Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 14 mar 2024 17:19

Hoe had hij de onderhandelingen dan moeten voeren? Niet? Gewoon tekenen bij het kruisje?

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 14 mar 2024 17:31

Daar zit wel wat in Hopjes. Alleen vind ik het toch ook wel een politieke gave dat je als tafelgenoot in de onderhandelingen tóch je zin weet te krijgen.

En als ik vanuit mijn onderbuik spreek: misschien is een extraparlemenair kabinet wel de enige optie om uit de impasse te komen in dit land.

Dat dit de democratie-in de zin van gekozen vertegenwoordiging- geen recht aan doet ben ik volledig met je eens.

De grote vraag die nu rest is: wie wordt er dan wel premier?! Hopelijk ook een “extra”

Aan de andere kant: ;)

IMG_1786.jpeg
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

hopjes
Forum-lid

hopjes 14 mar 2024 17:51

klaastuin schreef: 14 mar 2024 17:19 Hoe had hij de onderhandelingen dan moeten voeren? Niet? Gewoon tekenen bij het kruisje?
Als je vooraf zegt dat je van de politieke spelletjes af wil en 100% democratie dan moet je je daaraan houden. Dat heeft niets met onderhandelingen te maken maar met (zelf) respect. Ik vind meermaals huilend weglopen, politieke spelletjes, partij gekonkel niets maar dan ook echt helemaal niets met politiek onderhandelen te maken. Juist omdat hij vooraf riep dat hij van die bestuurscultuur enz af wilde.

Het CDA heeft veel shit over zich heen gehad rond het functie elders gebeuren, ik vind het keurig dat zij niet meegedaan hebben aan zwartmakerij tov Omtzigt.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mar 2024 18:02

En hoeveel Omtzigt stemmers zien Wilders wel zitten? Als hij denkt dat dat de minderheid is, laat hij de democratie zijn werk doen.

Onderhandelingen voeren zonder het spel spelen, is natuurlijk zinloos. Zo kan politiek ook niet zonder die spelletjes gespeeld worden, zeker omdat de rest van de partijen die spelletjes zeker wel spelen.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mar 2024 18:18

Overigens vind ik het vreemd dat degenen die zeggen dat ze op Wilders hebben gestemd als protest, vanwege zijn standpunt over migratie, het afschaffen van het eigen risico in de zorg e.d. niet blij zijn dat alle extreemrechtse bullshit tijdens de onderhandelingen vakkundig uit een eventueel regeerakkoord worden gesloopt.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2024 18:41

Ik denk dat veel mensen gewoon het overzicht kwijt zijn. Ik probeer het best goed te volgen, maar ik kan nog geen chocola maken van hoe het er uit moet komen te zien.
Less is bore

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 14 mar 2024 18:49

Er is in ieder geval veel werk te doen voor het nieuwe kabinet, als we hiermee beginnen te stoppen,

De gemeente Amsterdam verstrekte bijna een miljoen euro subsidie aan Plantage Dok, een kunstcollectief dat zijn ruimte geregeld verhuurt aan Samidoun. Het betreft een mantelorganisatie van de Palestijnse terreurorganisatie PLFP. Samidoun is in diverse landen verboden vanwege het verheerlijken van terreur.

Op vrijdag 15 maart houdt Samidoun in een zaal van het Plantage Dok een discussieavond met Mohammed Khatib, een prominent lid van het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PFLP). Deze Palestijnse terreurorganisatie is berucht vanwege vliegtuigkapingen en moordaanslagen. Ook waren aan de PFLP gelieerde terroristen betrokken bij de pogrom in Israël op 7 oktober. De PFLP staat op de terreurlijsten van de Europese Unie, de Verenigde Staten en Israël. De SGP heeft Kamervragen gesteld over de komst van Khatib.

https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... %20terreur

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 14 mar 2024 19:04

Ik denk dat de onderhandelaars zelf ook niet weten hoe e.e.a. er uit gaat zien. Wat we wel weten is dat Wilders weliswaar een deuk in z'n ego heeft, maar straks in een situatie komt met maximale invloed en minimale verantwoordelijkheid. Ik zag hem liever als premier. Dan zou hij iig ook falen met de volle verantwoordelijkheid van het premierschap.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 14 mar 2024 19:40

Nou dat vind ik niet een heel best uitgangspunt voor het land.

Dan sta je eigenlijk achter de partijen die geen ministers willen leveren.
Ik vind dat nogal wat om als politicus het eigen (partij) belang boven dat van het land te zetten.

Die hopen straks dat het mis gaat en Wilders dan naar 10 zetels keldert, nou dat gaat gewoon niet gebeuren zolang de rest zich nog idioter gedraagt. Dat links zijn hele zielige slechte verleizers. Echt heel erg zielig vind ik dat, veel erger ken ik niet.

De uitslag zint je niet en dan probeer je eigenlijk de democratie af te breken en wil je het liefst zsm nieuwe verkiezingen.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 14 mar 2024 20:05

wasbeer2006 schreef: 14 mar 2024 19:40 Nou dat vind ik niet een heel best uitgangspunt voor het land.

Dan sta je eigenlijk achter de partijen die geen ministers willen leveren.
Ik vind dat nogal wat om als politicus het eigen (partij) belang boven dat van het land te zetten.

Die hopen straks dat het mis gaat en Wilders dan naar 10 zetels keldert, nou dat gaat gewoon niet gebeuren zolang de rest zich nog idioter gedraagt. Dat links zijn hele zielige slechte verleizers. Echt heel erg zielig vind ik dat, veel erger ken ik niet.

De uitslag zint je niet en dan probeer je eigenlijk de democratie af te breken en wil je het liefst zsm nieuwe verkiezingen.
Ik begrijp je betoog niet. Wat heeft links hiermee te maken?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 14 mar 2024 20:08

wasbeer2006 schreef: 14 mar 2024 19:40 .......Dat links zijn hele zielige slechte verleizers. Echt heel erg zielig vind ik dat, veel erger ken ik niet.
Het is al langer geweten dat links zich voorstaat als de grote verdedigers van de democratie zolang die democratie maar links is.
Hoeveel grote betogingen met "rechtse" inslag heb je al gezien?
I know myself like no one else
Nothing to defend

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 14 mar 2024 20:18

Ondertussen wrijft Halsema nog meer in de (schand) vlek

Halsema: demo bij Holocaustmuseum was spontaan, ingrijpen niet mogelijk en verantwoord

De demonstratie die zondagmiddag op de hoek van de Plantage Kerklaan bij de opening van het Holocaustmuseum plaatsvond, was vooraf niet aangemeld en ontstond spontaan. Volgens burgemeester Femke Halsema was er op dat moment geen reden om op basis van de Wet openbare manifestaties (Wom) in te grijpen.

https://www.at5.nl/artikelen/225619/hal ... erantwoord

Gesloten