Politiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
Demissionair moet imho wel blijven regeren. Je kunt niet meer dan een jaar geen grote beslissingen nemen. Maar doe dat ik hemelsnaam transparant.
Less is bore
Ik denk dat dat miljard van vandaag toch transparant is? Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar toch duidelijk?daniel1975 schreef: ↑12 apr 2024 21:44 Demissionair moet imho wel blijven regeren. Je kunt niet meer dan een jaar geen grote beslissingen nemen. Maar doe dat ik hemelsnaam transparant.
daniel1975 schreef: ↑12 apr 2024 20:03 Ongelofelijk verhaal weer van die miljarden voor Oekraine. Ik zeg niet dat ze niet nodig zijn, maar ze hadden toch op zijn minst de informateurs even kunnen informeren vooraf.
Hoe creëer ik maximale argwaan…?
Dit is niets nieuws, dit zijn beslissingen die voortkomen uit afspraken die het kabinet heeft gemaakt voor het demissionair werd. Het demissionaire kabinet voert dus gewoon het beleid door.
Het echte probleem is natuurlijk dat het zoals altijd veel te laat is en we er nu tegenaan gaan lopen dat de wederopbouw nog veel duurder word.
Ik heb op een ander platform al voorgesteld om deze vorm van criminal negligence (sorry, weet niet wat de Nederlandse term is) door politici die aantoonbaar burgers het leven kost aanhangig te maken bij het ICJ.
Gezien de ontwikkelingen in de VS is dit nog maar het beging, we gaan hele gure jaren krijgen maar dat heeft niemand nog door.
Dat is inderdaad zo. Er zijn 46 landen die het Europese verdrag voor de RvdM geratificeerd hebben. Daaronder ook Zwitserland en een aantal andere niet EU-landen. Elk land vaardigt 1 rechter af voor het EHRM.
Ook Rusland maakte tot voor kort deel uit van de Raad van Europa.
Ik vind het vooral opvallend hoe makkelijk politici het vinden andermans geld uit te delen, zonder 'andermans' daarover te raadplegen en 'andermans' uit te leggen dat dit uit zijn inkomen/spaarpot (op de een of andere manier) zal komen.daniel1975 schreef: ↑12 apr 2024 20:03 Ongelofelijk verhaal weer van die miljarden voor Oekraine. Ik zeg niet dat ze niet nodig zijn, maar ze hadden toch op zijn minst de informateurs even kunnen informeren vooraf.
Oekraïne was niet controversieel verklaard om gewoon beleid op te voeren. De ruime meerderheid van de huidige tweede kamer was daar mee eens.
Rutte moet en zal secretaris-generaal worden. En die miljarden gaan zeker helpen.
Dat is nog peanuts met de 40 miljard ( “corona steun” ) die Kaag buiten de boeken heeft gehouden,….daniel1975 schreef: ↑12 apr 2024 20:03 Ongelofelijk verhaal weer van die miljarden voor Oekraine. Ik zeg niet dat ze niet nodig zijn, maar ze hadden toch op zijn minst de informateurs even kunnen informeren vooraf.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gaat mij niet om die miljarden (alleen veel te laat imho), maar over het proces. Deel het even mede dat die uitspraak komt, dat schept net even meer vertrouwen.
Al zou het heel fijn zijn als Putin ter plekke dood neervalt en die zinloze oorlog stopt. Idem Netanyahu&co trouwens, compleet van de pot gerukt hoe die nu tekeer gaan.
Al zou het heel fijn zijn als Putin ter plekke dood neervalt en die zinloze oorlog stopt. Idem Netanyahu&co trouwens, compleet van de pot gerukt hoe die nu tekeer gaan.
Less is bore
VVD zit in het demissionaire kabinet en aan de onderhandeling tafel. Dit zegt vooral veel over hoe de formatie gaat: totaal niet. Met alle uitspraken die de Pvv in de kamer en Wilders op X doet, gaat dat toch niet houdbaar worden voor Omtzigt. Niemand wil de stekker er uit trekken voordat die er überhaupt in zit.
-
- Forum-lid HC
Dat is het inderdaad wel zo'n beetje. Dit gaat of nooit een kabinet worden (maar ze moeten wel)
Dus dat komt er wel.
Dan zal het snel misgaan, maar ik ben bang dat Wilders daar geen pijn van gaat hebben bij nieuwe verkiezingen.
De "oppositie" zou nu slim moeten zijn, maar door domme uitspraken gaan ze nog meer verliezen.
Ze hebben echt geen idee wat er leeft en al helemaal niet hoe ze het publiek voor zich moeten winnen.
Het is vrij simpel. Links of rechts georrienteerd. Ik denk dat 90% van de nederlanders voor een instroom beperking is op elke vlak!.
Die 10% dit dat niet zijn, dat zijn wappie's of directie's van grote bedrijven dan zich er suf aan verdienen en een mooi huis in het buitenland hebben waar ze in de vrijetijd verblijven
Dus als links zich daar ook eens goed uitspreekt, dan kan het spannend worden.
Het gros van de Nederlanders is niet zo heel rechts. Maar bij gebrek aan beter gaan ze wel die kant op.
Dat wordt nog eens in de media extreem uitvergroot en het gros denkt dat alles aan de migratie ligt en stemt op rechts.
Dus dat komt er wel.
Dan zal het snel misgaan, maar ik ben bang dat Wilders daar geen pijn van gaat hebben bij nieuwe verkiezingen.
De "oppositie" zou nu slim moeten zijn, maar door domme uitspraken gaan ze nog meer verliezen.
Ze hebben echt geen idee wat er leeft en al helemaal niet hoe ze het publiek voor zich moeten winnen.
Het is vrij simpel. Links of rechts georrienteerd. Ik denk dat 90% van de nederlanders voor een instroom beperking is op elke vlak!.
Die 10% dit dat niet zijn, dat zijn wappie's of directie's van grote bedrijven dan zich er suf aan verdienen en een mooi huis in het buitenland hebben waar ze in de vrijetijd verblijven
Dus als links zich daar ook eens goed uitspreekt, dan kan het spannend worden.
Het gros van de Nederlanders is niet zo heel rechts. Maar bij gebrek aan beter gaan ze wel die kant op.
Dat wordt nog eens in de media extreem uitvergroot en het gros denkt dat alles aan de migratie ligt en stemt op rechts.