Giant
De nieuwe is zeker sjiek! Ik vind daar ook wel mooie kleurtjes bij zitten. En helemaal geïntegreerd heb ik gelukkig geen ervaring mee. Maar ik kan wel voorstellen dat het een PITA is.daniel1975 schreef: ↑06 mar 2024 15:21 Deze vind ik toch wel sjiek hoor!
En dit type stuurpen is toch wel te prefereren boven die volledig geintegreerde systemen zoals op mijn Pinarello.
Ride bikes, not tanks!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5544
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Die nieuwe TCR is gewoon een mooie fiets. Niet te veel poespas etc. Strak getrokken, maar herkenbaar.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Vanmorgen opgehaald. Ik mag weer aan de klus. Bedoeling is de Rival AXS eraf te halen en te verkopen. Alleen die powermeter moet ik even bekijken. Dat is een Giant powermeter. Ondanks dat deze nieuw los €400 kost is die op de markt natuurlijk veel minder waard. Maar dat is voor later zorg. Ik heb een DA Di2 12spd groep die erop komt. Daarvoor moet ik alleen nog een linker shifter/rem aanschaffen. Verder gaan de SLR1 wielen naar de TCR van mijn zoon. Ik ga mijn Zipp 303FC erin zetten. Dan nog wat finetunen met de andere onderdelen als stuurpen, stuur etc.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40245
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mooi! Ik heb het momenteel wel met Giant, doen het goed.
Alleen die banden moeten ze gewoon eens omruilen voor "merkbanden". Ik vind ze er zo goedkoop en lelijk uitzien met de zinloze profiel erop. Zat op de Liv van mevr75 ook.
Alleen die banden moeten ze gewoon eens omruilen voor "merkbanden". Ik vind ze er zo goedkoop en lelijk uitzien met de zinloze profiel erop. Zat op de Liv van mevr75 ook.
Less is bore
Dat vind ik ook. Ze gaan ook nog eens enorm lang mee dus het duurt bij mij enige tijd voordat ze 'op' zijn . Maar daarna is het weer tijd voor een strakke schwalbe.daniel1975 schreef: ↑07 mar 2024 09:56 Mooi! Ik heb het momenteel wel met Giant, doen het goed.
Alleen die banden moeten ze gewoon eens omruilen voor "merkbanden". Ik vind ze er zo goedkoop en lelijk uitzien met de zinloze profiel erop. Zat op de Liv van mevr75 ook.
Ja, bij mij gaan ze er meteen af. Vorige setje banden van Giant heb ik nog voor 4 tientjes kunnen slijten. Ik wilde nu echter de Schwalbes van de SLR2 overzetten zij het dat de SLR1 set maar 36mm is en ook intern geen 19,4 maar 22,4. Dus daar komen nu 28mm Schwalbe banden op. Ik wil toch iets meer marge hebben in interne breedte en bandmaat.
Ride bikes, not tanks!
Als je die Rival groep ook voor 4 tientjes wil slijten stuur je maar .leon1 schreef: ↑07 mar 2024 12:20 Ja, bij mij gaan ze er meteen af. Vorige setje banden van Giant heb ik nog voor 4 tientjes kunnen slijten. Ik wilde nu echter de Schwalbes van de SLR2 overzetten zij het dat de SLR1 set maar 36mm is en ook intern geen 19,4 maar 22,4. Dus daar komen nu 28mm Schwalbe banden op. Ik wil toch iets meer marge hebben in interne breedte en bandmaat.
Ben helemaal geen Giant fan, maar de kleur zit wel echt goed hoor!
Uno-X Mobility or bust!
Mooie fiets!leon1 schreef: ↑07 mar 2024 09:43 Vanmorgen opgehaald. Ik mag weer aan de klus. Bedoeling is de Rival AXS eraf te halen en te verkopen. Alleen die powermeter moet ik even bekijken. Dat is een Giant powermeter. Ondanks dat deze nieuw los €400 kost is die op de markt natuurlijk veel minder waard. Maar dat is voor later zorg. Ik heb een DA Di2 12spd groep die erop komt. Daarvoor moet ik alleen nog een linker shifter/rem aanschaffen. Verder gaan de SLR1 wielen naar de TCR van mijn zoon. Ik ga mijn Zipp 303FC erin zetten. Dan nog wat finetunen met de andere onderdelen als stuurpen, stuur etc.
Screenshot 2024-03-07 093741.jpg
Screenshot 2024-03-07 093723.jpg
Screenshot 2024-03-07 093701.jpg
Wat de powermeter betreft ben ik wel zeer tevreden. Hij meet goed en consistent vergeleken met mijn 2x Sram Quarq en P2M op de andere fietsen. Ook het opladen met de kabel is simpel.
Dank allen!
En helaas @SantaSCSI, de Rival groep zal iets meer kosten dan 4 tientjes. Als je interesse hebt dan stuur maar een PB.
En helaas @SantaSCSI, de Rival groep zal iets meer kosten dan 4 tientjes. Als je interesse hebt dan stuur maar een PB.
Ik moet mij er nog even in verdiepen. Die powermeter zit nu op een SRAM crank. Zit die passing ook nog op een ander merk crank dat jullie weten? Dan zou ik de powermeter misschien wel overzetten en toch zelf gebruiken. Want die SRAM kettingbladen hebben toch een iets andere maat vertanding? Daar draait een Shimano ketting toch niet goed op? En andersom, een SRAM ketting draait niet lekker op de Shimano cassette toch?
Ride bikes, not tanks!