Tubeless
Zijn die ventielen toevallig van Milkit?
Gewoon toevoegen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid
Iemand van de tubeless community tips voor het plakken van buitenbanden? Heb de speciale plakkers gekocht (van BBB), band ontvet, gaatje geschuurd, plaksel er op, gewacht, plakker erop, weer tubeless gemaakt en opgepompt. Drie keer raden? Lek. Lucht loopt weg waar de plakker zit. Wat te doen?
Michiel
Merkwaardig. Ik doe de band erop, pomp hem op met een gewone vloerpomp, de band plopt keurig, dan draai ik het ventiel eruit om vloeistof in de band te doen en nog nooit is de band dan "ontplopt". Misschien is het probleem dat bij een tyre booster zonder ventiel erin, de drukval te plotseling is? Kun je met die tyre booster de lucht ook langzaam laten weglopen?Djemz schreef: ↑18 mar 2024 15:28 Iedere keer als ik mijn achterband vervang heb ik volgend probleem. Band plopt mooi in de velg zonder ventielkern en tyre booster van schwalbe. Dan koppel ik die tyre booster af en hoor ik weer 2 luide ploppen en zit de band niet meer op zijn plek. Ook als ik de lucht er traag laat uit ontsnappen dan komt de band ook los.
Ik gebruik deze, werkt super: https://www.bike-components.de/en/Tip-T ... -universalfietsvriend schreef: ↑24 mar 2024 10:24 Iemand van de tubeless community tips voor het plakken van buitenbanden? Heb de speciale plakkers gekocht (van BBB), band ontvet, gaatje geschuurd, plaksel er op, gewacht, plakker erop, weer tubeless gemaakt en opgepompt. Drie keer raden? Lek. Lucht loopt weg waar de plakker zit. Wat te doen?
Probeer ze wel zoveel als mogelijk in de midden te plakken.
En goed de handleiding lezen, dus bijv. 5 minuten de lijm laten drogen, voordat je de plakker er op doet.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
iemand een suggestie voor tubeless band die redelijk simpel te monteren is? Ik heb de enve ses banden, goede banden, maar die zijn lastig verkrijgbaar en ik heb een nieuwe nodig aangezien ik vanmorgen meerdere lekken tegelijk had en de band naar de kliko kan.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2