Wielerseizoen 2024
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik kan er niet om lachen, vind de conclusie te pijnlijk herkenbaar
Less is bore
Een tegeltje is toch ook niet om te lachen, maar om even bij stil te staandaniel1975 schreef: ↑09 apr 2024 09:43 Ik kan er niet om lachen, vind de conclusie te pijnlijk herkenbaar
Je kan die toch niet gelijkstellen? Een tour bevat 20 kansen, waarvan een absolute topper er maximaal de helft als kans kan zien. In een monument heb je 1 kans per koers, voor veel toppers is dat maximaal een 3tal per seizoen.
Voor een gemiddeld renner in het peloton ligt die kansverdeling nog heel anders: hoogstwaarschijnlijk nooit een monument, terwijl een ritzege in de tour vanuit een lange vlucht niet uit te sluiten valt.
Daarom dat ik al zei dat je nooit goed kan doen voor iedereen wanneer je subjectief waarde moet toekennen aan het winnen van een koers.
Eigenlijk wel. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de uitspraak niet van mezelf is, maar van een oud (roei)clubgenootje van me. Die had toen nog wel meer mooie uitspraken, die ook best op het wielrennen van toepassing zijn:
"als je maar vaak genoeg met je kop tegen de muur beukt, dan valt die muur vanzelf een keertje om"
is er eentje die ik nog regelmatig gebruik als het gaat om doorzettingsvermogen in de sport.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Een etappe winnen in een ronde hangt van heel wat meer factoren af dan "de beste in koers zijn".
Een monument win je heel soms ook op een diefje maar daar wordt toch wel anders gereden dan in een, al dan niet, grote ronde.
Een monument wordt, bijna, nooit weggegeven. In etappewedstrijden, kan je zomaar een rit gegund worden.
Een monument win je heel soms ook op een diefje maar daar wordt toch wel anders gereden dan in een, al dan niet, grote ronde.
Een monument wordt, bijna, nooit weggegeven. In etappewedstrijden, kan je zomaar een rit gegund worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Aan de andere kant: in de hoogste regionen van die top-ranglijst staan geen pannekoeken die daar staan omdat ze een etappe hebben gekregen. Een losse etappe winnen is misschien minder waard dan een klassieker winnen, maar als gele trui drager etappes pakken hebben dan weer wel waarde.
Less is bore
En als je puur kijkt naar media-aandacht, is de Tour het hoogst haalbare.
Maar zo'n lijstje mag natuurlijk wel een beetje voor de kenners/ liefhebbers zijn. Ik weet zeker dat van Aert zo al zijn etappezeges in de Tour zou willen ruilen met de monumenten van vd Poel.
Maar zo'n lijstje mag natuurlijk wel een beetje voor de kenners/ liefhebbers zijn. Ik weet zeker dat van Aert zo al zijn etappezeges in de Tour zou willen ruilen met de monumenten van vd Poel.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Keuzes..... ik denk dat als ze allebei andere keuzes hadden gemaakt het mogelijk ook aardig omgedraaid had kunnen zijn.
Less is bore