Titanium fietsen
Eens, op een fiets die vertrouwd voelt durf je uiteindelijk harder te gaan. Dat was voor mij altijd een beetje het knelpunt met mijn Koga Kimera, na elke bocht voelde de fiets alsof het sneller kon, maar ik durfde nooit dieper te gaan.
Dag heren van het titanium,
Na jaren krakende carbon fietsen te hebben heb ik mijn zinnen gezet op de J. Guillem Orient. Heeft er iemand hier deze prachtige fiets en wat ervaring ermee? Ik zou voor een mooie afgewerkte build gaan, maar twijfel wat tussen deze en de Reilly Fusion. Die gaat nog wat meer de hoogte in qua prijs en geen dealers in België te bespeuren. Daarom dat ik voor de Nederlandse makelij zou gaan.
Iemand lange ervaring met J. Guillem?
Dank!
Na jaren krakende carbon fietsen te hebben heb ik mijn zinnen gezet op de J. Guillem Orient. Heeft er iemand hier deze prachtige fiets en wat ervaring ermee? Ik zou voor een mooie afgewerkte build gaan, maar twijfel wat tussen deze en de Reilly Fusion. Die gaat nog wat meer de hoogte in qua prijs en geen dealers in België te bespeuren. Daarom dat ik voor de Nederlandse makelij zou gaan.
Iemand lange ervaring met J. Guillem?
Dank!
Ik heb er destijds ook naar gekeken voor ik die van mij liet maken. Voor mij was een Press fit bottom bracket in een metalen frame was voor mij een afknapper. Dat hadden ze toen op zowel de Orient als de Major. Zeker voor de thuissleutelaar is een geschroefd bottom bracket veel makkelijker. Als je dat type press fit combineert met Sram DUB krijg je hele dunne lagers (+/- 5mm) die vaak niet lang mee gaan. Daarnaast kunnen bij een mechanisch groepset de kabels soms wat raar lopen omdat alle kabels aan dezelfde kant naar binnen gaan. Verder is het een prima fiets.Frodo23 schreef: ↑18 mar 2024 08:27 Dag heren van het titanium,
Na jaren krakende carbon fietsen te hebben heb ik mijn zinnen gezet op de J. Guillem Orient. Heeft er iemand hier deze prachtige fiets en wat ervaring ermee? Ik zou voor een mooie afgewerkte build gaan, maar twijfel wat tussen deze en de Reilly Fusion. Die gaat nog wat meer de hoogte in qua prijs en geen dealers in België te bespeuren. Daarom dat ik voor de Nederlandse makelij zou gaan.
Iemand lange ervaring met J. Guillem?
Dank!
Ik zie dat de nieuwe Orient wel een T47 bottombacket heeft. Dus als je de styling mooi vind is er niks mis mee.
Je zou kunnen kijken of ze bij Waltly een frame naar jouw smaak kunnen maken. Volgens mij kun je zelf aangeven waar je welke ophangpunten en kabelingangen wilt hebben. Vergt wel een hoop communicatie met de bouwer.
Maar je zou ook bijvoorbeeld voor zoiets kunnen gaan? https://jguillem.com/bike/atalaya-gravel
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10
Moots vamoots rcs ook. Wel niet de goedkoopste
Op de J Guillem Major passen spatbord en 35 millimeter. Of het tegelijk kan weet ik niet. Dan zou je J.W. een mailtje moeten sturen. Hij kan je daar vast bij helpen.