Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

wintersport!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 feb 2011 18:43

Even omhoog kicken :)

Ben net terug van een weekje Ischgl, ben benieuwd of er meer forumleden geweest zijn of nog gaan?

Ik heb in ieder geval een topweek gehad, werkelijk nog nooit zulk goed weer gehad; 7 dagen zon. Sneeuw bleef ondanks de zonnige omstandigheden nog goed (vooral 's ochtends), met dank aan de sneeuwkanonnen.

Ichgl zelf vond ik overigens een leuk gebied; zeer moderne liften en verbindingen en dankzij 3 liften vanuit het dorp niet de bekende bottleneck onderaan waar veel Oostenrijkse gebieden zoveel last van hebben. Qua skiën is er voor iedereen wel wat te beleven, gebied is groot zat voor een week. De skipas is trouwens ook geldig in 3 kleinere gebiedjes die vlakbij liggen (See, Kappl en Galtür). Vooral Galtür en See vond ik de moeite waard.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 13 feb 2011 18:47

Ik ga 5 maart, heb er al erg veel zin in. En duimen dat ik net zulk mooi weer heb, en dat he de komende 3 weken nog ff gaat sneeuwen ;)

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 13 feb 2011 18:54

Ben half januari een dag of 11 naar Heiligenblut geweest. Onze vaste stek aan de voet van de Grossglockner in Oostenrijk. Heel goed weer met nog heel redelijke sneeuw. Veel zon.

Daarna nog een week naar Les Crosets in Portes du Soleil. Daar ook weer een hele week zon gehad. Het was wel erg koud in het begin met zo'n -12 graden. De sneeuwkwaliteit was al wat minder, maar door het koude weer konden ze met de sneeuwkanonnen de pistes nog in heel behoorlijke conditie houden. Erg genoten!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 feb 2011 19:06

Japie, waar ga je naartoe?

Litespeed, PdS is van de ruim 40 gebieden die ik tot nu toe heb gezien nog altijd mijn favoriet. Vooral een dagtocht naar Torgon (met uitzicht op het meer van Gèneve) is schitterend.

Ik heb me trouwens dit jaar uit verveling voor het eerst gewaagd aan telemarken. Er lag geen diepe sneeuw en piste skiën heb ik na een dag of 3 meestal wel gezien. Samen met mijn neef 3 uur privéles genomen en 's middags zelf wat aangeklooid. Vond het enorm leuk en ga hier zeker mee verder. Volgend jaar maar eens een eigen setje aanschaffen.

Filmpje.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 13 feb 2011 20:23

Ik ga naar Kaprun. Daar licht als t goed is genoeg sneeuw. Al weet ik niet of dit soort info echt betrouwbaar is.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 13 feb 2011 20:39

Aah, Ischgl: prachtig skigebied - ken ik goed, zij het dan vanuit het Zwitserse Samnaun, waar het ook fijn toeven is!
Maar een van mijn favorieten blijft toch het gebied rond de Matterhorn, waar ik in januari 10 stralend-zonnige dagen doorbracht: zàààlig! (en - toen nog wel - perfecte sneeuw)
[img=http://img813.imageshack.us/img813/6972/p1010193d.jpg]

Nu is het wachten op verse sneeuw, vooraleer ik er in maart weer op uittrek (dan vermoedelijk Oberengadin: mijn andere top-favoriet!)
Portes du Soleil ken ik enkel van naam, maar Franse skigebieden mijd ik wegens hun totaal gebrek aan authenticiteit.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 13 feb 2011 22:39

Ik vertrek vrijdagavond voor 8 dagen naar Konigsleiten, we gaan de laatste 5 jaar al naar dit gebied met familie. Vorig jaar waren we met totaal 19 man verspreid over het dorp, altijd gezellig :)

Er mag van mij alleen nog wel wat sneeuw vallen, de pistes zijn nog wel goed, maar het is voor de sfeer wel zo mooi als de bomen nog wit zijn
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 14 feb 2011 12:27

Ik help het je hopen, want gezien de relatief lage ligging zou het inderdaad wel eens tegen kunnen vallen... Maar er is beterschap op komst (zij het in eerste instantie in Frankrijk en Italie, maar hopelijk ook voor de Oostelijke Alpen)!
Zelf overigens nog nooit in het Zillertal geweest, al lijkt het me wel aantrekkelijk (de Oostenrijkse keuken weerhoudt me een beetje); misschien toch maar eens doen!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

douwetrapper
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:49

douwetrapper 14 feb 2011 17:59

Nog 4 weekjes. 12 maart naar het Zillertal, Ried om precies te zijn. Goede ervaring met de liften in Kaltenbach en het skigebied daarboven.

In januari in Gaschurn geweest. Iets kleiner maar wel leuk en in een aktieperiode: 7 dagen verblijf en skipas, 5 dagen betalen. Dan kun je nog eens een keer extra gaan.

Italie blijft op mijn verlanglijstje staan. Misschien volgend seizoen. Wat is daar een goede periode, januari of maart?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39703
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 feb 2011 18:03

[quote="D'ouwe Trapper"]Nog 4 weekjes. 12 maart naar het Zillertal, Ried om precies te zijn. Goede ervaring met de liften in Kaltenbach en het skigebied daarboven.
[/quote]

Fugen bedoel je zeker? Behoorlijk sneeuwzeker en leuke pistes daar.
Less is bore

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 14 feb 2011 18:15

Ben alweer 2 weekjes terug uit Fins Lapland waar ik een week lang met een hondeslee een tocht heb gemaakt van hut naar hut. Erg leuk om te doen en daarnaast veel geluk gehad met het weer (nauwelijks sneeuwbuien en met -10 a -15 gr niet extreem koud). Wat mij betreft een echte aanrader als je eens wat anders wilt doen in de winter!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39703
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 feb 2011 18:16

Gaaf!!!!
Alleen vrees ik voor een iets ander prijsplaatje dan een weekje skieen in Oostenrijk :(
Less is bore

Plaats reactie