Weegschaal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Wat is precies je vraag?
Wij hebben hier een Garmin weegschaal, daar is wel langs te zien hoe je gewicht en samenstelling van het gewicht wijzigt. Alleen de exacte gegevens zijn niet heel nauwkeurig. Volgens Garmin is mijn vetpercentage bijvoorbeeld 16%, volgens de sportarts 13 en volgens de weegschaal van de keuringsarts via het werk 8.
Wij hebben hier een Garmin weegschaal, daar is wel langs te zien hoe je gewicht en samenstelling van het gewicht wijzigt. Alleen de exacte gegevens zijn niet heel nauwkeurig. Volgens Garmin is mijn vetpercentage bijvoorbeeld 16%, volgens de sportarts 13 en volgens de weegschaal van de keuringsarts via het werk 8.
Je beantwoord de vraag alnauwkeurigheid.scottwilko schreef: ↑08 mar 2024 18:40 Wat is precies je vraag?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
En dan denk ik dat de weegschaal het dichtstbij zit. 8% is heel laag, dat is me een keer gelukt.scottwilko schreef: ↑08 mar 2024 18:40 Wat is precies je vraag?
Maar dan zie je al je aderen en wasbord heel heel duidelijk en dat was 26 jaar geleden.
-
- Forum-lid HC
Ik denk dat de sportarts het dichtst bij de waarheid zit.
Wat wel prettig is aan de weegschaal, is dat die wel consistent is. Daardoor kan je gewicht en samenstelling wel over langere tijd bekeken worden.
Wat wel prettig is aan de weegschaal, is dat die wel consistent is. Daardoor kan je gewicht en samenstelling wel over langere tijd bekeken worden.
Ik gebruik zo'n ding van Decathlon. Nauwkeurigheid is inderdaad een dingetje. Al kwam mijn vetpercentage redelijk overeen met een meting bij SMA. Maar eerlijk gezegd vind ik de absolute waardes niet zo relevant. Het gaat me meer om periodiek vastleggen en dan de veranderingen zien. Vooruitgang na een periode van fanatiek trainen en andersom na een rustperiode.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!