Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een Epic zonder brain….
Less is bore
Dit jaar mag ik op deze machine rijden, geen straf kan ik na 4 ritten melden!
Wel de crank inmiddels vervangen door een Dura Ace, dat doet ‘m vooral optisch toch wel heel goed! Bovendien vond ik het een beetje onzinnig om 2 powermeters te rijden (zat een 4iii op de crank en zelf gebruik ik Assioma pedalen).
Afmontage
Ultegra 12sp Di2
Edco 12-29 cassette (overgezet van mijn Scott)
Tune Wasserträger v2 bidonhouders (idem)
3D geprint S Works Power zadel (idem)
Assioma Favero pedalen (idem)
Stuur/stuurpen van Roval
Specialized T2/T5 28 mm banden (tubeless)
Roval wielen 60/50 mm met DT 350 naven
Wel de crank inmiddels vervangen door een Dura Ace, dat doet ‘m vooral optisch toch wel heel goed! Bovendien vond ik het een beetje onzinnig om 2 powermeters te rijden (zat een 4iii op de crank en zelf gebruik ik Assioma pedalen).
Afmontage
Ultegra 12sp Di2
Edco 12-29 cassette (overgezet van mijn Scott)
Tune Wasserträger v2 bidonhouders (idem)
3D geprint S Works Power zadel (idem)
Assioma Favero pedalen (idem)
Stuur/stuurpen van Roval
Specialized T2/T5 28 mm banden (tubeless)
Roval wielen 60/50 mm met DT 350 naven
Laatst gewijzigd door havana op 12 mar 2024 08:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Remkabel door/langs balhoofd… Flight attendant. Geen Brain. Meer veerweg? Andere geo?
Geen idee of dit ‘m is, maar Pinkbike postte dit in februari.
En van Brujulabike:
Duidelijk een nieuw frame: swatbox onder bidon, dikkere downtube, rankere en gebogen staande achtervork.
Laatst gewijzigd door nespresso op 11 mar 2024 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Een 56 met een paar spacers en een langere stuurpen had ook gepast. Daarmee reed ik tijdens de lancering in Zuid-Limburg. Maar dit past wat mij betreft gewoon beter. Bovendien kwam ik bij het aanzetten tegen het stuur aan op een 56. Ik vond de 56 trouwens aanzienlijk nerveuzer dan de 58.
Ja, dat vind ik nou ook. Had ik 'm zelf gekocht, had ik ook die kleur gekozen (en ook die groep).
Ik ben met mijn 1m93 altijd veroordeeld tot de grootste framemaat (rij nu op een SL8 61) en dan ook nog een paar spacers onder de nok. Maar inderdaad een fijn fietsje in vergelijk met mijn 15 jaar oude Pinarello en een Rose Red Bull X-Lite. Bizar hoe stijf ze zo'n frame tegenwoordig krijgen, en dat met dat ranke bracket.havana schreef: ↑12 mar 2024 08:02Een 56 met een paar spacers en een langere stuurpen had ook gepast. Daarmee reed ik tijdens de lancering in Zuid-Limburg. Maar dit past wat mij betreft gewoon beter. Bovendien kwam ik bij het aanzetten tegen het stuur aan op een 56. Ik vond de 56 trouwens aanzienlijk nerveuzer dan de 58.
knappe fiets, dat groen heeft wel iets!havana schreef: ↑11 mar 2024 21:53 Dit jaar mag ik op deze machine rijden, geen straf kan ik na 4 ritten melden!
Wel de crank inmiddels vervangen door een Dura Ace, dat doet ‘m vooral optisch toch wel heel goed! Bovendien vond ik het een beetje onzinnig om 2 powermeters te rijden (zat een 4iii op de crank en zelf gebruik ik Assioma pedalen).
Afmontage
Ultegra 12sp Di2
Edco 12-29 cassette (overgezet van mijn Scott)
Tune Wasserträger v2 bidonhouders (idem)
3D geprint S Works Power zadel (idem)
Assioma Favero pedalen (idem)
Stuur/stuurpen van Roval
Specialized T2/T5 28 mm banden (tubeless)
Roval wielen 60/50 mm met DT 350 naven