
Ik krijg een setje SLR1 met een XDR body. En ik wil deze set gebruiken met Shimano. Dus ik zoek een Shimano body. En ik weet dat je de body kan verwisselen ja. Als ik ga zoeken naar een passende Shimano body van Giant dan zie ik overal 'uitverkocht' staan. Vandaar mijn vraag of het een DTSwiss naaf betreft. Want dan hoef ik mijzelf niet te beperken tot Giant.
edit: Bike24 heeft ineens de body weer op voorraad. Opgelost dus. Bedankt voor het meedenken.
Ride bikes, not tanks!
Op zich wel positief dat het nieuwe model van afstand niet afwijkt van de oude. Dan was er niet veel te verbeteren aan het nieuwe model. Ik ga morgen een TCR van het nu dus 'oude' model ophalen. Ik heb gewacht op de nieuwe Look 785 Huez maar daar word ik niet warm van. En die heeft hetzelfde systeem met die leidingen door het balhoofd als de nieuwe TCR. Geen leidingen door het balhoofd vind ik ook veel beter voor onderhoud. Want het systeem op de nieuwe TCR (en Look dus) heb ik al op mijn Look 765. En daar de balhoofdlagers schoonmaken is gewoon een crime. Dat er dan twee leidingen zichtbaar zijn...ach... zonder is mooier maar ik stoor mij er eigenlijk niet zo aan. Daarnaast is vrije keuze van een stuurpen ook fijn. Niet dat je dat nu elke week verandert maar op de Look 765 zit ik gewoon vast aan een stuurpen van 200gram. En dat is twee keer het gewicht dat ik voor ogen heb voor een stuurpen.
Ride bikes, not tanks!
Ja terwijl de 'nieuwe' Defy wel meer afwijkt van het 2023 model. Het lijkt mij dat Giant een beetje zoekende is hoe ze de TCR in de markt moeten plaatsen tussen de Defy en Propel?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Deze vind ik toch wel sjiek hoor!
En dit type stuurpen is toch wel te prefereren boven die volledig geintegreerde systemen zoals op mijn Pinarello. Dan is even experimenteren met stuurpenlengte gewoon niet te doen. Kost je 3 uur ombouwen en na 2x moet je met wat pech ook nieuwe remleidingen trekken omdat je ze dan 2x in hebt moeten korten en ze te kort zijn.
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... 0-di2-2025
En dit type stuurpen is toch wel te prefereren boven die volledig geintegreerde systemen zoals op mijn Pinarello. Dan is even experimenteren met stuurpenlengte gewoon niet te doen. Kost je 3 uur ombouwen en na 2x moet je met wat pech ook nieuwe remleidingen trekken omdat je ze dan 2x in hebt moeten korten en ze te kort zijn.
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... 0-di2-2025
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik denk dat je 0 graden bedoelt
Less is bore