Als de derailleur het aan kan een 32 of 34 monteren als je de heuvels in gaat.Pitti Carabinieri schreef: ↑16 apr 2024 09:18 Beste mede forumleden,
Afgelopen zaterdag heb ik de AGR gereden.
Met een pasgeboren baby en wat minder kilometers in de benen merk ik dat ik met mijn huidige 52-36 en 11-28 opstelling op dit moment toch een lichter verzet waardeer. Vooral als de afstanden richting de 100km gaan + een flink aantal hoogtemeters.
Omdat ik eigenlijk de kleine tandjes achter nauwelijks gebruik denk ik eraan om voor een 50-34 opzet te gaan.
Nu zat ik gister te kijken en allejezus waarom moet een voorblad 100 piek kosten?
Zou een 11-30 cassette ook al gaan helpen achter voor die paar keer dat ik de heuvels in ga?
Wat zouden jullie doen?
Het grote domme vragen topic
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
De baby thuislaten in ieder geval.Pitti Carabinieri schreef: ↑16 apr 2024 09:18 Beste mede forumleden,
Afgelopen zaterdag heb ik de AGR gereden.
Met een pasgeboren baby
Wat zouden jullie doen?
Maar, inderdaad alleen cassette wisselen als de derailleur dat toelaat. Wel even de b-schroef aanpassen!
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Ik rijd zelf ook met en 52-36 voor en de keren dat ik naar het buitenland (hooggebergte) ga zet ik er een 34 op en dat bevalt mij prima, voor Limburg zou een 34 ook moeten volstaan.Pitti Carabinieri schreef: ↑16 apr 2024 09:18 Beste mede forumleden,
Afgelopen zaterdag heb ik de AGR gereden.
Met een pasgeboren baby en wat minder kilometers in de benen merk ik dat ik met mijn huidige 52-36 en 11-28 opstelling op dit moment toch een lichter verzet waardeer. Vooral als de afstanden richting de 100km gaan + een flink aantal hoogtemeters.
Omdat ik eigenlijk de kleine tandjes achter nauwelijks gebruik denk ik eraan om voor een 50-34 opzet te gaan.
Nu zat ik gister te kijken en allejezus waarom moet een voorblad 100 piek kosten?
Zou een 11-30 cassette ook al gaan helpen achter voor die paar keer dat ik de heuvels in ga?
Wat zouden jullie doen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Dank, dus een 30 achter zou moeten helpen.
Ik heb een ultegra di2 groep. R8050.
Kan ik de afstelling dan met de etube app regelen?
En moet er een andere ketting op? Die iets langer is?
Ik heb een ultegra di2 groep. R8050.
Kan ik de afstelling dan met de etube app regelen?
En moet er een andere ketting op? Die iets langer is?
Ik ben in het bezit van 2 R8100 11-30, ik zou voor de bergen wel een 11-34 willen. Opzicht hoef ik niet een hele nieuwe cassette, kan ik ook enkel de base vervangen voor een 11-34 icm mijn eigen cassette?
Met : https://r2-bike.com/SHIMANO-Ritzel-Set- ... -34-Zaehne
Is volgens mij hetzelfde toch?
Met : https://r2-bike.com/SHIMANO-Ritzel-Set- ... -34-Zaehne
Is volgens mij hetzelfde toch?
Waarom voelen dezelfde wattages bergop veel lastiger als op het vlakke?
Ik gok omdat je bergop die wattage met een continue 'weerstand' moet trappen of je staat snel stil. En op het vlakke je fiets blijft doorbollen en alles net iets makkelijker trapt. Maar toch, het zijn dezelfde wattages?
Bij mij wel echt makkelijk 20 bpm verschil (tijdens zelfde ritje) en het voelt ook volledig anders..
Ik gok omdat je bergop die wattage met een continue 'weerstand' moet trappen of je staat snel stil. En op het vlakke je fiets blijft doorbollen en alles net iets makkelijker trapt. Maar toch, het zijn dezelfde wattages?
Bij mij wel echt makkelijk 20 bpm verschil (tijdens zelfde ritje) en het voelt ook volledig anders..
Ik rij bergop veel makkelijker hogere vermogens dan op het vlakke, volgens mij geldt dat voor de meesten. Tegen de wind kan ik dan wel weer vergelijken met bergop. Volgens mij om dezelfde reden als bergop, dat je moet blijven trappen (zoals jij ook al aangeeft). Met de wind in de rug een hoog vermogen is een stuk lastiger. Wel is het te trainen door bijvoorbeeld ook interval blokjes met de wind in de rug te doen. Het is een bepaalde techniek waar je de hele trapbeweging de spanning erop moet houden. Vooral als je bijvoorbeeld wedstrijden rijdt heb je daar veel voordeel van, omdat vaak bij koersen het verschil wordt gemaakt met rugwind.Drkjv schreef: ↑18 apr 2024 11:01 Waarom voelen dezelfde wattages bergop veel lastiger als op het vlakke?
Ik gok omdat je bergop die wattage met een continue 'weerstand' moet trappen of je staat snel stil. En op het vlakke je fiets blijft doorbollen en alles net iets makkelijker trapt. Maar toch, het zijn dezelfde wattages?
Bij mij wel echt makkelijk 20 bpm verschil (tijdens zelfde ritje) en het voelt ook volledig anders..