Giant
Is idd standaard stapel die ik erbij kreeg, maar omdat ik lekker wilde fietsen dit weekend hem zo meegenomen en vanaf hier ga ik even testen en dan over enkele weken hem in def. positie zetten. Zal vermoedelijk 1,5 cm af gaan als ik kijk naar setup oude giant en gravelbike.
Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...
Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...
Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
@kornuit,
Levendig zou ik eerder zeggen Maar ik moet zeggen, afgelopen weekeinde is de TCR mee de bergen in geweest en dat is heel goed bevallen. Misschien wel beter dan ik op voorhand had bedacht. Want in de paar korte ritten hier op het vlakke merk je zeker dat de TCR een vast hand vraagt. Dus ik had vraagtekens vooral bij het dalen op hoge snelheid. Maar ik heb zaterdag meerdere malen iets over de 70km/u gereden en daar heb ik mij geen moment onbehaaglijk bij gevoeld. En dat terwijl er best een redelijk stevige fohn uit het zuiden blies. Mijn zoon wilde graag hoge wielen op zijn TCR. Ik heb hem verteld, dat is niet handig in de bergen. Hij heeft afgelopen zaterdag dat aan den lijve ondervonden met die wind. Hij is ineens heel tevreden met de 36mm velgen.
Levendig zou ik eerder zeggen Maar ik moet zeggen, afgelopen weekeinde is de TCR mee de bergen in geweest en dat is heel goed bevallen. Misschien wel beter dan ik op voorhand had bedacht. Want in de paar korte ritten hier op het vlakke merk je zeker dat de TCR een vast hand vraagt. Dus ik had vraagtekens vooral bij het dalen op hoge snelheid. Maar ik heb zaterdag meerdere malen iets over de 70km/u gereden en daar heb ik mij geen moment onbehaaglijk bij gevoeld. En dat terwijl er best een redelijk stevige fohn uit het zuiden blies. Mijn zoon wilde graag hoge wielen op zijn TCR. Ik heb hem verteld, dat is niet handig in de bergen. Hij heeft afgelopen zaterdag dat aan den lijve ondervonden met die wind. Hij is ineens heel tevreden met de 36mm velgen.
Ride bikes, not tanks!
Ik heb voor tubeless tegenwoordig zo'n klein ding van Dynaplug mee om een gaatje te dichten. Daar zitten twee pluggen in. En een CO2 patroon natuurlijk. Op langere tochten gaat er toch een binnenband mee.giant39 schreef: ↑01 apr 2024 22:38 Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...
Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Rijd zelf met 80mm stuurpen op mijn fietsen, ook mt S, en nerveus wordt een fiets niet snel, wel iets directer.
Ligt meer aan de geometrie van een fiets of ie nerveus of lui, daar doet een 1cm kortere stuurpen niet veel aan af.
Ligt meer aan de geometrie van een fiets of ie nerveus of lui, daar doet een 1cm kortere stuurpen niet veel aan af.
@GIANT39
https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=dynaplug+racer+pro
https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=dynaplug+racer+pro
Mijn ervaring met tubeless is dat ja na lek hoogstens een beetje wil bij pompen, daar lijkt mij CO2 niet het meest geschikte voor.leon1 schreef: ↑02 apr 2024 07:11Ik heb voor tubeless tegenwoordig zo'n klein ding van Dynaplug mee om een gaatje te dichten. Daar zitten twee pluggen in. En een CO2 patroon natuurlijk. Op langere tochten gaat er toch een binnenband mee.giant39 schreef: ↑01 apr 2024 22:38 Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...
Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Als een lek niet direct wil dichten en je band plopt uit de velg (nog nooit gehad, maar het kan) dan is het wel handig om hem met een co2 weer te kunnen 'ploppen'. Verder idd altijd een pompje bij me om een beetje te kunnen bijpompen.mhr-zip schreef: ↑02 apr 2024 08:16 @GIANT39
https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=dynaplug+racer+pro
Mijn ervaring met tubeless is dat ja na lek hoogstens een beetje wil bij pompen, daar lijkt mij CO2 niet het meest geschikte voor.leon1 schreef: ↑02 apr 2024 07:11Ik heb voor tubeless tegenwoordig zo'n klein ding van Dynaplug mee om een gaatje te dichten. Daar zitten twee pluggen in. En een CO2 patroon natuurlijk. Op langere tochten gaat er toch een binnenband mee.giant39 schreef: ↑01 apr 2024 22:38 Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...
Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 mar 2016 13:55
Onder het motto; durf te vragen.
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een tweedehanfse TCR.
Nu heeft de powermeter alleen de geest gegeven zo lijkt het.
Ik kan hem moeiteloos verbinden met de app en met mijn fietscomputer, enkel worden er geen power outputs gemeten.
Ook niet na kalibreren en update van de software.
Bekend voor anderen?
Het is een Giant power halo.
Is het noodzakelijk om dezelfde spider powermeter te bestellen, of passen andere merken ook?
Groeten,
Paul
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een tweedehanfse TCR.
Nu heeft de powermeter alleen de geest gegeven zo lijkt het.
Ik kan hem moeiteloos verbinden met de app en met mijn fietscomputer, enkel worden er geen power outputs gemeten.
Ook niet na kalibreren en update van de software.
Bekend voor anderen?
Het is een Giant power halo.
Is het noodzakelijk om dezelfde spider powermeter te bestellen, of passen andere merken ook?
Groeten,
Paul
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16458
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een CO² pomp is toch ook heel goed te doseren.
Ik heb deze .
Ter info: Er bestaat een, ondertussen toch uitgebreid, tubeless-topic waar heel wat informatie te vinden is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Nog even een klein uurtje aangerommeld. Toch de stuurpen weer naar onder en dan maar tijdelijk een spacer bovenop. Eerst nog maar wat kilometers maken en dan definitief de juiste hoogte bepalen.
Computermount gemonteerd net als het nieuwe stuur. Ik moet alleen nog een keer de leiding voor de achterrem inkorten. Die heeft nu een te grote boog om het frame.
Computermount gemonteerd net als het nieuwe stuur. Ik moet alleen nog een keer de leiding voor de achterrem inkorten. Die heeft nu een te grote boog om het frame.
Ride bikes, not tanks!
Ik zou niet ten koste van alles zo laag mogelijk willen zitten. Je bovenarmen horizontaal bovenop de hoods en onderin de beugels is een stuk meer aero dan dat je zo diep mogelijk het stuur willen. Je hoofd komt ook nog eens meer in lijn met je rug en je kan meer power leveren vanuit je onderrug. Dat gaat je veel meer opleveren dan een paar grammen winst hier en daar.leon1 schreef: ↑02 apr 2024 21:03 Nog even een klein uurtje aangerommeld. Toch de stuurpen weer naar onder en dan maar tijdelijk een spacer bovenop. Eerst nog maar wat kilometers maken en dan definitief de juiste hoogte bepalen.
Computermount gemonteerd net als het nieuwe stuur. Ik moet alleen nog een keer de leiding voor de achterrem inkorten. Die heeft nu een te grote boog om het frame.
Geef het even de tijd. Ik heb het idee dat je bijna wekelijks je positie wijzigt.