Als de laatste rit in korte mouwen shirt 30 september is geweest dan is dat voor mij eindelijk weer in kort shirt rijden.Oftewel de verkleedpartij
Het grote domme vragen topic
Ik heb de schoenplaatjes helemaal naar achter geschoven zitten, naar m'n hak toe zegmaar.
Als ik deze 5 mm naar voren verschuif, naar mn tenen.
En ik wil dezelfde afstelling behouden, moet ik mijn zadel en stuur dan ook 5 mm omhoog doen?
En iets met de setback?
Als ik deze 5 mm naar voren verschuif, naar mn tenen.
En ik wil dezelfde afstelling behouden, moet ik mijn zadel en stuur dan ook 5 mm omhoog doen?
En iets met de setback?
Laatst gewijzigd door Gerwin89 op 06 apr 2024 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk ‘normale’ onbalans (ventiel). Als je echt heeeeeel gevoelig bent, kun je aan de andere kant loodjes plakken.
Maar ja, grammen he
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13605
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13605
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat heb ik dus gedaan. Ik heb het idee dat ik het bij mijn klimwielen wel merk als je boven de 50km/h rijd.
Mijn ander wielsets, MTB en race merk ik er niets van.
Ik had er zelf een topic van gemaakt maar die ben ik ff kwijt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13605
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat moet je dus niet doen.
Eerst schoonmaken, dan inremmen. Niet na het inremmen schoonmaken, als je dat te intensief hebt gedaan, dan kan je dat nu weer doen.
Het hele idee is dat de blokken een laag achterlaten op de schijf.
Eerst schoonmaken, dan inremmen. Niet na het inremmen schoonmaken, als je dat te intensief hebt gedaan, dan kan je dat nu weer doen.
Het hele idee is dat de blokken een laag achterlaten op de schijf.
Tsja, definieer intensief schoonmaken. Gewoon even afgeveegd met doekje remmenreiniger.wasbeer2006 schreef: ↑07 apr 2024 16:09 Dat moet je dus niet doen.
Eerst schoonmaken, dan inremmen. Niet na het inremmen schoonmaken, als je dat te intensief hebt gedaan, dan kan je dat nu weer doen.
Het hele idee is dat de blokken een laag achterlaten op de schijf.
Dogma F
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13605
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat valt onder mild -:)
Zou ik me niet meteen zorgen maken.
Maar doe dat maar eens na een paar ritten, zal je zien dat je eerder minder dan beter remt.
Zou ik me niet meteen zorgen maken.
Maar doe dat maar eens na een paar ritten, zal je zien dat je eerder minder dan beter remt.
Even een account aangemaakt om een 'domme' vraag te kunnen stellen hier over trappers/pedalen/whatever.
Het is mij bekend dat een rechter pedaal rechtsdraaiend (normaal) schroefdraad heeft en een linker pedaal linksdraaiend draad. De verklaring die daar altijd voor gegeven wordt is dat je pedalen zich dan vast-draaien ipv los-draaien in de traparm tijdens het fietsen (indien de pedalen niet helemaal vastgedraaid zouden zijn).
Echter volgens mij gebeurt juist precies het tegenovergestelde: als je een pedaal half in de traparm schroeft en je gaat 'fietsen' (je houdt de pedaal horizontaal en je draait je crankstel), dan draait de pedaal zich juist los (afhankelijk van hoeveel weerstand de lagers in je pedaal hebben uiteraard).
Ben ik nou gek of is de reden voor de draadrichting bij pedalen gewoon een urban myth?
Het is mij bekend dat een rechter pedaal rechtsdraaiend (normaal) schroefdraad heeft en een linker pedaal linksdraaiend draad. De verklaring die daar altijd voor gegeven wordt is dat je pedalen zich dan vast-draaien ipv los-draaien in de traparm tijdens het fietsen (indien de pedalen niet helemaal vastgedraaid zouden zijn).
Echter volgens mij gebeurt juist precies het tegenovergestelde: als je een pedaal half in de traparm schroeft en je gaat 'fietsen' (je houdt de pedaal horizontaal en je draait je crankstel), dan draait de pedaal zich juist los (afhankelijk van hoeveel weerstand de lagers in je pedaal hebben uiteraard).
Ben ik nou gek of is de reden voor de draadrichting bij pedalen gewoon een urban myth?