Politiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hoe komen die oud politici daar dan terecht?
Less is bore
Old boys network. Overigens is het niet zo dat veel burgermeesters een linkse achterban hebben. Dat wordt vaak zo geframed, maar dat is een broodje aap. De meeste komen van het CDA en VVD https://www.politiekeambtsdragers.nl/pu ... maart-2023.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid HC
Deze twee berichten staan naast elkaar in de NOS app.....
Hoe leg je al dat gelul dan uit aan je mensen.
'VS waarschuwt Oekraïne vanwege aanvallen op Russische olieraffinaderijen' - https://nos.nl/l/2513737
Grote aanval Rusland op energiesector Oekraïne, ruim miljoen mensen zonder stroom - https://nos.nl/l/2513744
Hoe leg je al dat gelul dan uit aan je mensen.
'VS waarschuwt Oekraïne vanwege aanvallen op Russische olieraffinaderijen' - https://nos.nl/l/2513737
Grote aanval Rusland op energiesector Oekraïne, ruim miljoen mensen zonder stroom - https://nos.nl/l/2513744
Solliciteren. En dan sollicitatiegesprek met vertrouwenscommissie van de gemeenteraad. Zit daar een een deel netwerk in? Vast. Maar ik zie niet hoe een ander systeem dat gaat veranderen. Of je moet oud politici helemaal weren. Maar dan mis je ook de goede.
Uw privacy word stilletjes verder beperkt, uiteraard zal het geen item bij Op1 zijn vanavond.
EP-commissies stemmen voor verbod op cashbetalingen vanaf 3.000 euro
Deze EU-oorlog tegen contant geld zal vervelende gevolgen hebben!", waarschuwt Patrick Breyer, Europarlementariër voor de Piratenpartij. "Samenlevingen over de hele wereld hebben duizenden jaren geleefd met privacybeschermend contant geld. Met de sluipende afschaffing van cash bestaat er een risico van negatieve rentetarieven en het risico dat banken op elk moment de geldvoorziening kunnen afsluiten. De afhankelijkheid van banken neemt in een alarmerend tempo toe. Deze financiële ontzegging van rechten moet worden gestopt."
https://www.security.nl/posting/835112/ ... 3_000+euro
EP-commissies stemmen voor verbod op cashbetalingen vanaf 3.000 euro
Deze EU-oorlog tegen contant geld zal vervelende gevolgen hebben!", waarschuwt Patrick Breyer, Europarlementariër voor de Piratenpartij. "Samenlevingen over de hele wereld hebben duizenden jaren geleefd met privacybeschermend contant geld. Met de sluipende afschaffing van cash bestaat er een risico van negatieve rentetarieven en het risico dat banken op elk moment de geldvoorziening kunnen afsluiten. De afhankelijkheid van banken neemt in een alarmerend tempo toe. Deze financiële ontzegging van rechten moet worden gestopt."
https://www.security.nl/posting/835112/ ... 3_000+euro
Dat je niet meer met een zak gouden dukaten kunt betalen?
Enerzijds zorgwekkende controle van de overheid. Anderzijds is de onderwereld zo machtig geworden dat er ik begrijp dat ze iets moeten doen. Helaas zal het wat dat betreft mosterd na de maaltijd blijken en voornamelijk de koers van de bitcoin en andere crypto doen stijgen en zorgen voor nog meer kapsalons, autoverhuurbedrijfjes, wasserettes e.d. waar je nooit een hond binnen ziet.
Blijft alleen de controle op de welwillende burger over.
Enerzijds zorgwekkende controle van de overheid. Anderzijds is de onderwereld zo machtig geworden dat er ik begrijp dat ze iets moeten doen. Helaas zal het wat dat betreft mosterd na de maaltijd blijken en voornamelijk de koers van de bitcoin en andere crypto doen stijgen en zorgen voor nog meer kapsalons, autoverhuurbedrijfjes, wasserettes e.d. waar je nooit een hond binnen ziet.
Campagnolo Ultra Dork
De brave controlerende instanties werken mss 20 uur effectief per week,economie gaat 24 uur per dag door.Ernie C. schreef: ↑24 mar 2024 03:10 Dat je niet meer met een zak gouden dukaten kunt betalen?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Als je denkt dat het zo werkt, geeft niks hoor bij justitie zijn ze ook niks wijzer, het gebeurt voor ieders ogen en blijkbaar ziet niemand het.
Zowel op grote als op kleine schaal stroomt het geld gewoon naar de onderwereld.
Uiteraard is crypto hierbij handig maar niet noodzakelijk.
Het maakt vrijwel niet uit waar je bent, overal is het volop aanwezig.
Ik krijg zelf steeds meer het vermoeden dat er een soort duivels verband is tussen overheid en onderwereld zoals je in de middeleeuwen had tussen kerk en elite. Beide roven er naarstig op los, de belastingbetaler heeft geen benul.
-
- Forum-lid HC
Je mag wel contant betalen boven de 3000 euro, alleen moet je dan wel aantonen waar het vandaan komt.
Als je dat niet kan.
Enerzijds snap ik het uiteraard wel. Maar de echte criminelen vinden/hebben wel een andere manier.
Crypto, de bekende 0km leasecontracten en allelei winkeltjes.
Het probleem met deze regels is dat het steeds een stapje verder gaat.
Hoever ben je bereid je vrijheid op te geven voor (schijn)veiligheid en/of een op papier eerlijker beleid.
Als je dat niet kan.
Enerzijds snap ik het uiteraard wel. Maar de echte criminelen vinden/hebben wel een andere manier.
Crypto, de bekende 0km leasecontracten en allelei winkeltjes.
Het probleem met deze regels is dat het steeds een stapje verder gaat.
Hoever ben je bereid je vrijheid op te geven voor (schijn)veiligheid en/of een op papier eerlijker beleid.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Bij ons om de hoek zit een kapperszaak waar zelden iemand op de kappersstoel te zien is. (Ik kom er dagelijks langs als ik in NL ben)
Wat vooral opvalt is dat er vaak dure, gepimpte auto’s voor de deur staan, allen met UK nummerplaten.
En wat nog meer opvalt is dat er vaak mannen in en uit lopen die kaal zijn en geen baard hebben; kapper?!
Echt een inkoppertje voor de belastingdienst dus. Maar die hebben het waarschijnlijk te druk met toeslagenouders…
Wat vooral opvalt is dat er vaak dure, gepimpte auto’s voor de deur staan, allen met UK nummerplaten.
En wat nog meer opvalt is dat er vaak mannen in en uit lopen die kaal zijn en geen baard hebben; kapper?!
Echt een inkoppertje voor de belastingdienst dus. Maar die hebben het waarschijnlijk te druk met toeslagenouders…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
En ik vermoed dat ze dan beticht worden van etnisch profileren;-)
Less is bore