Bedankt voor het meedenken allemaal
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
enkele antwoorden:
- sram ketting gedeeltelijk gekocht om prijs te drukken. Ook meermaals gelezen dat ketting merk normaal niet uitmaakt behalve wat meer geluid en soms minder duurzaam...
- al 500km zonder problemen gefietst, vandaar mijn verbazing dat het nu ineens mis gaat (vandaag op de baan opnieuw geen problemen)
-ketting leg ik op juiste tanden, anders merk je meteen dat het niet gaat. Ik leg ze erop, maar moest dan telkens hem 'erin' duwen om ketting mooi op tandwiel te krijgen. Vanaf ik enkel meters kan doorfietsen en genoeg druk kan zetten 'duwt' het precies alles weg en past ketting er terug mooi op.
-in de winter enkele renners in amateur cyclocross met o.a. 6800 en 1x11 zien rijden, dus waarom zou het dan niet lukken op mijn fiets?
Ketting is waarschijnlijk inderdaad wat lang, kan zeker wel wat korter. Wou hem juist niet te kort maken, mocht ik toch een clutch derailleur nodig hebben is men ketting dan nog niet te kort.
Eerst nog eens met gewone olie proberen, eventueel inkorten en anders een andere ketting.
Iemand alvast tips voor een beter passende ketting?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)