Canyon
Vanuit kostenoogpunt gaat dat helaas nooit gebeuren. Volgens mij is Trek de enige grote aanbieder die die optie biedt (Project One). Het zou best tof zijn als Canyon dat ook gaat doen, maar de kans is nihil. Het betekent nogal wat voor hun processen / ordering.
Verder bieden andere aanbieders ook hooguit 2 kleuren aan van een bepaald model, steeds vaker zelfs 1 kleur. Het is niet alleen Canyon die dat doet.
Verder bieden andere aanbieders ook hooguit 2 kleuren aan van een bepaald model, steeds vaker zelfs 1 kleur. Het is niet alleen Canyon die dat doet.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39947
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Pinarello My way.
En sowiso bij Pina al veel meer keuze uit kleuren zo uit het schap.
Bij Scott zie je ook al paar jaar dat saaiheid troef is, op een uitzondering na. Fabrikanten durven geen kleur te kiezen, veel te bang dat ze ergens mee blijven zitten. Suffe kleuren verkoopt blijkbaar voor de massa. Dat heet dan 'tijdloos'
En sowiso bij Pina al veel meer keuze uit kleuren zo uit het schap.
Bij Scott zie je ook al paar jaar dat saaiheid troef is, op een uitzondering na. Fabrikanten durven geen kleur te kiezen, veel te bang dat ze ergens mee blijven zitten. Suffe kleuren verkoopt blijkbaar voor de massa. Dat heet dan 'tijdloos'
Less is bore
Merida zou er mee gaan beginnen, heb ik gelezen. Eerst in Taiwan en later wereldwijd. Ridley/Eddy Merckx, Orbea hebben het. Wilier voor bepaalde modellen.
Bianchi had het.
Zou je je garantie behouden als je een fiets/frame koopt en meteen laat overspuiten?
Bianchi had het.
Zou je je garantie behouden als je een fiets/frame koopt en meteen laat overspuiten?
Time is (almost) on my site
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39947
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat laatste snap ik . Dat gaat dan via de spuiter. Het gaat mij er vooral om dat ik garantie behoud op productie- en materiaalfouten. Binnenkort gaat mijn jacht op een nieuwe fiets beginnen (Canyon Endurace staat op de long list) en dit zou een punt kunnen zijn waarop ik een fiets wel of niet koop.
Time is (almost) on my site
Noem je precies een merk op dat mijn long list (nog) niet gehaald heeft.
Time is (almost) on my site
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39947
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Spesh mist een goede racer die net ff minder lang en diep is dan de Tarmac. Ben er van overtuigd dat daar een grote markt voor is.
Less is bore
Daar ging het mij inderdaad om. Er rijden zat mensen rond op een Aeroad, die niet past, omdat de geo gewoon te racy is. Dus de Endurace was een beter alternatief geweest ...MarkVeenstra schreef: ↑11 mar 2024 10:10 aeroad is laag en lang. Dus het moet je passen, je moet er flexibel genoeg voor zijn. Anders zie je concessies, zoals veel spacers onder de stuurpen.
Maar uiteindelijk is het ieders persoonlijke keuze.
Dus ja, "als het past" is het prima, maar "als het past" dan ging dat advies van Kiekeboe voor de Endurace waarschijnlijk ook al niet op
Is ook de reden waarom mijn nieuwe fiets geen Specialized meer is. Te racy voor mij.daniel1975 schreef: ↑11 mar 2024 12:22 Spesh mist een goede racer die net ff minder lang en diep is dan de Tarmac. Ben er van overtuigd dat daar een grote markt voor is.
En de Roubaix, sorry, maar die vind ik echt een misbaksel.