Dat lukt hoor. Golazo is meestal scan & go, dus je hoeft niet eens van de fiets. Ideaal.
Luik-Bastenaken-Luik Toertocht
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Iemand die een beeld/idee heeft van wat de route gaat worden, gegeven de lijst met beklimmingen voor de 250km?esmeew schreef: ↑05 apr 2024 09:39Wat jammer! Ik zie inderdaad op de website staan dat een aantal gemeenten niet meer dan 500 deelnemers willen.. ik dacht dat we enkel in NL deze discussies hadden maar in BE blijkbaar ook.jbams schreef: ↑20 mar 2024 17:09 Mail gehad van de organisatie, de route is was aangepast maar blijft (volgens hen) in grote lijnen hetzelfde. Max 8000 deelnemers, een aantal gemeentes worden overgeslagen. Er zijn ook wat 'nieuwe' climbs, zoals cote de la chambrelle die ik toevallig ken. Nog geen gpx.
De gpx van vorig jaar zegt dus niet zoveel meer als hele gemeenten overgeslagen moeten worden. Maar ik ben zelf te weinig bekend in de ardennen, qua namen van beklimmingen, om er op voorhand al wat van te maken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
De route is nog niet bekend. Zal met enkele toestemmingen te maken hebben.
Je kunt ze in komoot achter elkaar leggen als je een idee wilt. Zo heel veel routes zijn er ook weer niet te maken over enigzins normale wegen. De echte route krijg je natuurlijk nooit, maar een rondje van ongeveer 250K moet je wel kunnen maken ermee.
Thanks!
Over de nieuwe route: daar zit volgens mij ook de cote de Chambralles in, die ze niet eens hebben geclassificeerd.
Zeker jammer dat de bekende klimmen rond stavelot er uit zijn, maar als dit de alternatieven zijn, ga je een mooie dag tegemoet hoor
Er zijn wel meer beklimmingen niet geclassificeerd. Dat is standaard bij deze tocht. Officieel zijn het 14 hellingen (o.i.d.) en in de praktijk zijn het er 25.
-
- Forum-lid
De kortste afstand gaat wel over de Chambralles. Die snijden daar al af naar Harzé.
Na de afdaling van de Cote de Niaster gaat het rechtsaf richting La Redoute. Dit is een hele drukke weg, een soort van winkelboulevard. Volgens mij een heel slecht idee om daar op een zaterdag 1000den fietsers doorheen te sturen.
Het is maar een kort stuk van hooguit enkele kilometers maar je kan daar door de drukte nooit doorrijden. Weest aub voorzichtig daar. Een kennis van mij is daar ooit aangereden door een rechtsaf draaiende auto, die natuurlijk geen fietsers had gezien.
Na de afdaling van de Cote de Niaster gaat het rechtsaf richting La Redoute. Dit is een hele drukke weg, een soort van winkelboulevard. Volgens mij een heel slecht idee om daar op een zaterdag 1000den fietsers doorheen te sturen.
Het is maar een kort stuk van hooguit enkele kilometers maar je kan daar door de drukte nooit doorrijden. Weest aub voorzichtig daar. Een kennis van mij is daar ooit aangereden door een rechtsaf draaiende auto, die natuurlijk geen fietsers had gezien.
Misschien kun je die van mij wel overnemen, beslissing om te gaan maak ik donderdagavond pas denk ik.
Wat een klote weersvoorspellingen.. heel de dag regen, rondom Bastenaken wordt zelfs sneeuw verwacht in de ochtend. Moet wel leuk blijven..
Wat een klote weersvoorspellingen.. heel de dag regen, rondom Bastenaken wordt zelfs sneeuw verwacht in de ochtend. Moet wel leuk blijven..