Politiek
Ik heb weleens gezegd dat we een aantal zaken die nu spelen zouden kunnen combineren en er een positieve draai aan kunnen geven. We willen bijv allemaal een energietransitie, linksom of rechtsom. Als we nu zorgen dat we dat hier in Nederland zelf kunnen bewerkstelligen. Dus fabrieken voor zonnepanelen, windstroom, niet vervuilende kernenergie etc. Alle mensen die geen baan hebben en in de bijstand zitten kunnen als tegenprestatie hier aan het werk. Krijgen ze ook wat meer dan alleen de uitkering. De producten kun je vervolgens zonder winstoogmerk beschikbaar stellen aan de gehele bevolking. Je leidt ook meteen technische mensen op die op een gegeven moment verder kunnen in een andere baan en niet meer afhankelijk zijn van een uitkering. Maar misschien is dit maar een rare gedachtespinsel?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik verbaas me steeds weer over het herhalen van zetten en dat veel mensen denken dat "alles" zo maar op te lossen is.
Mensen in de bijstand gewoon laten werken als tegenprestatie. Waarom nu dan niet? Ik weet dat het niet voor iedereen weggelegd is.
Mensen in de bijstand gewoon laten werken als tegenprestatie. Waarom nu dan niet? Ik weet dat het niet voor iedereen weggelegd is.
-
- Forum-lid
Met trompetgeschal een kwaad afwijzen is makkelijk genoeg, met groot geduld verbetering aanbrengen is veel moeilijker.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Waarom denk jij te kunnen bepalen wanneer iemand teveel geld heeft? Waar komt überhaupt die gedachte vandaan...Ernie C. schreef: ↑08 mar 2024 09:19 Teveel mensen met teveel geld. Als je bijna een miljoen neer kunt leggen voor een tweekapper, heb je echt geld teveel (en niet te weinig). Ik zag laatst hier in onze krimpregio seniorenwoningen voor 3,5 ton staan. Dan moet je al een huis van dik een half miljoen verkopen om het financieel nog enigszins aantrekkelijk te maken om kleiner te gaan wonen.
Maar dat is onze eigen keuze geweest door de stemmen voor marktwerking.
Nu heeft deze linkse rakker mooi een paar ton overwaarde. Kan ik straks een mooie villa kopen op Cuba, in Venezuela of in Noord-Korea .
- Enzzo
- Forum-lid HC
Een inkomen is niet per definitie gelieerd aan huidige arbeid hè
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Denk je echt dat we de weg op gaan van Duitsland in de jaren 30 van de vorige eeuw.
Door deze woorden nu te gebruiken halen je elke betekenis van deze woorden onderuit.
De geesten beginnen te rijpen.
Bron: De standaard, en die kan je niet echt van rechtse sympathieën verdenken.In hun verkiezingsmanifest maken de Europese christendemocraten een rechtse bocht rond migratie. Een voorstel om asielzoekers over te brengen naar een “veilig derde land”, doet denken aan het gecontesteerde Rwanda-plan in het VK.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend