Dag allemaal
Ik heb onlangs de ronde van vlaanderen gereden en het regende toch voor het grootste eerste deel (zeker zo’n 6u in regen gezeten) met erna bewolkt en volle zon. De dag na de ronde heb ik mijn fiets pico belo in orde gebracht terug, nu kom ik na een week erachter dat de ketting wat roest heeft (zie foto). Mijn ketting is gewaxed en voor de ronde had ik nog druppelwax erop gedaan tegen corosie(wat ik altijd doe voor een ritje). Het lijkt nog niet ernstig maar zou dit wel weg willen krijgen. Iemand tips om dit te doen?
Roest aan ketting
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Deze druppelwax gebruik ik altijd.
Je hoeft je geen zorgen te maken. Dit is alleen wat oppervlakkige roest. Je kunt dat redelijk makkelijk wegpoetsen door er even goed met een doek overheen te wrijven, al dan niet met een beetje lube. Vaak is het ook weg na een fietsrit.
Voor een volgende keer: maak je ketting goed droog. Je krijgt dit soort roest altijd een beetje als je de fiets en ketting nat opbergt. Vaak is het niet genoeg om je ketting met een doek droog te wrijven. Er blijft altijd een beetje vocht achter. Als je het echt goed wil aanpakken, dan zou je een compressor kunnen overwegen. Daarmee kun je de ketting en andere moeilijk bereikbare onderdelen schoonblazen. Dan heb je hier geen last meer van.
Voor een volgende keer: maak je ketting goed droog. Je krijgt dit soort roest altijd een beetje als je de fiets en ketting nat opbergt. Vaak is het niet genoeg om je ketting met een doek droog te wrijven. Er blijft altijd een beetje vocht achter. Als je het echt goed wil aanpakken, dan zou je een compressor kunnen overwegen. Daarmee kun je de ketting en andere moeilijk bereikbare onderdelen schoonblazen. Dan heb je hier geen last meer van.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid
Oef! Goed om te horen. Zal de compressor de volgende keer gebruiken! Bedanktmarsman schreef: ↑11 apr 2024 13:58 Je hoeft je geen zorgen te maken. Dit is alleen wat oppervlakkige roest. Je kunt dat redelijk makkelijk wegpoetsen door er even goed met een doek overheen te wrijven, al dan niet met een beetje lube. Vaak is het ook weg na een fietsrit.
-
- Forum-lid