Wielerseizoen 2024
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13908
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vind dat altijd echt een wielerbenadering....... Als er op een circuit een auto in de grindbak staat wachten ze ook niet.
Dat hoort bij de sport.
Dat Fabian een jaar of 10 a 15 die tourrit in de Ardennen plat legde vond ik dan weer belachelijk en heel dom dat de concurrentie niet gewoon doorreed.
De volgende dag vallen er andere op de kasseien en rijd ie wel door.
Gewoon doorrijden, dan is het altijd duidelijk. Je moet niet vallen en je materiaal op orde hebben en pech is gewoon pech, dat hebben we allemaal wel eens.
Het op je fiets blijven zitten en heel houden is ook een kwaliteit.
Dat hoort bij de sport.
Dat Fabian een jaar of 10 a 15 die tourrit in de Ardennen plat legde vond ik dan weer belachelijk en heel dom dat de concurrentie niet gewoon doorreed.
De volgende dag vallen er andere op de kasseien en rijd ie wel door.
Gewoon doorrijden, dan is het altijd duidelijk. Je moet niet vallen en je materiaal op orde hebben en pech is gewoon pech, dat hebben we allemaal wel eens.
Het op je fiets blijven zitten en heel houden is ook een kwaliteit.
Bij autosport heb je de safety car. Stopt alles ook en komt het weer dicht bij elkaar.wasbeer2006 schreef: ↑22 apr 2024 09:49 Ik vind dat altijd echt een wielerbenadering....... Als er op een circuit een auto in de grindbak staat wachten ze ook niet.
Dat hoort bij de sport.
Dat Fabian een jaar of 10 a 15 die tourrit in de Ardennen plat legde vond ik dan weer belachelijk en heel dom dat de concurrentie niet gewoon doorreed.
De volgende dag vallen er andere op de kasseien en rijd ie wel door.
Gewoon doorrijden, dan is het altijd duidelijk. Je moet niet vallen en je materiaal op orde hebben en pech is gewoon pech, dat hebben we allemaal wel eens.
Het op je fiets blijven zitten en heel houden is ook een kwaliteit.
Ik ben het met je eens dat je niet voor elk wissewasje hoeft te stoppen, maar in sommige gevallen is het wel zo netjes.
Laatst gewijzigd door JPAR op 22 apr 2024 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
- Berichten: 1526
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Dat is één persoon, hier stond een hele groep te wachten. Bovendien kun je doorrijden met of zonder mes tussen de tanden. Ik snap dat er geen regels voor opgesteld hoeven te worden en dat het ook kan liggen aan de persoon /de hoeveelheid personen die gevallen is. Wachten op je concurrenten en wat hoffelijkheid maakt de sport niet lelijker. Wat Vingegaard deed in de tour van 2022 vind ik getuige van grote sportiviteit en dan ben je voor mij een goed mens als het nodig is, niet alleen wanneer het makkelijk is.
De safety car dient natuurlijk een heel ander doel dan de rijders samen te brengen.
Maar het is wel een spagaat. Zeg je 'altijd doorrijden' dan gaat iedereen voorin proberen te zitten en dat is nu toch precies waar de discussie over is de afgelopen weken? Zeg je stoppen dan moet je vind ik ook 1 regel trekken en altijd stoppen met koersen. Niet alleen wanneer er een kopstuk tegen de vlakte ligt of door een valpartij wordt opgehouden.
Je zou bijna gaan denken aan een soort virtual safety car in dat soort gevallen.
Maar het is wel een spagaat. Zeg je 'altijd doorrijden' dan gaat iedereen voorin proberen te zitten en dat is nu toch precies waar de discussie over is de afgelopen weken? Zeg je stoppen dan moet je vind ik ook 1 regel trekken en altijd stoppen met koersen. Niet alleen wanneer er een kopstuk tegen de vlakte ligt of door een valpartij wordt opgehouden.
Je zou bijna gaan denken aan een soort virtual safety car in dat soort gevallen.
Ride bikes, not tanks!
Aan de andere kant: wil je dat niet iedereen continu op de eerste rij wil zitten om zo'n geval te voorkomen, dan helpt het wel om, zeker zo half koers, wat coulanter te zijn. Uiteindelijk speel je toch met je eigen veiligheid.
Het blijft toch wel opvallend dat iedere ontsnapping van een topfavoriet raak is. Er komt daarachter gewoon geen organisatie meer. Als ze zelfs Bardet al niet meer terug kunnen halen, dan wordt echt niet in de buurt van maximaal gereden. Het was een gelukje voor Mathieu, want anders was hij nooit op het podium gekomen.
Ik weet nog dat er jaren terug werd gezegd dat Terpstra P-R cadeau kreeg omdat er achter hem niet gereden werd. Nu lijkt dat de standaard geworden te zijn. Hoe de rest van het peloton zo ooit jongens als Pogacar, Evenepoel en vd Poel wil kloppen, is mij een raadsel.
Het blijft toch wel opvallend dat iedere ontsnapping van een topfavoriet raak is. Er komt daarachter gewoon geen organisatie meer. Als ze zelfs Bardet al niet meer terug kunnen halen, dan wordt echt niet in de buurt van maximaal gereden. Het was een gelukje voor Mathieu, want anders was hij nooit op het podium gekomen.
Ik weet nog dat er jaren terug werd gezegd dat Terpstra P-R cadeau kreeg omdat er achter hem niet gereden werd. Nu lijkt dat de standaard geworden te zijn. Hoe de rest van het peloton zo ooit jongens als Pogacar, Evenepoel en vd Poel wil kloppen, is mij een raadsel.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13908
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Eens hoor zeker tot de helft van de wedstrijd als je nog aan het pedellen bent kan je best wat coulanter zijn.
Dan zou het ook valpartijen kunnen schelen.
Discussie blijven we hier altijd over houden.
Ik verbaas me in het wielrennen zo vaak dat er niet achter mensen word aangereden.
Die hele groep VDP gisteren...... wat doe je in vredesnaam, stap dan uit en ga lekker naar huis. Als je het 10x wel rijd dan heb je misschien wel een keer een goede uitslag, zie Bardet.
Als een van de grote gaat rijden zakt de moed van de rest in de schoenen, die beginnen er niet meer aan.
Zie je bij Verstappen ook, ze verdedigen niet eens meer, laten hem gewoon rijden. Dat is gewoon het gevolg van prestaties van die mannen.
Je zag vorig jaar bv in de tour waar het parcours anders is het VA en VDP niet lukt om te winnen.
Dan komen er wel mensen en groepen terug. Deze wedstrijden zijn misschien ook wel te specifiek.
Of er wordt ala de oude Amstel, MSR gewacht tot het laatst, dat vind ik nou ook niet heel leuk om naar te kijken.
Dan zou het ook valpartijen kunnen schelen.
Discussie blijven we hier altijd over houden.
Ik verbaas me in het wielrennen zo vaak dat er niet achter mensen word aangereden.
Die hele groep VDP gisteren...... wat doe je in vredesnaam, stap dan uit en ga lekker naar huis. Als je het 10x wel rijd dan heb je misschien wel een keer een goede uitslag, zie Bardet.
Als een van de grote gaat rijden zakt de moed van de rest in de schoenen, die beginnen er niet meer aan.
Zie je bij Verstappen ook, ze verdedigen niet eens meer, laten hem gewoon rijden. Dat is gewoon het gevolg van prestaties van die mannen.
Je zag vorig jaar bv in de tour waar het parcours anders is het VA en VDP niet lukt om te winnen.
Dan komen er wel mensen en groepen terug. Deze wedstrijden zijn misschien ook wel te specifiek.
Of er wordt ala de oude Amstel, MSR gewacht tot het laatst, dat vind ik nou ook niet heel leuk om naar te kijken.
Uiteraard is de safety car bedoeld bij een (potentiële) gevaarlijke situatie of een grote crash. Als er een (grote) groep valt bij het wielrennen dan heb je toch eenzelfde soort situatie?leon1 schreef: ↑22 apr 2024 10:17 De safety car dient natuurlijk een heel ander doel dan de rijders samen te brengen.
Maar het is wel een spagaat. Zeg je 'altijd doorrijden' dan gaat iedereen voorin proberen te zitten en dat is nu toch precies waar de discussie over is de afgelopen weken? Zeg je stoppen dan moet je vind ik ook 1 regel trekken en altijd stoppen met koersen. Niet alleen wanneer er een kopstuk tegen de vlakte ligt of door een valpartij wordt opgehouden.
Je zou bijna gaan denken aan een soort virtual safety car in dat soort gevallen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
- Berichten: 1526
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Zal ook te maken hebben met het feit dat iedereen met een wattagemeter rondrijdt en iedereen precies weet welke waarden hij voor een bepaalde periode kan rijden? Het zijn nog net geen machines. Als iedereen van te voren zijn gegevens doorstuurt, dan kan een computer vast wel uitrekenen hoe de top 10 eruit komt te zien.wasbeer2006 schreef: ↑22 apr 2024 10:34 Eens hoor zeker tot de helft van de wedstrijd als je nog aan het pedellen bent kan je best wat coulanter zijn.
Dan zou het ook valpartijen kunnen schelen.
Discussie blijven we hier altijd over houden.
Ik verbaas me in het wielrennen zo vaak dat er niet achter mensen word aangereden.
Die hele groep VDP gisteren...... wat doe je in vredesnaam, stap dan uit en ga lekker naar huis. Als je het 10x wel rijd dan heb je misschien wel een keer een goede uitslag, zie Bardet.
Als een van de grote gaat rijden zakt de moed van de rest in de schoenen, die beginnen er niet meer aan.
Zie je bij Verstappen ook, ze verdedigen niet eens meer, laten hem gewoon rijden. Dat is gewoon het gevolg van prestaties van die mannen.
Je zag vorig jaar bv in de tour waar het parcours anders is het VA en VDP niet lukt om te winnen.
Dan komen er wel mensen en groepen terug. Deze wedstrijden zijn misschien ook wel te specifiek.
Of er wordt ala de oude Amstel, MSR gewacht tot het laatst, dat vind ik nou ook niet heel leuk om naar te kijken.
Wielrenners zijn geen individuen maar rijden in een team en groep waar iedereen eigen belangen heeft. Dat een renner x aantal Watts kan rijden, zegt soms maar weinig als hij in een situatie zit dat er er niks meer kan of mag. Dat maakt het wielrennen prachtig. Ik vind juist dat de afgelopen jaren het wielrennen mooier is geworden tov het hyper geregisseerde wat Sky ten tonele bracht. Pogi en ook VDP zijn gewoon van een andere planeet. Dat maakte LBL bij de heren saai. Bij de dames is de koers vaak leuker om te kijken.
Ik pak ze wel weer in de afdaling