Heeft er iemand ervaring met wintertenen (opgezwollen, beenhard, blauwe plekken, onbeweeglijk, uitermate pijnlijk).
Koud of niet, ze zijn er.
Zijn er adequate remedies?
Wintertenen - remedie?
-
- Forum-lid
motorbiker
-
- Forum-lid
Je tenen goed insmeren met vaseline,
Helpt bij mij perfect
Helpt bij mij perfect
-
- Forum-lid
Er zijn van die inlegzooltjes in de markt die op batterijen werken. Schijnt te werken.
Vaseline zal ik eens proberen, zal wel bende worden in de sokken
Vaseline zal ik eens proberen, zal wel bende worden in de sokken
-
- Forum-lid HC
Koud-warm wisselbad nemen. Homeopatisch middelen wellicht Cardiflor (erge jeuk te voorkomen), Hyperisan (A. Vogel) of Abroflor van VSM. Tenen insmeren met tijgerbalsem.
What makes the boat go faster?
Met tijgerbalsem zou ik uitkijken, dat is straf spul voor toch al geïrriteerde huid.
Als je het erg hebt, lijkt een bezoekje aan de dokter mij ook geen overbodige luxe.
Verder valt me op dat je geen jeuk noemt als symptoom, terwijl dat toch meestal het meest opvallende/erge is. Zijn het echt wel wintertenen, niet iets anders?
Googlen op wintertenen geeft verder een hoop tips en adviezen, maar wat het waard is... ???
Louise
Als je het erg hebt, lijkt een bezoekje aan de dokter mij ook geen overbodige luxe.
Verder valt me op dat je geen jeuk noemt als symptoom, terwijl dat toch meestal het meest opvallende/erge is. Zijn het echt wel wintertenen, niet iets anders?
Googlen op wintertenen geeft verder een hoop tips en adviezen, maar wat het waard is... ???
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
Ik heb er vroeger ook last van gehad, niets hielp, vet, zalf, inenting e.d. Tot ik eens hoorde dat ochtendurine een remedie was. Het klinkt een beetje vies, maar het hielp wel ! Daarna nooit meer last gehad. Volgende winter toch maar proberen.
Wat deed je met die urine dan ?
Ik heb het ook, wat ik vroeger veel gedaan heb is op mijn blote voeten door de sneeuw lopen. Daardoor voelde ik het een heel tijd niet. Ook heb ik wel injecties gehad maar dat doen ze tegenwoordig niet meer.
Afgelopen winter gelukkig minder last gehad dan anders, ik heb het vooral als er sneeuw aankomt. Misschien moet ik gebruik gaan maken van mijn tenen, kan ik in de winter voorspellen als er sneeuw aankomt
Ik heb het ook, wat ik vroeger veel gedaan heb is op mijn blote voeten door de sneeuw lopen. Daardoor voelde ik het een heel tijd niet. Ook heb ik wel injecties gehad maar dat doen ze tegenwoordig niet meer.
Afgelopen winter gelukkig minder last gehad dan anders, ik heb het vooral als er sneeuw aankomt. Misschien moet ik gebruik gaan maken van mijn tenen, kan ik in de winter voorspellen als er sneeuw aankomt
-
- Forum-lid
Zomersok, boterhamzakje ervoor, wintersok, schoen en winter overschoen aan. Beetje omslachtig maar heb wel geen koude voeten.