Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
21 mar 2024 12:28
hopjes schreef: ↑21 mar 2024 10:30
Dijkgraaf en van Zwol benoemd als informateurs voor het te vormen kabinet. Verrassend dat deze politieke zwaargewichten deze klus gaan doen, na eerder al Plasterk en Putters. Misschien een eye-opener voor degenen die tot nu toe niet veel verder komen dan het pvv-bashen.
Over bashen gesproken, bijna elke avond zit Laurens Dassen bij Op1 z’n best te doen..
Ps
Krijgen ze in Brussel toch waarschijnlijk hun zin,
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4538897 ... ten-denken
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
21 mar 2024 12:32
Over bashen gesproken, bijna elke avond zit Laurens Dassen bij Op1 z’n best te doen..
Dat valt nogal mee. Vooral dat "bijna elke avond". Toevallig nu twee keer achter elkaar? (Ik ben geen Dassen aanhanger"
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
21 mar 2024 13:18
mao schreef: ↑21 mar 2024 12:28
hopjes schreef: ↑21 mar 2024 10:30
Dijkgraaf en van Zwol benoemd als informateurs voor het te vormen kabinet. Verrassend dat deze politieke zwaargewichten deze klus gaan doen, na eerder al Plasterk en Putters. Misschien een eye-opener voor degenen die tot nu toe niet veel verder komen dan het pvv-bashen.
Ps
Krijgen ze in Brussel toch waarschijnlijk hun zin,
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4538897 ... ten-denken
Dat betekent dus dat Oekraïne een bondgenoot is die we maximaal moeten steunen.
De vraag is vooral hor betrouwbaar het is. Vooralsnog hebben ze de grootste problemen tegen onze afdankertjes. Een grondoorlog tegen een navo-land wordt dan per definitie één grote flop, ook met oorlogseconomie.
Ik denk eerlijk gezegd dat het meer bedoeld is om de navo-neuzen weer een beetje dezelfde kant op te krijgen.
Campagnolo Ultra Dork
-
marsman
- Forum-lid
marsman
21 mar 2024 14:21
Ik hoop in godsnaam dat Poetin en de hoge heren / dames in het westen blijven nadenken. Toch denk ik dat vooral Rusland z'n gemak wel zal houden. Zij zullen de eerste zet niet snel doen. Oekraïne vergt nu alle aandacht en resources. Poetin gaat echt niet snel een tweede front in Polen (of Denemarken zoals in het artikel benoemd wordt
) openen. Dat is 100% harakiri.
T'is meer dat Macron olie op het vuur heeft gegooid.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
hopjes
- Forum-lid
hopjes
21 mar 2024 15:05
Ernie C. schreef: ↑21 mar 2024 11:52
En de rechtstatelijkheid van een nieuw kabinet, moet gaan blijken uit de resultaten van de onderhandelingen.
Wellicht hebben die zwaargewichten goede hoop dat Wilders nog meer extreemrechtse keutels intrekt.
hahaha ja zo kun je het ook brengen.
Je wekt niet de indruk de politiek al langere tijd en objectief te volgen. Je blijft maar roepen over extreem rechts en anti milieu... accepteer toch eens dat er mensen zijn met een andere mening dan de jouwe. We leven in een democratie!
Als er mensen zijn die tegen al die klimaat plannen (belasting geld) zijn dan betekend dat niet dat ze anti-milieu zijn.
Als er mensen zijn die tegen de steeds verder gaande islamisering van ons land zijn(mede mogelijk gemaakt door progressief links) dan betekend dat niet dat dat rascisten of nazi's zijn.
Als je denkt dat die steeds verdergaande islamisering wel mee valt ;
- hoofddoekjes boa's
- pro-palestina demonstratie onlangs in Amsterdam bij de Portugese synagoge
- groeiend aantal moslims (CBS)
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
21 mar 2024 15:58
Is er werkelijk iemand die de landelijke politiek objectief volgt? Vind het een vrij nutteloze opmerking. Ik krijg ook niet de indruk dat jij vrij bent van vooroordelen en vooringenomenheid. Uiteindelijk heeft iedereen een visie op wat volgens hen de juiste manier is en door geroeptoeter van links en rechts worden wij wellicht aan het wankelen gebracht, maar waarschijnlijker is dat het geroeptoeter van de ander, je sterkt in je eigen mening. Als politici een genuanceerd verhaal af zouden steken, waarin lelijke oneliners worden weggelaten, plannen worden gepresenteerd die haalbaar zijn, dan haakt het volk af. Nu heb je volksmenners zoals Klaver, Timmermans, Van der Plas, Wilders en Yesilgöz. En het volk praat ze na. Ik snap werkelijk niet waarom Nederland zo gepolariseerd is.
En rascist doet pijn in mijn ogen, het is racist en anders niet.
-
hopjes
- Forum-lid
hopjes
21 mar 2024 16:13
ColumsbusMJ schreef: ↑21 mar 2024 15:58
Is er werkelijk iemand die de landelijke politiek objectief volgt? Vind het een vrij nutteloze opmerking. Ik krijg ook niet de indruk dat jij vrij bent van vooroordelen en vooringenomenheid. Uiteindelijk heeft iedereen een visie op wat volgens hen de juiste manier is en door geroeptoeter van links en rechts worden wij wellicht aan het wankelen gebracht, maar waarschijnlijker is dat het geroeptoeter van de ander, je sterkt in je eigen mening. Als politici een genuanceerd verhaal af zouden steken, waarin lelijke oneliners worden weggelaten, plannen worden gepresenteerd die haalbaar zijn, dan haakt het volk af. Nu heb je volksmenners zoals Klaver, Timmermans, Van der Plas, Wilders en Yesilgöz. En het volk praat ze na. Ik snap werkelijk niet waarom Nederland zo gepolariseerd is.
Mijn opmerking mbt objectief volgen is omdat Ernie aangeeft dat die zwaargewichten wellicht goede hoop hebben dat Wilders extreemrechtse keutels intrekt. Als je enigszins op de hoogte bent van het wel en wee van deze heren dan zou je dat niet benoemen.
Ik geef juist aan dat we in een democratie leven en dat mensen moeten accepteren dat er meerdere meningen zijn. Ik begrijp redelijk goed waarom Nederland zo gepolariseerd is, bijzonder dat jij dat niet begrijpt gezien je post.
Ik heb gisteren het debat gevolgd, jij ook?
Ps, je hebt gelijk mbt racist! Ik hoop dat de pijn in je ogen snel verdwijnt... ik tiep vaak erg snel en vind het zonde van mijn tijd om alles na te lezen op spelfauten. 1000maal sorry, ik gebruik die tijd dan weer om te fietsen!
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
21 mar 2024 16:18
Ik heb het debat gisteren niet gevolgd, ik was te druk met fietsen.
-
klaastuin
- Forum-lid
klaastuin
21 mar 2024 16:27
hopjes schreef: ↑21 mar 2024 16:13
Ik geef juist aan dat we in een democratie leven en dat mensen moeten accepteren dat er meerdere meningen zijn.
Ik accepteer wel dat er andere meningen zijn. Sommige mensen hebben meningen waarvan ik denk "mwoah, daar denk ik net even iets anders over", maar er zijn ook mensen met een mening die ik ronduit verachtelijk vind. En dat zal ik zeggen ook als het ter sprake komt. Of mag dat dan weer niet?
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
21 mar 2024 16:34
hopjes schreef: ↑21 mar 2024 16:13
ColumsbusMJ schreef: ↑21 mar 2024 15:58
Mijn opmerking mbt objectief volgen is omdat Ernie aangeeft dat die zwaargewichten wellicht goede hoop hebben dat Wilders extreemrechtse keutels intrekt. Als je enigszins op de hoogte bent van het wel en wee van deze heren dan zou je dat niet benoemen.
Ik geef juist aan dat we in een democratie leven en dat mensen moeten accepteren dat er meerdere meningen zijn. Ik begrijp redelijk goed waarom Nederland zo gepolariseerd is, bijzonder dat jij dat niet begrijpt gezien je post.
Ik heb gisteren het debat gevolgd, jij ook?
Ps, je hebt gelijk mbt racist! Ik hoop dat de pijn in je ogen snel verdwijnt... ik tiep vaak erg snel en vind het zonde van mijn tijd om alles na te lezen op spelfauten. 1000maal sorry, ik gebruik die tijd dan weer om te fietsen!
Overigens ben ik wel benieuwd waarom Nederland volgens jou gepolariseerd is. Ik denk dat het komt omdat de eigen mening met hand en tand verdedigd wordt en daarbij niet naar de ander wordt geluisterd.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
21 mar 2024 17:02
Ernie C. schreef: ↑21 mar 2024 11:45
Als je als linkse rakker in een extreemrechts, anti-milieukabinet gaat zitten, ben je niet goed bij je hoofd en kun je behalve verbannen worden uit de partij ook beter uit de politiek in zijn geheel verdwijnen en ergens op een sociale werkplaats gaan werken.
En dat geldt precies hetzelfde voor rechtse politici in een extreemlinks kabinet.
Inhoudelijk heb je helemaal gelijk.
Maar de manier waarop Jetten dat roeptoeterde is net zo polariserend als waar hij anderen van beticht. Los van het feit dat het niet per definitie aannemelijk is dat er een D66er gevraagd wordt kun je ook eerst afwacht WAAR je voor gevraagd wordt en het dan inhoudelijk beoordelen. Maar nee, de loopgraven worden aan links en rechts nog eens extra uitgediept.
Less is bore
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
21 mar 2024 17:18
Het merendeel van de onderdelen van het partijprogramma die ik als extreemrecht beschouw, zijn volgens de grondwet onmogelijk en daarmee per definitie dus niet rechtstatelijk. Dat lijkt mij niet zo ingewikkeld.
En ik begrijp de gedachte dat mensen op Wilders stemmen omdat ze bepaalde zaken beu zijn. Ik vind het alleen zorgwekkend dat mensen dat extreme gedachtengoed op de koop toenemen.
Aan de ene vind ik het gedachtengoed verachtelijk, aan de andere kant vind ik het ook oerstom hoe de rest van de politiek (inclusief links!) het zover heeft laten komen.
Je moet wel echt een woke-Randstadbubbel of compleet van de maatschappij afgesloten villawijk leven als je dit niet zag aankomen.
Campagnolo Ultra Dork