Shimano RS470 wiellagers kapot
Hi,
Ik ben nieuw hier. In bezit van een Sensa Romagna met de volgende wielset:
https://www.sensabikes.com/supra/wheels ... -comp-disc
De lokale racefietsenwinkel wist mij te vertellen dat de lagers van mijn achterwiel op zijn en dat deze niet konden worden vervangen bij dit type wiel, daar kwam ook naar voren dat je direct een nieuwe wielset moet aanschaffen (omdat ze altijd per set gaan) en daar had ik nog niet zo'n zin in/vroeg me af of dit klopt.
Is er nog een andere uitweg? Second opinion bij een andere (race)fietsenmaker?
Ik ben nieuw hier. In bezit van een Sensa Romagna met de volgende wielset:
https://www.sensabikes.com/supra/wheels ... -comp-disc
De lokale racefietsenwinkel wist mij te vertellen dat de lagers van mijn achterwiel op zijn en dat deze niet konden worden vervangen bij dit type wiel, daar kwam ook naar voren dat je direct een nieuwe wielset moet aanschaffen (omdat ze altijd per set gaan) en daar had ik nog niet zo'n zin in/vroeg me af of dit klopt.
Is er nog een andere uitweg? Second opinion bij een andere (race)fietsenmaker?
Cup en conus naven. Als je cup in de naaf kapot is, dan is dat een lastig verhaal inderdaad.
Als de lagers in de body op zijn, zoals mackersv2.0 aangeeft, is het een kwestie van een nieuwe body.
De vraag is nu wat het exacte boodschap was van de FM.
Als de naaf op is, zou ik eerder een los DT Swiss achterwiel kopen ipv een nieuwe set Supra's, zul je meer plezier van hebben.
Als de lagers in de body op zijn, zoals mackersv2.0 aangeeft, is het een kwestie van een nieuwe body.
De vraag is nu wat het exacte boodschap was van de FM.
Als de naaf op is, zou ik eerder een los DT Swiss achterwiel kopen ipv een nieuwe set Supra's, zul je meer plezier van hebben.
DT Swiss verkoopt z'n wielen los van elkaar, dus je hoeft geen set te kopen.
Een van je opties is een los achterwiel te kopen. Let op: de stijlpolitie kan je bij langs komen en er een negatief oordeel over geven, omdat je voorwiel van een ander merk is als je achterwiel. Daar hoef je je niets van aan te trekken.
Een van je opties is een los achterwiel te kopen. Let op: de stijlpolitie kan je bij langs komen en er een negatief oordeel over geven, omdat je voorwiel van een ander merk is als je achterwiel. Daar hoef je je niets van aan te trekken.
hun fietsen.
Lagers niet kunnen wisselen is ietwat onzin. Het zijn hele normale cup-conus lagers. Open halen, schoonmaken, evt nieuwe kogels, invetten en monteren. Zolang de cups in de as oké zijn is het geen probleem om eraan te sleutelen.
Denk dat de fietsenmaker geen trek had in een hoop vies werk en liever nieuw verkoopt. Geen risico, geen vuile handen, meer op te verdienen.
Denk dat de fietsenmaker geen trek had in een hoop vies werk en liever nieuw verkoopt. Geen risico, geen vuile handen, meer op te verdienen.
Dogma F
Dat is wat Mackers2.0 al zei, en ik beaam het ook. Klinkt als een fietsenmaker die er geen zin in heeft.
De body is voor 35-40€ te vinden, dus als de vrijloop kapot is, is het niet zo kostelijk. Het enige wat onherroepelijk is, is als de linkse cup achteraan beschadigd is, die maakt deel uit van de naaf en is onvervangbaar.
Ik denk dat je beter zelf een set conussleutels koopt en de naaf service-t.
De body is voor 35-40€ te vinden, dus als de vrijloop kapot is, is het niet zo kostelijk. Het enige wat onherroepelijk is, is als de linkse cup achteraan beschadigd is, die maakt deel uit van de naaf en is onvervangbaar.
Ik denk dat je beter zelf een set conussleutels koopt en de naaf service-t.
Weet je niet iemand die er verstand van heeft?roelb schreef: ↑06 mar 2024 14:39 Hi,
Ik ben nieuw hier. In bezit van een Sensa Romagna met de volgende wielset:
https://www.sensabikes.com/supra/wheels ... -comp-disc
De lokale racefietsenwinkel wist mij te vertellen dat de lagers van mijn achterwiel op zijn en dat deze niet konden worden vervangen bij dit type wiel, daar kwam ook naar voren dat je direct een nieuwe wielset moet aanschaffen (omdat ze altijd per set gaan) en daar had ik nog niet zo'n zin in/vroeg me af of dit klopt.
Is er nog een andere uitweg? Second opinion bij een andere (race)fietsenmaker?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
En in de body maar die is vervangbaar.
Aan de schijfkant zit het behalve op de dop die je op de as draait, ook daadwerkelijk op de naaf zelf. En dat is "vervelend".