Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
28 mar 2024 20:08
raven14 schreef: ↑28 mar 2024 15:02
Mehekachtohapi schreef: ↑28 mar 2024 13:51
Huidge M3 Touring zou trouwens mijn keuze zijn als ik het geld had.
Ik heb ermee getest. Enfin, met de nieuwe 4x4 M4 (en ik heb de vorige M4 gehad, nog nooit zo snel een wagen terug verkocht
). Geef mij maar de M340i dan, meer uitgebalanceerd geheel. Die M4/M3 is imho te hard, te luid en te brutaal voor een daily. De vierwielaandrijving neemt een deel van dat laatste argument weg, maar dan nog. De turbomotor van een recente Porsche 911 Carrera S bvb is veel geleidelijker in zijn vermogensafgave dan die van de M4.
Wat grappig, ik zou ook liefst een M3 touring willen (of een M5), maar hele discussie met mijn zoon. Een 340i met een lichte Turing tot 450pk geeft denk ik een veel fijnere auto of je moet regelmatig het circuit op gaan.
Het goede nieuws is dat ik er toch geen geld voor heb/iets anders wil laten.
Alhoewel een 340i uit Duitsland van 3 jaar, krijg ik toch bijna rond als ik mijn mobiliteitsbudget laat uitbetalen.
Het is meer het risico op dure reparaties
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 9089
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
28 mar 2024 20:17
wasbeer2006 schreef: ↑28 mar 2024 20:08
raven14 schreef: ↑28 mar 2024 15:02
Mehekachtohapi schreef: ↑28 mar 2024 13:51
Huidge M3 Touring zou trouwens mijn keuze zijn als ik het geld had.
Ik heb ermee getest. Enfin, met de nieuwe 4x4 M4 (en ik heb de vorige M4 gehad, nog nooit zo snel een wagen terug verkocht
). Geef mij maar de M340i dan, meer uitgebalanceerd geheel. Die M4/M3 is imho te hard, te luid en te brutaal voor een daily. De vierwielaandrijving neemt een deel van dat laatste argument weg, maar dan nog. De turbomotor van een recente Porsche 911 Carrera S bvb is veel geleidelijker in zijn vermogensafgave dan die van de M4.
Wat grappig, ik zou ook liefst een M3 touring willen (of een M5), maar hele discussie met mijn zoon. Een 340i met een lichte Turing tot 450pk geeft denk ik een veel fijnere auto of je moet regelmatig het circuit op gaan.
Het goede nieuws is dat ik er toch geen geld voor heb/iets anders wil laten.
Alhoewel een 340i uit Duitsland van 3 jaar, krijg ik toch bijna rond als ik mijn mobiliteitsbudget laat uitbetalen.
Het is meer het risico op dure reparaties
Ingetogen Alpina B3 toch wel een jongensdroom.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
28 mar 2024 21:19
Nou vooral de motor en karakter.
Uiterlijk vind ik niet zo. Die wielen zijn wel heel 1980.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40230
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
28 mar 2024 21:20
Ik heb wel eens in een 440i mogen rijden. Dat is echt wel ultiem comfortabel snel reizen hoor. Die motor-bak combi is zo fijn: ruim voldoende power, maar enorm comfortabel toegankelijk.
Less is bore
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 9089
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
28 mar 2024 22:13
wasbeer2006 schreef: ↑28 mar 2024 21:19
Nou vooral de motor en karakter.
Uiterlijk vind ik niet zo. Die wielen zijn wel heel 1980.
De kenner weet dan precies wat voor een auto naast hem staat.
Ice Wit of Grijs met hoogglans Zwart afgewerkt Zwarte 20” wielen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
29 mar 2024 07:09
Ik stond deze week achter een B7, dat vind ik niet echt een auto voor een alpine refinement.
Maargoed ieder zijn ding.
Een 340I touring en dan wat laten aanpassen door een ACschnitzer, Bak en motor iets optimaliseren.
Niet perse voor het vermogen, maar meer voor het comfort.
Maarja nu rijd ik al veel te snel te hard met de helft van het vermogen. Er is in NL natuurlijk geen lol meer aan.
-
raven14
- Forum-lid
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25
raven14
29 mar 2024 10:21
wasbeer2006 schreef: ↑29 mar 2024 07:09
Een 340I touring en dan wat laten aanpassen door een ACschnitzer, Bak en motor iets optimaliseren.
Niet perse voor het vermogen, maar meer voor het comfort.
Imho heb je daar niks aan, voor zo'n wagen.
Ik treed Daniel bij, die Mx40i hebben de perfecte motor/bak combinatie. Niks aan veranderen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
29 mar 2024 15:30
Je hoort toch wel hele goede verhalen over die aanpassingen ook bij de M modellen.
Komt niet extreem veel vermogen bij, maar nog wat meer "driveability" Natuurlijk de laatste kers
De 330i vond ik ook al near perfect. Is ook al zat.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40230
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
29 mar 2024 16:17
330i touring wil ik zo voor tekenen hoor
Less is bore
-
kxlight
- Forum-lid HC
- Berichten: 5121
- Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05
kxlight
29 mar 2024 16:18
daniel1975 schreef: ↑29 mar 2024 16:17
330i touring wil ik zo voor tekenen hoor
Op zich wel maar met 4-pitter toch net wat minder lekker dan oorspronkelijke 6 in lijn
-
Stancke
- Forum-lid
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38
Stancke
29 mar 2024 21:51
Mehekachtohapi schreef: ↑28 mar 2024 13:51
Huidge M3 Touring zou trouwens mijn keuze zijn als ik het geld had.
Hellow
Blijft kleven op het wegdek, zelfs op zijn zij
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
-
Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Enzzo
29 mar 2024 23:14
Hahaha; de wens voor een snelle BMW. Dit is het “boys will be boys” topic
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind