Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16449
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 mar 2024 19:49

Voor toppers kan er altijd wat meer.
Pogacar, Evenepoel, Van Aert,...... zijn voor sponsors/ploegen renners buiten categorie waar ze heel graag iets anders Xtra voor dien.
Alhoewel er ploegen zijn waar de bomen niet tot in de hemel groeien.
Als je kijkt naar het totaalbudget van de ploeg van der Poel, zelfs met bijpassing van Canyon, dan is het duidelijk dat voor van der Poel er nog andere factoren dan geld meespelen.

En gelijk heeft hij.
I know myself like no one else
Nothing to defend

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5058
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 18 mar 2024 19:53

Hoe zit t met de belastingdruk in Belgie? Want nu MvdP echt serieus geld verdient, lonkt Monaco toch wel lijkt me.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 mar 2024 20:47

Ja of Spanje. Het kan niet veel hoger dan Nederland.
Waarmee ik het niet aanmoedig.

VA gaat natuurlijk ook gewoon naar Red Bull.
Al denk ik dat het niet echt een ploeg voor hem is. Het licht gevoelig maar VA past het best bij een Nederlandse ploeg.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 18 mar 2024 20:58

wasbeer2006 schreef: 18 mar 2024 20:47 Ja of Spanje. Het kan niet veel hoger dan Nederland.
Waarmee ik het niet aanmoedig.

VA gaat natuurlijk ook gewoon naar Red Bull.
Al denk ik dat het niet echt een ploeg voor hem is. Het licht gevoelig maar VA past het best bij een Nederlandse ploeg.
Ik denk dat Van Aert gewoon blijft. Heeft nog een contract t/m 2026.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 19 mar 2024 09:49

Ik acht het ook waarschijnlijker dat de red bull helm van het hoofd van Van Aert gaat, dan dat hij zijn tenue wisselt voor een ander.
Het feit dat ze het contract van Van Der Poel openbreken, zal wel betekenen dat hij aangegeven heeft dat zijn loon onvoldoende was of dat er in zijn oude contract geen ruimte was voor die deal met Canyon.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6206
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 mar 2024 10:25

Ja, of de eerder benoemde lange termijn zekerheid, 2 kanten op:
- vd Poel weet dat het heel lastig is om nog 5 of 10 jaar op dit allerhoogste niveau te blijven, en met resultaten.
- de ploeg wil niet het risico lopen dat vd Poel toch een keer voor de oliedollars nog weg gaat richting een UAE oid.

En in dit geval heeft Canyon natuurlijk een grote vinger in de pap. En daarom denk ik ook dat budget voor de rest van de ploeg relatief weinig afhangt van de beloning voor vd Poel. Als vd Poel weg valt, komt dat budget wat Canyon nu aan vd Poel kwijt is niet ineens zomaar bij de rest van de ploeg terecht gok ik. Dat is veel meer merk/persoon gebonden in geval vd Poel. dan via de ploeg.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 19 mar 2024 10:30

Al zou vdPoel het mooi geweest vinden na 2028, dan nog kan hij prima de fietsen van Canyon promoten natuurlijk met zijn staat van dienst. Eigenlijk denk ik dat hij zich op een gegeven moment op het MTB-en gaat richten met af en toe een veldritje ofzo. Tenminste, als zijn palmares op de weg mooi genoeg is naar zijn zin...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mar 2024 11:49

Kijk maar wat Ten Dam nu nog doet voor bij Spesh. Dat kan Vdp in de eerste jaren na het beeindigen van zijn profcarriere ook nog wel een tijdje vasthouden.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16449
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mar 2024 16:55

De winnaar van de Ronde van Catalonië kunnen we al opschrijven.
Volgens mij de compleetste renner van het moment.
Pogacar wint met voorsprong de tweede rit.
Landa wordt 2e vandaag en Vlasov derde.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5182
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 mar 2024 18:46

kxlight schreef: 18 mar 2024 19:53 Hoe zit t met de belastingdruk in Belgie? Want nu MvdP echt serieus geld verdient, lonkt Monaco toch wel lijkt me.
De belastingdruk is in Belgie zeer hoog in zijn totaliteit en hoog wanneer het gaat over inkomen.

Maar gelukkig voor VdP bestaan er constructies voor rijke burgers om geen of weinig belasting te hoeven betalen.
Belastingen is iets voor de middenklasse, de onderklasse heeft geen centen om belastingen op te betalen en voor de rijken is er een complete industrie die zich bezig houdt met (legale) constructies op te zetten om dat te omzeilen.

Een voorbeeldje, Albert Frere (één van de allerrijkste Belgen) liet een vermogen na van meer dan 6 miljard euro, en de erfgenamen betaalden hier geen of nauwelijks belasting op door constructies. (voor gewone burgers loopt dit voor erfgenamen in rechte lijn, boven de 250 duizend euro al op tot 27%, niet in rechte lijn al meer dan 50%).

Ook voor inkomensbelasting bestaan zo'n constructies.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 20 mar 2024 10:33

Dan moeten we als Belgen ons dringend inlezen over hoe we de regeltjes correct moeten toepassen?
Pogacar speelt inderdaad met de rest in Catalonië.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 mar 2024 16:26

Pogacar gaat voor een bis nummer in Baskenland!! Die vreet echt alles op dit seizoen, misschien met het idee dat de tour toch al voor Visma is?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie