Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
glutendokter
- Forum-lid
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17 sep 2021 09:19
- Locatie: groningen
glutendokter
03 apr 2024 16:28
rene schreef: ↑03 apr 2024 10:33
@glutendokter ; ik heb mijn rimbrake fiets juist met Sram eTap 22 en Dura Ace 9100 remhoeven. Die remmen een stuk beter qua modulatie, en ze zijn beter af te stellen. Fiets zit net onder de grens van 7Kg met Hunt 50mm wielen.
Ik kan altijd weer wisselen deze set is 280 gram de 9100 326 gram hier was 80 gram mee te winnen dat klonk mij beter in de oren dan 34 gram
Deze waren nieuw in doos qua kleur is de combinatie met het frame ook goed
Welke maat fiets hangen eigenlijk aan de weegschalen?
Een S is lichter dan een L maar hoeveel zou dat schelen eigenlijk
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt.
-
rene
- Forum-lid HC
- Berichten: 6459
- Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53
rene
03 apr 2024 17:10
@glutendokter : vaak zijn fabrieks opgave kleine frame maat zonder lak. Tegenwoordig zie je ook vaker grotere maten 54/ 56 met lak gewogen, maar ik weet zeker dat een maatje 50 frame wel 250 gram zal schelen met een maat 58 bijvoorbeeld. Ik fiets op 54cm frame maat zowel de Scott Foil als de BMC Teammachine.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13788
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
04 apr 2024 13:14
Een 56 foil frame HMF is gewoon zwaar, de mijne weegt 1160 en heel veel lak ziet daar niet op. (en de vorige twee 1150 en 1180)
Goed de vork is met 370 gram wel weer licht. Van bv een Supersix is die 425 gram, terwijl dat frame in een 58 wel maar 810 gram was.
-
leon1
- Forum-lid
- Berichten: 3370
- Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25
leon1
04 apr 2024 16:10
Verschil tussen een gelakt frame maat S en een ML TCR is ongeveer 100 gram. Mijn S kwam uit op 955 gram en de ML op 1060 gram. Beide voorvorken (niet ingekort) waren zo goed als hetzelfde gewicht met 359 en 361 gram.
Ride bikes, not tanks!
-
rene
- Forum-lid HC
- Berichten: 6459
- Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53
rene
04 apr 2024 19:17
Vandaag even nieuwe 28mm S Works turbo Rapid air 2 blis tubeless banden gemonteerd op mijn Van Speijk wielen. De banden ( en daar zocht ik ze op ) zijn 28.1-28.3mm werkelijk gemeten dus ideaal voor de BMC. Gewicht incl. 36 gram Ridenow binnenband = 296 gram voor een 28mm band !! Mijn Schwalbe 25mm Pro One Tle die er af kwam is 278 gram..
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
thestudent
04 apr 2024 20:28
Dit is toch niet per se extreem licht voor een 28mm band? Casings worden steeds dunner.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
rene
- Forum-lid HC
- Berichten: 6459
- Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53
rene
04 apr 2024 20:47
thestudent schreef: ↑04 apr 2024 20:28
Dit is toch niet per se extreem licht voor een 28mm band? Casings worden steeds dunner.
260 gram werkelijk gewogen voor een 28mm tubeless ready band is nog steeds 20-25 gram lichter dan de meeste merken denk ik. En dat is toch bijna 10% wat toch aanzienlijk is, een 28mm Schwalbe Pro One Tle woog bij mij werkelijk 290 gram en een Continental GP5000s 28mm was 275 gram.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
thestudent
04 apr 2024 20:50
Panaracer Agilest TLR is 250, maar bicycle rolling resistance woog er een op 235 gram. Er komt nog een FAST versie ofzo bij ( dunner )
https://www.bikeradar.com/news/panarace ... -fast-tyre
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
rene
- Forum-lid HC
- Berichten: 6459
- Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53
rene
05 apr 2024 15:36
Voor de weight weenies hier. Erg licht en erg stijf stuur… ik heb geprobeerd wat flex te vinden met mijn handen stijf onderin de beugel, maar het is geen noodle … gewoon erg stijf stuur !! 40cm breed en 110mm stuurpen. Na montage nog eens goed testen op stijfheid van de stem … nu niet kunnen testen natuurlijk.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13788
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
06 apr 2024 08:54
Dat is zeker licht. Moet ook wel kunnen mijn syncros combo is 320gram en eigenlijk gewoon te hard. Ik vond mijn losse zipp combo fijner.
Nadeel van deze combo,s bv bij scott is dat de overige hardware die je nodig hebt dan weer zoveel zwaarder is dat je er weinig mee opschiet.
-
rene
- Forum-lid HC
- Berichten: 6459
- Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53
rene
06 apr 2024 09:34
@wasbeer : schroefje t.b.v. Wahoo mount is meegewogen in het geheel. En een 3D geprint Wahoo mount weegt ca 25 gram. Ook is dit stuur met een -6* hoek en qua vorm ideaal voor de shifters ( gisteren er op gezet ). Ze staat niet idioot laag en keurig in lijn met het stuur.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
jwkeij
- Forum-lid
- Berichten: 1851
- Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06
jwkeij
22 apr 2024 12:47
En om dit alles even in perspectief te zien....
*gróte knipoog*
https://ridefar.info/bike/cycling-speed/weight/
Want tuurlijk wil iedereen een zo licht mogelijke fiets, dit is tenminste goed meetbaar.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander